Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+32
esra suvari
Halit YILDIZ
nadiye boz
vildan sofu
gizem
Hümeyra Özüduruk
ihsan tunç
Çisem Kanalan
FATMA ÇAVDAR
nihal akman
Esra GÜNAYDIN
Hacer Arslan
özgeuysal
oğuz othan
Ayşe Güldoğan
nasırcan kılaç
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Elif Dilmen
serkanulucay
Gökçe SINMAZ
damla tosun
pınar karaboğa
Gökhan ÇALIŞKAN
Dilek Güzel
Elif Gülmez
Meltem Ercan
sumeyye erdogan
Yeşim Gülboy
mukaddes ozen
hatice kalkan
Arş. Gör. Esad ESGİN
36 posters

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN C.tesi Mart 14, 2009 4:15 pm

    Merhaba arkadaşlar,
    Bu konuda "Çoklu Ortam Uygulamaları"nın (Hiperortam ve Hipermetin) eğitimde kullanılma sürecinde Bilgisayar Destekli Öğretimin amaçları doğrultusunda nasıl kullanıldığı veya kullanılabileceği üzerine tartışacağız. Tartışırken uygulamanın hangi yönünün hangi amaç için olabileceğini net bir şekilde ifade edelim. Ders kapsamında geliştireceğimiz projeler birer Çoklu Ortam Uygulaması olacağı için bu konu özellikle önem arz etmektedir. 18 Mart Çarşamba saat 23:59'a kadar en az bir yazı girmenizi istiyorum.
    hatice kalkan
    hatice kalkan


    Mesaj Sayısı : 41
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  hatice kalkan C.tesi Mart 14, 2009 7:15 pm

    Öncelikle hiper metin:bir alana ait bilgilerin oluşturduğu ve bu bilgilerde yer alan metin,hareketsiz grafik,resim ve tabloların birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların bir arada kullanılmasını sağlar.Hiper metinler birbirine bağlanarak wep sayfaları oluşturulmuştur.Bu da bizim bilgisayar dersinde gördüğümüz HTML'in avantajlarındandır.(Zaten biz derstte önce hiper metin dediğimiz düz metin yazmayı,sonra bu düz yazılara video ses ekleyip hiper ortam oluşturmayı sonrada bunları birbirleriyle ilişkilendirip wep sayfası oluşturcaz.)Yani bunlar html'in uygulamarıdır.Ayrıca hiper ortamlar ise hiper metinleri de içine alan hareketli ses,video,animasyonlardan oluşur.Amaç,hiper metin ve ortamlarla wep sayfası tasarlamaktır herhalde... scratch
    avatar
    mukaddes ozen


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  mukaddes ozen C.tesi Mart 14, 2009 11:16 pm

    Elektronik ortamda çok daha fazla bilgi rahatlıkla saklanabilir ve elektronik ortamda kolaylıkla güncellenen bu bilgilere anahtar kelimeler kullanılarak arama ve gezinme araçları yolu ile kolaylıkla erişilebilinir. yazili materyaller, metin ve resimlerle sınırlıdır oysa hiper ortamlarda aynı konu, animasyon, video ve ses gibi farklı ortamlar işe koşularak verilebilir. Üstelik bu farklı ortamlar kolaylıkla değiştirilebilir, güncellenebilir ve yayınlanabilir.hiper ortamin avantajlarindan biridir.hiper ortam okuyucuların geçmiş bilgilerine, ilgilerine ve ihtiyaçlarına göre bilgiye farklı yollardan ulaşması ve bilgiyi edinmesinde daha fazla özgürlük sağlamaktadır
    avatar
    Yeşim Gülboy


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Yeşim Gülboy Paz Mart 15, 2009 2:48 pm

    BDÖ'nün amacı öğrenme sürecini hızlandırmak,öğrenci merkezli ve etkili bir öğretimi sağlamaktır.Çoklu ortam uygulamalarıda bu amaçlara hizmet eden materyallerdir.Hiper metin resim,metin,duragan grafik,çizim vb. hiper ortam ise hiper metnin daha gelişmiş hali olan video,animasyon,ses vb. materyallerdir.
    sumeyye erdogan
    sumeyye erdogan


    Mesaj Sayısı : 14
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  sumeyye erdogan Paz Mart 15, 2009 10:04 pm

    çoklu ortama değinilmemiş. çoklu ortamda hiper metin ve hiper ortamın farklı türlerini bir arada barındırmasıdır.bir keresinde kürşad hoca mercekler konusunda tahtaya yansıtmıştı.mumu istediğin yere koyuyosun görüntünün nerede olduğunu gösteriyodu, ayınısı aynalar için de vardı.. hiper ortam bu oluyo sanırım. çok güzel bi yöntemdi.. bunun gibi benzer şeyler üretebiliriz..
    avatar
    Meltem Ercan


    Mesaj Sayısı : 34
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Meltem Ercan Paz Mart 15, 2009 10:27 pm

    Hiper metin bilginin düz metin ,resim grafik şeklinde verilmesi,hiper ortam daha gelişmiş yani bilginin video,ses ,animasyonlarla verilmesidir.Çoklu ortam ise hiper ortamın bilgisayar ortamında yayınlanması ve daha fazla kişiye ulaşmasıdır.Örneğin fen-teknoliji konularını öğrencilerin daha sağlıklı ve kalıcı öğrenebilmesini sağlamak için düz metin yada grafikler öğrenciye sıkıcı gelebilir.Bilgiyi daha eğlenceli ve öğretici hale getirmek için bunlara animasyon(etkinlik),se ekleyerek hper ortam oluşturabiliriz.Bunlar web tasarımına girer heralde:)Bu plan sonocunda oluşturduğmuz web sitesini tüm öğrencilerin yaralanması için internette kullanıma koymamız da çoklu ortamdır.
    Elif Gülmez
    Elif Gülmez


    Mesaj Sayısı : 12
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Elif Gülmez Paz Mart 15, 2009 10:46 pm

    Bence BDÖ ve çoklu ortam gelecekteki eğitim açısından çok önemli yer tutmakta.Biz henüz 2009 olmamıza rağmen çocukların ilgisi çok yogun bir şekilde internet üzerinde ve ilerleyen zamanlarda bu giderek artacak. Eğer biz mesleğimiz doğrultusunda öğrencilerin ilgisini çekmek istiyorsak şimdiden kendimize BDÖ ve hiper ortam konusunda geliştirmemiz gerekir... study
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Dilek Güzel Ptsi Mart 16, 2009 12:05 am

    Hiper metin resim durağan grefik, doğrusal olmayan metin vs içerir. Hiper ortam ise metin, grafik, video, ses gibi bilgiler arasında bağlantıyı sağlar. şunu biliyoruz ki kişi gördüklerinin %30unu, söyleyip uyguladıklarının %90ını hatırlıyor.Bdö'nün amaçlarından biri de görsel işitsel ögeler ve uygulamalarla daha etkili öğrenme sağlamaktır.Hiper metin ve hiper ortamlar da bu ögeleri içerdikleri için BDÖ'ye olumlu katkıları olur.
    [list][*]BDÖ'nün amaçlarından biri de soyut manalar içeren bilgileri somutlaştırmaktır. Hiper metin ve hiper ortamlar soyut bilgileri bazen bi grafikle, bazen bi şemayla, bazen belki bi müzikle somutlaştırmamızı sağlar. ne zaman o bilgiyi hatırlamak istesek, o şey gözümüzün önünde şekilleniverir.bu şunun gibidir nasıl ders çalışırken biz bazı zor öğrenilen şeyleri renkli kalem, postit gibi şeylerle yazar ve çalışırız. sınavda da o renklendirmeler, kağıtlar bize o şeyin hatırlanmasında yardımcı olur aynen öyle de bu sistemler de öğrenmeyi etkili ve kalıcı kılar.
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Dilek Güzel Ptsi Mart 16, 2009 12:12 am

    BDÖ'nün amaçlarından birisi de içeriğin basitleştirilerek, anlaşılmasını kolaylaştırmaktı. biliyoruz ki bir çok teorik dersi çalışırken onu şema halinde, oklarla vs tasarlayıp çalıştığımızda konunun ne kadar basit bir mantığının olduğunu anlıyoruz.Hiper metin ve Hiper ortam uygulamaları da içerdiği şekil, şema, grafik, tablolarla konuların basitleştirilerek anlaşılmasını sağlar.
    Ben özellikle bir çok başlığa ayrılan konuların öğrencilere bu metodla anlatılması taraftarıyım. Özellikle organik kimya. Bir çok başlıklardan oluşuyor. O başlıklar da kendi içinde alt başlıklara ayrılıyor. Zihninde bi anda bunları ayıramayan öğrenciye bu konular Hiper metin ve Hiper ortam uygulamaları ile öğretilse daha güzel olur düşüncesindeyim. Tabi bu sadece kimya için bi örnekti başka hangi derslerde bu yöntem kullanılsa daha kaliteli öğretim sağlanır bunu düşünmeliyiz...
    Gökhan ÇALIŞKAN
    Gökhan ÇALIŞKAN


    Mesaj Sayısı : 25
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Gökhan ÇALIŞKAN Ptsi Mart 16, 2009 7:42 pm

    Hiper metin; bir bilgiyi düz yazı, resim, grafik, tablo gibi ilişkilerle gösterilmesini sağlar.Bunu yaparken de HTML yardımıyla yapabilir.HTML ile birbirine bağlı hiper metinler tasarlanarak web sayfaları oluşturulur.Hiper ortam ise; metin ile birlikte hareketli görüntü, ses ,video, animasyon içerir.Yani hiper ortam hiper metinin daha gelişmiş, geniş kapsamadır.
    BDÖ ile bu kavramlar, HTML yardımıyla çoklu ortama sunulabilir.Bu sayede birçok kişi BDÖ sayesinde evde, okulda ve daha birçok yerde istediği bilgiye, kaynağa bu çoklu ortamlarda ulaşabilir.Bu durum da Bilgisyar Destekli Öğretimin amacına ulaşmasını sağladığını gösterir... cheers Wink Wink
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  pınar karaboğa Salı Mart 17, 2009 10:38 am

    Geleneksel öğretim yöntemlerini daha tekili hale getiren(basmakalıp tanımları,ezberci yaklaşımları yani sıkıcı( Sad ) öğrenme biçimlerini daha cazip hale getiren)bilgisayar destekli öğretim uygulamalarından biri de hiper metin ve hiper ortam.Hiper metin bilgilerin resim,çizim,tablo,grafiklerle sunulmasıyken hiper ortam bu uygulamanın daha gelişmiş,işlenmiş şekli.yani hiper ortamlar metin ile birlikte animasyon,ses,video (hareketli görüntü ve ses)içeriyor.Biliyoruz ki ne kadar çok araç gereç kullanımı olursa o kadar çok duyuya hitap etme imkanı olur.öğretimin ilkelerinden biri de çok sayıda duyuya hitap etme(Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde bunlara değinmiştik)
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  pınar karaboğa Salı Mart 17, 2009 10:42 am

    zengin materyal sunma,ihtiyaca dayalı öğretimi gerçekleştirme bakımından da bu uygulamalar son derece önemli...
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  damla tosun Salı Mart 17, 2009 11:39 am

    Teknolojinin gelişmesiyle bilgisayar destekli öğretimin eğitimde önemi artmıştır.Bu nedenle bilgisayar destekli öğretimin farklı yerlerde uygulaması vardır.Bunlardan biride hipermetin ve hiperortamdır.Hipermetin arkadaşlarımımda dediği gibi;doğrusal olmayan metinler,resim ,grafik,tablolardan oluşmaktadır.Hiperortam ise;metin ile beraber ses ve animasyonların hipermetin üzerine yerleştirilmiş şeklidir.Hipermetin ve hiperortam öğrencilerin anlamlı ve kalıcı öğrenmesini sağlar.(bu BDÖ'ün ilk amaçlarından bir tanesidir).Çoklu ortam ile öğrenmede, materyeller fazla olduğundan öğrencinin derse ilgisi artar.
    avatar
    Gökçe SINMAZ


    Mesaj Sayısı : 48
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Gökçe SINMAZ Salı Mart 17, 2009 2:58 pm

    Hiper metin;metin,durağan grafik,resim,çizim veya tabloları içerir.Hiper ortam ise metinle birlikte diyagram,animasyon,ses ve video içerir.Hiper ortamın hiper metine göre bilgisayar destekli öğretimde daha çok etkili olduğunu düşünüyorum.Çünkü hiper metin sadece görme duyusuna hitap ediyor ancak hiper ortam hem görme hem de işitme duyusuna hitap ediyor ayrıca hiper ortamda hazırlanmış sunumların öğrencilerin dikkatini çekeceğini düşünüyorum.Pınar arkadaşımın dediği gibi öğretimde ne kadar çok duyuya hitap edersek o kadar etkili oluruz.
    serkanulucay
    serkanulucay


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Nerden : İstanbul
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  serkanulucay Salı Mart 17, 2009 11:44 pm

    Okuduğum kadarıyla arkadaşlarım çoklu ortamın hep avantajlarından bahsetmişler, ancak dezavantajlarından söz eden olmadığı için ben internette dolaşırken dezavantajları içeren bir metin buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum:

    "Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamların Dezavantajları Nelerdir?
    Çoklu ortamların birçok avantaja sahip olduğunu söyleyen araştırmacılar olmasına karşın bazı araştırmacılar da bu ortamların birçok problemi de beraberinde getirdiğini vurgulamaktadırlar. Bunların içinde en önemlisi; çoklu ortamda gezime sırasında yaşanan kaybolma (disorientation) sorunudur.

    Çoklu ortam birçok düğüm ve bağlantı içermektedir. Kullanıcılar ise bu bilgi yığınında kolaylıkla kaybolabilmektedirler. Kullanıcılar, hangi yoldan bilgiye eriştiklerini, tüm ortam içerisinde nerede olduklarını ve ulaşmak istedikleri bilgiye gitmek için hangi bağlantıyı seçmeleri gerektiğini bilememektedirler. Ortam yapısının karmaşıklığı, ortamda sağlanan gezinme araçlarının yetersizliği veya kullanıcının bilgi yoğunluğu nedeni ile yaşadığı aşırı bilişsel yük, kaybolmanın nedenleri arasında sayılabilir. Kaybolmanın hiper metin, hiper ortam ve çoklu ortamların bir dezavantajı olarak gösterilmesinin nedeni ise kaybolan kullanıcın istediği bilgiye ulaşmak için daha fazla çaba ve zaman harcaması gerektiği için bazen umutsuzluğa kapılarak öğrenme sürecini bırakması, ortamda sunulan bilgi yapısını kavrayamaması nedeni ile öğrendiği bilgiler arasında bağlantılar oluşturamaması kısacası başarısının düşmesidir."


    Kaynak: http://efdergi.yyu.edu.tr Very Happy
    Elif Dilmen
    Elif Dilmen


    Mesaj Sayısı : 36
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Elif Dilmen Çarş. Mart 18, 2009 12:06 pm

    serkanulucay demiş ki:Okuduğum kadarıyla arkadaşlarım çoklu ortamın hep avantajlarından bahsetmişler, ancak dezavantajlarından söz eden olmadığı için ben internette dolaşırken dezavantajları içeren bir metin buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum:

    "Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamların Dezavantajları Nelerdir?
    Çoklu ortamların birçok avantaja sahip olduğunu söyleyen araştırmacılar olmasına karşın bazı araştırmacılar da bu ortamların birçok problemi de beraberinde getirdiğini vurgulamaktadırlar. Bunların içinde en önemlisi; çoklu ortamda gezime sırasında yaşanan kaybolma (disorientation) sorunudur.

    Çoklu ortam birçok düğüm ve bağlantı içermektedir. Kullanıcılar ise bu bilgi yığınında kolaylıkla kaybolabilmektedirler. Kullanıcılar, hangi yoldan bilgiye eriştiklerini, tüm ortam içerisinde nerede olduklarını ve ulaşmak istedikleri bilgiye gitmek için hangi bağlantıyı seçmeleri gerektiğini bilememektedirler. Ortam yapısının karmaşıklığı, ortamda sağlanan gezinme araçlarının yetersizliği veya kullanıcının bilgi yoğunluğu nedeni ile yaşadığı aşırı bilişsel yük, kaybolmanın nedenleri arasında sayılabilir. Kaybolmanın hiper metin, hiper ortam ve çoklu ortamların bir dezavantajı olarak gösterilmesinin nedeni ise kaybolan kullanıcın istediği bilgiye ulaşmak için daha fazla çaba ve zaman harcaması gerektiği için bazen umutsuzluğa kapılarak öğrenme sürecini bırakması, ortamda sunulan bilgi yapısını kavrayamaması nedeni ile öğrendiği bilgiler arasında bağlantılar oluşturamaması kısacası başarısının düşmesidir."


    Kaynak: http://efdergi.yyu.edu.tr Very Happy


    Aslında güzel bir tespit sayılabilir fakat yeterince doğru olduğunu düşünmüyorum,bence yazdıkların yalnızca istisnai durumlarda oluşabilir.Çünkü çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin farklı yollar kullanılarak sunulması değildir,bu yolların planlanmış bir program olarak bütünleştirilip kullanılmasınıda kapsamaktadır.Dolayısıyla gerekli yol göstermeler yada ulaşmak istediğimiz bilgiye göre dogru yönlendirmeler araştırma sırasında mevcut olacaktır.Bahsettiğin şekilde ortam üzerinde gezinirken kaybolmak gibi sorunlar ancak hiper ortamların uygun tasarlanmaması ile söz konusu olabilir.. Yani bukonuda karamsar olmamak gerektiğine inanıyorum Cool
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  damla tosun Çarş. Mart 18, 2009 12:24 pm

    ayrıca öğrenmeyi işitsel ve duyusal hale getirmek öğrenmeyi kalıcı yapar.
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  zübeyde toptamur Çarş. Mart 18, 2009 1:40 pm

    hiper metin;metin,durağan grafik,resim çizim veya tabloları içerir.hiper ortamlar hareketli görüntü ve ses içerir.hiper ortam hiper metini de kapsayan daha geniş bir kavramdır.hiper ortam okuyucuların geçmiş bilgilerine,ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşmayı sağlıyor.her ikisi de görme duyusuna hitap ettiği için daha kalıcı bir öğrenmeyi sağlar.görsellik herzaman daha kalıcıdır.çoklu ortamda da materyeller fazla olduğu için hem öğrenme kolaylaşır hem de öğrencinin derse ilgisi artar.arkadaşlarımın dediği gibi ne kadar çok duyuya hitap edersek o kadar verimli olur. alien
    Hakan ERCAN
    Hakan ERCAN


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Hakan ERCAN Çarş. Mart 18, 2009 1:52 pm

    hiperortam hipermetin e göre daha gelişmiş bir yapıya sahiptir.. hipermetin resim grafik amimasyon gibi şeyleri içerirken hiperortam bunların hareketli sesli yada video şeklinde olan türlerini kapsamaktadır..
    bunların egitimde kullanılmasında elbette fayda saglanacaktır.. bunları bilgisaray ortamına taşıyarak çogunluğun ulaşmasını sağlarsak çoklu ortam yaratmış oluruz... buda bdö nün ögrencilere olan katkısını artıracaktır.
    Neutral
    avatar
    nasırcan kılaç


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  nasırcan kılaç Çarş. Mart 18, 2009 2:52 pm

    Çoklu ortamlar ile;
    *Okuyucuların geçmiş bilgilerine,ihtiyaçlarına göre bilgiye ulaşmaları kendi kontrollerindedir.
    *Basılı materyallere göre saklanan bilgi miktarı daha fazladır.
    *Basılı materyallere göre bir sayfada daha zengin içeriğe ulaşılabilir.(ses,video)
    Bu faydalardan dolayı BDÖ'de çoklu ortam kullanılarak eğitim,nitelik ve nicelik olarak daha zengin bir hale getirilebilir.
    Ayşe Güldoğan
    Ayşe Güldoğan


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Ayşe Güldoğan Çarş. Mart 18, 2009 5:40 pm

    hiper metin;metın,resım ,grafık, resim,tablo gibi acılımların bir arada kullanılması veya gösterimini saglar.(blgsyr ktbndan anldıım kadryla) bununla ilgili modeller de gelştrlmş.
    hiper ortmlr metinle birlkte dıyagram animasyn video ve sesi de içerir.yani bir bakıma hiper metını kapsar.
    coklu ortamda metin grafık ses video film gibi farklı formları ıcerır.
    bunların tumude bdö nün temelini olusturur
    avatar
    oğuz othan


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  oğuz othan Çarş. Mart 18, 2009 7:30 pm

    bilgisayar destekli öğretim , görsel işitsel içerikli olduğu için bu öğretimde hiper ortam ve hiper metin materyallerinin kullanımı öğrenmeyi daha etkili kılar.Bu yüzden bu materyallerin kullanımı bir nevi zorunludur...
    avatar
    özgeuysal


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  özgeuysal Çarş. Mart 18, 2009 7:40 pm

    Teknolojik modern öğretimde en vazgeçilemeyen öğe multimedyadır.bu yüzden hiper ortam hiper metin hatta hepsini kapsayan hipermedia gibi kavramlar orataya çıkmış ve bdö de bize yardımcı olmuştur. çünkü bdö görselliğe ve teknolojiye dayanır. çoklu ortamda bize bu imkanı sunduğundan önemlidir
    avatar
    Hacer Arslan


    Mesaj Sayısı : 24
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Hacer Arslan Çarş. Mart 18, 2009 7:54 pm

    hiper metin;metin,durağan grafik,resim,çizim veya tabloları içeren düğüm ve bu düğümlerin birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların bir arada kullanılması ile bir alana ait bilgi yapının ve bu yapıda yer alan ilişkilerin gösterilmesini sağlar
    avatar
    Esra GÜNAYDIN


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Esra GÜNAYDIN Çarş. Mart 18, 2009 7:54 pm

    Arkadaşlarımın yazılarında hiper metin,hiper ortam ve çoklu ortamın ne olduğunu,bu ortamların avantaj ve dezavantajlarını güzel bir şekilde açıklamışlar.Yalnız dezavantajlarına bir şeyler eklemek istiyorum.Eğer bu ortamlar iyi tasarlanmazsa ortam üzerinde gezinirken kaybolmak gibi sorunlar ortaya çıkabilir deniliyor.Buna katılıyorum aynı zamanda bu ortamlardan yararlanan bireylerin de bilinçlendirilmesi gerektiğine inanıyorum.Çünkü bu ortamlarda basılı materyallere göre saklanan bilgi miktarı ve zenginliği daha fazladır.Bu nedenle öğrenciye ödev verildiğinde istediği kaynağa kısa zamanda ulasıyor fakat kopyala-yapıştır mantığından giderek ödevleri özgün olmaktan çıkıyor.Hatta bazen internetten aldığı ödevi okumadan öğretmenine bile getirebiliyor.Bu ortamların gerekli ve eğitime çok büyük katkısı olduğu gözardı edilemez. Fakat yararlanma dozunu iyi ayarlamak gerekiyor.

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 3:55 am