Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+32
esra suvari
Halit YILDIZ
nadiye boz
vildan sofu
gizem
Hümeyra Özüduruk
ihsan tunç
Çisem Kanalan
FATMA ÇAVDAR
nihal akman
Esra GÜNAYDIN
Hacer Arslan
özgeuysal
oğuz othan
Ayşe Güldoğan
nasırcan kılaç
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Elif Dilmen
serkanulucay
Gökçe SINMAZ
damla tosun
pınar karaboğa
Gökhan ÇALIŞKAN
Dilek Güzel
Elif Gülmez
Meltem Ercan
sumeyye erdogan
Yeşim Gülboy
mukaddes ozen
hatice kalkan
Arş. Gör. Esad ESGİN
36 posters

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 3 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN Çarş. Nis. 01, 2009 1:41 pm

    Dilek Güzel demiş ki:Hiper metin resim durağan grefik, doğrusal olmayan metin vs içerir. Hiper ortam ise metin, grafik, video, ses gibi bilgiler arasında bağlantıyı sağlar. şunu biliyoruz ki kişi gördüklerinin %30unu, söyleyip uyguladıklarının %90ını hatırlıyor.Bdö'nün amaçlarından biri de görsel işitsel ögeler ve uygulamalarla daha etkili öğrenme sağlamaktır.Hiper metin ve hiper ortamlar da bu ögeleri içerdikleri için BDÖ'ye olumlu katkıları olur.
    [list][*]BDÖ'nün amaçlarından biri de soyut manalar içeren bilgileri somutlaştırmaktır. Hiper metin ve hiper ortamlar soyut bilgileri bazen bi grafikle, bazen bi şemayla, bazen belki bi müzikle somutlaştırmamızı sağlar. ne zaman o bilgiyi hatırlamak istesek, o şey gözümüzün önünde şekilleniverir.bu şunun gibidir nasıl ders çalışırken biz bazı zor öğrenilen şeyleri renkli kalem, postit gibi şeylerle yazar ve çalışırız. sınavda da o renklendirmeler, kağıtlar bize o şeyin hatırlanmasında yardımcı olur aynen öyle de bu sistemler de öğrenmeyi etkili ve kalıcı kılar.

    Güzel bir yorum, teşekkürler Dilek.
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 3 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN Çarş. Nis. 01, 2009 2:28 pm

    Dilek Güzel demiş ki:BDÖ'nün amaçlarından birisi de içeriğin basitleştirilerek, anlaşılmasını kolaylaştırmaktı. biliyoruz ki bir çok teorik dersi çalışırken onu şema halinde, oklarla vs tasarlayıp çalıştığımızda konunun ne kadar basit bir mantığının olduğunu anlıyoruz.Hiper metin ve Hiper ortam uygulamaları da içerdiği şekil, şema, grafik, tablolarla konuların basitleştirilerek anlaşılmasını sağlar.
    Ben özellikle bir çok başlığa ayrılan konuların öğrencilere bu metodla anlatılması taraftarıyım. Özellikle organik kimya. Bir çok başlıklardan oluşuyor. O başlıklar da kendi içinde alt başlıklara ayrılıyor. Zihninde bi anda bunları ayıramayan öğrenciye bu konular Hiper metin ve Hiper ortam uygulamaları ile öğretilse daha güzel olur düşüncesindeyim. Tabi bu sadece kimya için bi örnekti başka hangi derslerde bu yöntem kullanılsa daha kaliteli öğretim sağlanır bunu düşünmeliyiz...

    Bu güzel örnek paylaşımın için teşekkürler Dilek.
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 3 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN Çarş. Nis. 01, 2009 2:29 pm

    Elif Dilmen demiş ki:
    serkanulucay demiş ki:Okuduğum kadarıyla arkadaşlarım çoklu ortamın hep avantajlarından bahsetmişler, ancak dezavantajlarından söz eden olmadığı için ben internette dolaşırken dezavantajları içeren bir metin buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum:

    "Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamların Dezavantajları Nelerdir?
    Çoklu ortamların birçok avantaja sahip olduğunu söyleyen araştırmacılar olmasına karşın bazı araştırmacılar da bu ortamların birçok problemi de beraberinde getirdiğini vurgulamaktadırlar. Bunların içinde en önemlisi; çoklu ortamda gezime sırasında yaşanan kaybolma (disorientation) sorunudur.

    Çoklu ortam birçok düğüm ve bağlantı içermektedir. Kullanıcılar ise bu bilgi yığınında kolaylıkla kaybolabilmektedirler. Kullanıcılar, hangi yoldan bilgiye eriştiklerini, tüm ortam içerisinde nerede olduklarını ve ulaşmak istedikleri bilgiye gitmek için hangi bağlantıyı seçmeleri gerektiğini bilememektedirler. Ortam yapısının karmaşıklığı, ortamda sağlanan gezinme araçlarının yetersizliği veya kullanıcının bilgi yoğunluğu nedeni ile yaşadığı aşırı bilişsel yük, kaybolmanın nedenleri arasında sayılabilir. Kaybolmanın hiper metin, hiper ortam ve çoklu ortamların bir dezavantajı olarak gösterilmesinin nedeni ise kaybolan kullanıcın istediği bilgiye ulaşmak için daha fazla çaba ve zaman harcaması gerektiği için bazen umutsuzluğa kapılarak öğrenme sürecini bırakması, ortamda sunulan bilgi yapısını kavrayamaması nedeni ile öğrendiği bilgiler arasında bağlantılar oluşturamaması kısacası başarısının düşmesidir."


    Kaynak: http://efdergi.yyu.edu.tr Very Happy


    Aslında güzel bir tespit sayılabilir fakat yeterince doğru olduğunu düşünmüyorum,bence yazdıkların yalnızca istisnai durumlarda oluşabilir.Çünkü çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin farklı yollar kullanılarak sunulması değildir,bu yolların planlanmış bir program olarak bütünleştirilip kullanılmasınıda kapsamaktadır.Dolayısıyla gerekli yol göstermeler yada ulaşmak istediğimiz bilgiye göre dogru yönlendirmeler araştırma sırasında mevcut olacaktır.Bahsettiğin şekilde ortam üzerinde gezinirken kaybolmak gibi sorunlar ancak hiper ortamların uygun tasarlanmaması ile söz konusu olabilir.. Yani bukonuda karamsar olmamak gerektiğine inanıyorum Cool

    **Beyin Pırıltısı**
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 3 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN Çarş. Nis. 01, 2009 2:33 pm

    Halit YILDIZ demiş ki:Anladığım kadarıyla ÇOKLU METİN, bir boyutlu(metin,hareketsiz grafikler ve tablolar gibi) materyaller kullanılırken ÇOKLU ORTAMDA ise üç boyutlu(video.resim ve animasyonlar gibi) materyalleri de işin içine sokarak bir çok yönden daha eğitici ve öğretici bir ortam oluşturuyor. Böylece çoklu ortamın BDÖ de daha hızlı ve aktif paylaşımlar sağladığını söyleyebiliz.

    Bir resmin 3 boyutlu olup olmaması hipermetin veya hiperortam arasındaki fark değildir. Hipermetini sadece metinden oluşan belgeler ağı gibi düşünebiliriz. Hiperortamı ise metin ile birlikte resim, video, ses gibi farklı tür bilgi sunumlarından oluşan belgeler ağı gibi düşünmek daha doğrudur.
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 3 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN Çarş. Nis. 01, 2009 2:34 pm

    merve tekin demiş ki:Hiper metin kavramı aslında gerçek hayatımızın içinde uzun zamandır yer almaktadır. Okul hayatımızda sıklıkla kullandığımız ansiklopedileri ve sözlükleri düşündüğümüzde; her ikisi de alfabetik sırada kavramlardan oluşan ve herhangi bir kavramdan diğerine atıf olacak şekilde “Bakınız” kelimesi kullanılarak bağlantı (link) içeren birer kavramlar ağı olarak tanımlanabilir. Ancak ne ansiklopedi ne de sözlük baştan sona doğrusal olarak okunmaz. Öğrenilmek istenilen kavram veya konu, alfabetik sıraya göre bulunur ve bu kavram veya konu metin, şekil veya resim yardımı ile anlatılır; bu da hiper metinde düğüm (node) olarak adlandırılmaktadır

    Merve, bu yazının kaynağını da vermen gerekir.
    Ayşe Güldoğan
    Ayşe Güldoğan


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 3 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Ayşe Güldoğan Çarş. Haz. 10, 2009 10:31 pm

    Teknoloji mesafe kat etmeye başladıkça bilgisayar destekli öğretimin eğitimde önemi artmıştır.Bu nedenle bilgisayar destekli öğretimin farklı yerlerde uygulaması vardır.Bunlardan biride hipermetin ve hiperortamdır.Hipermetin:doğrusal olmayan metinler,resim ,grafik,tablolardan oluşmaktadır.Hiperortam ise;metin ile beraber ses ve animasyonların hipermetin üzerine yerleştirilmiş şeklidir.Hipermetin ve hiperortam öğrencilerin anlamlı ve kalıcı öğrenmesini sağlar.Böyle bir ortamda, öğrenmede materyeller fazla olduğundan öğrencinin derse ilgisi artar ve o derse daha ılımlı yaklaşır.

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 7:23 am