Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+32
esra suvari
Halit YILDIZ
nadiye boz
vildan sofu
gizem
Hümeyra Özüduruk
ihsan tunç
Çisem Kanalan
FATMA ÇAVDAR
nihal akman
Esra GÜNAYDIN
Hacer Arslan
özgeuysal
oğuz othan
Ayşe Güldoğan
nasırcan kılaç
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Elif Dilmen
serkanulucay
Gökçe SINMAZ
damla tosun
pınar karaboğa
Gökhan ÇALIŞKAN
Dilek Güzel
Elif Gülmez
Meltem Ercan
sumeyye erdogan
Yeşim Gülboy
mukaddes ozen
hatice kalkan
Arş. Gör. Esad ESGİN
36 posters

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    nihal akman
    nihal akman


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  nihal akman Çarş. Mart 18, 2009 8:18 pm

    sumeyye erdogan demiş ki:çoklu ortama değinilmemiş. çoklu ortamda hiper metin ve hiper ortamın farklı türlerini bir arada barındırmasıdır.bir keresinde kürşad hoca mercekler konusunda tahtaya yansıtmıştı.mumu istediğin yere koyuyosun görüntünün nerede olduğunu gösteriyodu, ayınısı aynalar için de vardı.. hiper ortam bu oluyo sanırım. çok güzel bi yöntemdi.. bunun gibi benzer şeyler üretebiliriz..

    Evet Sümeyye hakikaten o ders çok verimli geçmişti benim için=)hiper metin ve hiper ortamlar verilen bilginin daha iyi anlaşılması ve kavranmasına yardımcı olacağını düşünüyorum.hem öğretmen hem de öğrenci için güzel bir uygulama çünkü bazı konularda öğretmen anlatmakta, öğrenci ise kafasında canlandırmada zorluk çekebiliyor.bence bu uygulama öğrenci açısından kalıcıdır.
    avatar
    Gökçe SINMAZ


    Mesaj Sayısı : 48
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Gökçe SINMAZ Çarş. Mart 18, 2009 8:31 pm

    Elif Dilmen demiş ki:
    serkanulucay demiş ki:Okuduğum kadarıyla arkadaşlarım çoklu ortamın hep avantajlarından bahsetmişler, ancak dezavantajlarından söz eden olmadığı için ben internette dolaşırken dezavantajları içeren bir metin buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum:

    "Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamların Dezavantajları Nelerdir?
    Çoklu ortamların birçok avantaja sahip olduğunu söyleyen araştırmacılar olmasına karşın bazı araştırmacılar da bu ortamların birçok problemi de beraberinde getirdiğini vurgulamaktadırlar. Bunların içinde en önemlisi; çoklu ortamda gezime sırasında yaşanan kaybolma (disorientation) sorunudur.

    Çoklu ortam birçok düğüm ve bağlantı içermektedir. Kullanıcılar ise bu bilgi yığınında kolaylıkla kaybolabilmektedirler. Kullanıcılar, hangi yoldan bilgiye eriştiklerini, tüm ortam içerisinde nerede olduklarını ve ulaşmak istedikleri bilgiye gitmek için hangi bağlantıyı seçmeleri gerektiğini bilememektedirler. Ortam yapısının karmaşıklığı, ortamda sağlanan gezinme araçlarının yetersizliği veya kullanıcının bilgi yoğunluğu nedeni ile yaşadığı aşırı bilişsel yük, kaybolmanın nedenleri arasında sayılabilir. Kaybolmanın hiper metin, hiper ortam ve çoklu ortamların bir dezavantajı olarak gösterilmesinin nedeni ise kaybolan kullanıcın istediği bilgiye ulaşmak için daha fazla çaba ve zaman harcaması gerektiği için bazen umutsuzluğa kapılarak öğrenme sürecini bırakması, ortamda sunulan bilgi yapısını kavrayamaması nedeni ile öğrendiği bilgiler arasında bağlantılar oluşturamaması kısacası başarısının düşmesidir."


    Kaynak: http://efdergi.yyu.edu.tr Very Happy


    Aslında güzel bir tespit sayılabilir fakat yeterince doğru olduğunu düşünmüyorum,bence yazdıkların yalnızca istisnai durumlarda oluşabilir.Çünkü çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin farklı yollar kullanılarak sunulması değildir,bu yolların planlanmış bir program olarak bütünleştirilip kullanılmasınıda kapsamaktadır.Dolayısıyla gerekli yol göstermeler yada ulaşmak istediğimiz bilgiye göre dogru yönlendirmeler araştırma sırasında mevcut olacaktır.Bahsettiğin şekilde ortam üzerinde gezinirken kaybolmak gibi sorunlar ancak hiper ortamların uygun tasarlanmaması ile söz konusu olabilir.. Yani bukonuda karamsar olmamak gerektiğine inanıyorum Cool
    Ben bu konuda Serkan'a katılıyorum Elif sen de haklısın bu konuda çok karamsar olmamak lazım ama çoğu zaman bir konu hakkında araştırma yaparken ortamda o kadar çok bilgi oluyor ki hiç farkına varmadan kendimizi konumuzdan çok farklı bilgilerin arasında bulubiliyoruz Exclamation
    avatar
    Gökçe SINMAZ


    Mesaj Sayısı : 48
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Gökçe SINMAZ Çarş. Mart 18, 2009 8:48 pm

    Esra GÜNAYDIN demiş ki:Arkadaşlarımın yazılarında hiper metin,hiper ortam ve çoklu ortamın ne olduğunu,bu ortamların avantaj ve dezavantajlarını güzel bir şekilde açıklamışlar.Yalnız dezavantajlarına bir şeyler eklemek istiyorum.Eğer bu ortamlar iyi tasarlanmazsa ortam üzerinde gezinirken kaybolmak gibi sorunlar ortaya çıkabilir deniliyor.Buna katılıyorum aynı zamanda bu ortamlardan yararlanan bireylerin de bilinçlendirilmesi gerektiğine inanıyorum.Çünkü bu ortamlarda basılı materyallere göre saklanan bilgi miktarı ve zenginliği daha fazladır.Bu nedenle öğrenciye ödev verildiğinde istediği kaynağa kısa zamanda ulasıyor fakat kopyala-yapıştır mantığından giderek ödevleri özgün olmaktan çıkıyor.Hatta bazen internetten aldığı ödevi okumadan öğretmenine bile getirebiliyor.Bu ortamların gerekli ve eğitime çok büyük katkısı olduğu gözardı edilemez. Fakat yararlanma dozunu iyi ayarlamak gerekiyor.
    Esra bu konuda çok haklısın.Artık çoğu öğrenci tembelliğe çok alışmış.Özellikle öğretmenlerin verdiği ödevleri bırakın internetten kopyala yapıştır yapmayı,yaptıkları ödevi hiç okumadan öğretmenine getiriyorlar.Kardeşim ilköğretim 7. sınıf öğrencisi, grup çolışması yapıyorlardı her arkadaşı konu hakkında birşeyler araştırıyordu ve bu araştırdıkları çalışmaları kardeşime vermişlerdi görünce o kadar şaşırdım ki araştırdıkları konuyla hiç alakası olmayan herhangi bir kişinin yazdığı saçma sapan yorumlardı.Ama burda sadece öğrencileri suçlamak da doğru değil.Öğretmenlerin öğrencilere nasıl araştırma yapacaklarını hangi durumlarda internet kullanmaları gerektiğini,internetteki bilgilere nasıl ulaşabileceklerini anlatmaları gerekir ayrıca yararlı eğitim siteleri hakkında öğrencileri bilgilendirmeleri gerekir.
    avatar
    FATMA ÇAVDAR


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  FATMA ÇAVDAR Çarş. Mart 18, 2009 9:08 pm

    damla tosun demiş ki:ayrıca öğrenmeyi işitsel ve duyusal hale getirmek öğrenmeyi kalıcı yapar.
    Damlaya katılıyorum.Mesleğe atıldığımız zaman konuları sadece anlatmak öğrencilere öğretmek için yeterli olmayacak.Artık eskisi gibi ''sınıfa gel konuyu anlat öğrencileri derse bile dahil etmeden sınıftan çık git'' devri kapandı.Eğitim sistemi bizim ilkokul ortaokul dönemize nazaran daha iyi bir duruma geldi.artık öğrenci derste görsellik de istiyor.Bizim bölümümüz de görselliği sağlamak için çok avantajlı bir bölüm.Fizik, kimya, biyoloji olsun hepsini şekiller grafikler yardımıyla anlatabiliriz.Modern fizik dersinde de bunu yapıyoruz zaten.Geçen dersteki deneyi hatırlayın.:)Sanırım hipermetin ve hiperortam budur.
    Çisem Kanalan
    Çisem Kanalan


    Mesaj Sayısı : 27
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Çisem Kanalan Çarş. Mart 18, 2009 9:12 pm

    BDÖ'nün en önemli yararı bilgilerin görsel olarak verilebilmesi ve daha kalıcı hale getirilmesidir.Hipermetinlerde grafik,şema,resimler hiper ortamda ise bunlara ek olarak animasyon,ses klipler,videolar yer alır.Hiper ortam ve hiper metini kapsayan çoklu ortamlarda html dili yardımıyla bilgiler internet ortamından paylaşılır.Derslerde ve BDÖ de kullanımına gelirsek öğretmen ve öğrenciler bilgiye rahatlıkla ulaşabilir ve kullanılan şema,video,animasyon vb. materyaller sayesinde daha çok duyu organı uyarılarak etkili bir öğretim gerçekleştirilir.
    avatar
    ihsan tunç


    Mesaj Sayısı : 7
    Yaş : 38
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  ihsan tunç Çarş. Mart 18, 2009 10:06 pm

    hiper metin ve hiper ortam konusunda arkadaşlar her seyi yazmış..
    arkadaşlara katılıyorum..ekleyecek bir sey bulamadım başka..
    avatar
    Hümeyra Özüduruk


    Mesaj Sayısı : 28
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Hümeyra Özüduruk Perş. Mart 19, 2009 12:23 am

    öncelikle;çoklu ortam uygulamaları bdö nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir diye sorulmuş ama herkes illaki hiper metin ,hiper ortam nedir diye açıklamada bulunmuş.aslında iyide olmuş aydınlanmış olduk bom hizmet konusuna gelince kendimizden örnek vereyim biz eğer başarabilirde kendi sitemizi oluşturabilir ve bunu internete koyabilirsek zengin metin içeriği ile bir hiper metin buna ek olarak sunulan slaytlar,similasyonlar vs. ile bir hiper ortam oluşmuş olacak ve bundan bir çok bilgiye aç çocuklar faydalanacak Very Happy
    gizem
    gizem


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  gizem Perş. Mart 19, 2009 9:50 am

    hiper ortam öğrencilerin yada tüm insanların birçok bilgiye en güzel ve en kolay anlaşılır bir şekilde, biranda ulaşabildiği bir ortamdır.
    avatar
    vildan sofu


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  vildan sofu Perş. Mart 19, 2009 12:03 pm

    hatice kalkan demiş ki:Öncelikle hiper metin:bir alana ait bilgilerin oluşturduğu ve bu bilgilerde yer alan metin,hareketsiz grafik,resim ve tabloların birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların bir arada kullanılmasını sağlar.Hiper metinler birbirine bağlanarak wep sayfaları oluşturulmuştur.Bu da bizim bilgisayar dersinde gördüğümüz HTML'in avantajlarındandır.(Zaten biz derstte önce hiper metin dediğimiz düz metin yazmayı,sonra bu düz yazılara video ses ekleyip hiper ortam oluşturmayı sonrada bunları birbirleriyle ilişkilendirip wep sayfası oluşturcaz.)Yani bunlar html'in uygulamarıdır.Ayrıca hiper ortamlar ise hiper metinleri de içine alan hareketli ses,video,animasyonlardan oluşur.Amaç,hiper metin ve ortamlarla wep sayfası tasarlamaktır herhalde... scratch
    hatice arkadaşım gerçekten bütün konuyu çok güzel özetlemiş. çok beğendim. şimdilik sadece onun yazısına yorum yapabiliyorum. kendi cümlelerimi toparlamadım daha. tekrar nete girme şansım olursa kendi düşüncelerimi de toparlayıp yazacağım.
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  damla tosun Perş. Mart 19, 2009 2:03 pm

    Yeşim Gülboy demiş ki:BDÖ'nün amacı öğrenme sürecini hızlandırmak,öğrenci merkezli ve etkili bir öğretimi sağlamaktır.Çoklu ortam uygulamalarıda bu amaçlara hizmet eden materyallerdir.Hiper metin resim,metin,duragan grafik,çizim vb. hiper ortam ise hiper metnin daha gelişmiş hali olan video,animasyon,ses vb. materyallerdir.
    burda yeşim arkadaşıma katılıyorum çünkü söyledikleri BDÖ'ün amaçlarına uygundur. aradan zaman geçsede öğrencinin bilgileri unutmaması gerekir buda etkili öğrenmeden geçer.
    avatar
    nadiye boz


    Mesaj Sayısı : 22
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  nadiye boz Cuma Mart 20, 2009 10:18 am

    Aslında arkadaşlar konuyu avantaj ve dezavantajları ile ele almışlar.bencede hiper ortam ve hiper metinle birçok duyuya hitap edebilme imkanı olduğu için öğrencilerin öğrenimine olumlu yönde katkı sağlamış olur.Bu arada Dün ders çıkışı hemen bişeyler yazayım diye farklı konu başlığı altında yazı yazmışım bunuda not düşeyim dedim. Very Happy
    avatar
    Halit YILDIZ


    Mesaj Sayısı : 22
    Yaş : 38
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Halit YILDIZ Cuma Mart 20, 2009 10:25 am

    Anladığım kadarıyla ÇOKLU METİN, bir boyutlu(metin,hareketsiz grafikler ve tablolar gibi) materyaller kullanılırken ÇOKLU ORTAMDA ise üç boyutlu(video.resim ve animasyonlar gibi) materyalleri de işin içine sokarak bir çok yönden daha eğitici ve öğretici bir ortam oluşturuyor. Böylece çoklu ortamın BDÖ de daha hızlı ve aktif paylaşımlar sağladığını söyleyebiliz.
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  pınar karaboğa Cuma Mart 20, 2009 10:58 am

    bazen istediğimiz konularda gerekli kaynaklara(belki de kaliteli kaynaklara)ulaşamıyoruz.işte BDÖnün sunduğu farklı ve çok sayıda kaynak fırsatının en güzel uygulamalarından biri de hiper metin ve onu kapsayan hiper ortam.hiper ortamların motivasyon arttırıcı özelliğini de gözardı etmemek gerekir Exclamation
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  pınar karaboğa Cuma Mart 20, 2009 11:05 am

    Hümeyra sana katılıyorum.Bilgiye aç insanların açlığını gidermek sevaptır Laughing
    Sıkıcı ezberci anlatımlara son...YAŞASIN ÇOKLU ORTAM cheers (TABİ BİLİNÇLİ YOLA ÇIK Exclamation HER GÖRDÜĞÜMÜZ ORTAMA GİRERSEK SERKANIN DEDİĞİ GİBİ BİR GİRER SONRA ÇIKAMAYIZ.AMAN DİKKAT Exclamation )
    avatar
    esra suvari


    Mesaj Sayısı : 6
    Yaş : 37
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  esra suvari Cuma Mart 20, 2009 12:14 pm

    Bilgisayar destekli öğretimde öğrenimin hızlandırılmasında hipermetin ve hiperortamı araç olarak kullanıyoruz.Hipermetin BDÖde kullanılan metin,resim,grafik olabilir; hiperortamsa bunun daha geliştirilmişi video vb. olabilir
    sümbül vatansever
    sümbül vatansever


    Mesaj Sayısı : 26
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  sümbül vatansever Paz Mart 22, 2009 10:34 pm

    bir elin nesi var iki elin sesi var atasözünden yararlanabiliriz.eğer çoklu ortamda bir çalışma yapıyorsak bir akıl değil bin akıl oluruz ve herkesin birer düşüncesi görüşü doğrultusunda tartışmöa ortamı yaparken konumuzun özüne derinden ve zamandan kayıp olmadan yaklaşırız.ve çözümleriz.
    sümbül vatansever
    sümbül vatansever


    Mesaj Sayısı : 26
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  sümbül vatansever Paz Mart 22, 2009 10:35 pm

    Hiper Ortam ve Çoklu Ortam
    Hiper metinler sadece yazı ve veri ihtiva etmezler. Eğer hazırlanan yazılım sistemi metin dışında fotoğraf, şekil, ses, müzik, hareketli resim, üç boyutlu resim ve film gibi bilgi temsil biçimi içermiyorsa bu tip sistemleri hiper metin olarak adlandırmak yazılımların ifade mozaiği hakkında bilgi vermek için yararlı olur. özellikle bilgisayarlardaki gelişmelerle fotoğraf, şekil, ses, müzik, hareketli resim, üç boyutlu resim ve filmleri de hiper metinlere entegre etmek mümkündür. Bu tip sistemler hiper ortam (hypermedia) olarak adlandırılır, birden fazla bilgi temsil biçimi ihtiva eden anlamındadır. Hiper metin ve hiper ortam kavramları genellikle birbirleri yerine kullanılmaktadır. Diğer bir hiper ortam çeşidi olarak görebileceğimiz çoklu ortam (multimedia) kavramını da burada tanıtmakta fayda vardır. Hiper ortam ve çoklu ortam birbirine çok benzer, hatta bunları birbirinden ayırmanın bir anlamı da yoktur. Çoklu ortam hiper ortamı, hiper ortam hiper metini bir alt sistem olarak bünyesinde taşır.

    http://www.odevarsivi.com/dosya.asp?islem=gor&dosya_no=142731
    avatar
    merve tekin


    Mesaj Sayısı : 22
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  merve tekin Ptsi Mart 23, 2009 9:22 pm

    Hiper metin kavramı aslında gerçek hayatımızın içinde uzun zamandır yer almaktadır. Okul hayatımızda sıklıkla kullandığımız ansiklopedileri ve sözlükleri düşündüğümüzde; her ikisi de alfabetik sırada kavramlardan oluşan ve herhangi bir kavramdan diğerine atıf olacak şekilde “Bakınız” kelimesi kullanılarak bağlantı (link) içeren birer kavramlar ağı olarak tanımlanabilir. Ancak ne ansiklopedi ne de sözlük baştan sona doğrusal olarak okunmaz. Öğrenilmek istenilen kavram veya konu, alfabetik sıraya göre bulunur ve bu kavram veya konu metin, şekil veya resim yardımı ile anlatılır; bu da hiper metinde düğüm (node) olarak adlandırılmaktadır
    avatar
    merve tekin


    Mesaj Sayısı : 22
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  merve tekin Ptsi Mart 23, 2009 9:28 pm

    Çoklu ortam
    Metin, durağan veya hareketli grafik, film bölümleri, video ve ses
    içeren bilgilerin gösterilmesi için çeşitli formatların kullanılması.
    Bilgisayar temelli etkileşimli çoklu ortamlar,
    hiper ortam ve hiper metini kapsar

    Hiper ortam

    Metin, durağan veya hareketli grafik, film bölümleri, video ve ses gibi çeşitli formattaki bilgiler arasında etkileşimli olarak bağlantı yapılmasını sağlayan bilgisayar temelli sistemler

    Hiper metin
    Doğrusal olmayan şekilde organize edilmiş ve erişilen metin, durağan grafik, resim ve tablolar
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  damla tosun Salı Mart 24, 2009 8:11 pm

    sumeyye erdogan demiş ki:çoklu ortama değinilmemiş. çoklu ortamda hiper metin ve hiper ortamın farklı türlerini bir arada barındırmasıdır.bir keresinde kürşad hoca mercekler konusunda tahtaya yansıtmıştı.mumu istediğin yere koyuyosun görüntünün nerede olduğunu gösteriyodu, ayınısı aynalar için de vardı.. hiper ortam bu oluyo sanırım. çok güzel bi yöntemdi.. bunun gibi benzer şeyler üretebiliriz..
    arkadaşımın anlatığına katılıyorum.kürşat hocanın dersi o şekilde anlatması benim dersi anlamamı kolaylaştırmıştı.biz de bu gibi yöntemleri öğrencilerimize sunarsak dersin verimli geçmesini sağlayabiliriz.
    avatar
    Gökçe SINMAZ


    Mesaj Sayısı : 48
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Gökçe SINMAZ Çarş. Mart 25, 2009 2:20 am

    damla tosun demiş ki:
    sumeyye erdogan demiş ki:çoklu ortama değinilmemiş. çoklu ortamda hiper metin ve hiper ortamın farklı türlerini bir arada barındırmasıdır.bir keresinde kürşad hoca mercekler konusunda tahtaya yansıtmıştı.mumu istediğin yere koyuyosun görüntünün nerede olduğunu gösteriyodu, ayınısı aynalar için de vardı.. hiper ortam bu oluyo sanırım. çok güzel bi yöntemdi.. bunun gibi benzer şeyler üretebiliriz..
    arkadaşımın anlatığına katılıyorum.kürşat hocanın dersi o şekilde anlatması benim dersi anlamamı kolaylaştırmıştı.biz de bu gibi yöntemleri öğrencilerimize sunarsak dersin verimli geçmesini sağlayabiliriz.

    Evet bence de o şekilde dersi sunmak daha anlaşılır ama öğrenciler bu tür programları izleyerek değil de uygulayarak konuyu daha iyi öğrenirler diye düşünüyorum...
    Yasin ERDOĞAN
    Yasin ERDOĞAN


    Mesaj Sayısı : 5
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  Yasin ERDOĞAN Perş. Mart 26, 2009 2:49 pm

    Tanım: confused confused Question


    Hiper metin; metin, durağan grafik, resim, çizim veya tabloları içeren düğüm ve bu düğümlerin birbirine bağlanmasını sağlayan bağlantıların bir arada kullanılması ile bir alana ait bilgi yapısı ve bu yapıda yer alan ilişkilerin gösterilmesini sağlar (Tolhurst, 1995; De Vries ve De Jong, 1999). cherry

    Bunlardan yararlanılarak yapılan öğretim daha hzılı, görsel ve daha akıcı bir ders anlatımını kolaylaştırır. Hatta bunun gibi öğretim sistemleri kullanılmaz ise ders sıkıcı ve ezberci olur.
    neslihan kalaycı
    neslihan kalaycı


    Mesaj Sayısı : 14
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  neslihan kalaycı Salı Mart 31, 2009 2:12 pm

    damla tosun demiş ki:Teknolojinin gelişmesiyle bilgisayar destekli öğretimin eğitimde önemi artmıştır.Bu nedenle bilgisayar destekli öğretimin farklı yerlerde uygulaması vardır.Bunlardan biride hipermetin ve hiperortamdır.Hipermetin arkadaşlarımımda dediği gibi;doğrusal olmayan metinler,resim ,grafik,tablolardan oluşmaktadır.Hiperortam ise;metin ile beraber ses ve animasyonların hipermetin üzerine yerleştirilmiş şeklidir.Hipermetin ve hiperortam öğrencilerin anlamlı ve kalıcı öğrenmesini sağlar.(bu BDÖ'ün ilk amaçlarından bir tanesidir).Çoklu ortam ile öğrenmede, materyeller fazla olduğundan öğrencinin derse ilgisi artar.
    arkadaş kesinlikle haklı bence hipermetin ve hiper ortam ögrencinin ilgisini çeker ve dersi öğrenme isteğini artırır.ayrıca bu şekilde akılda kalıcılık oldugu için öğrenmeyi kolaylaştırır
    neslihan kalaycı
    neslihan kalaycı


    Mesaj Sayısı : 14
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  neslihan kalaycı Salı Mart 31, 2009 2:28 pm

    Elif Dilmen demiş ki:
    serkanulucay demiş ki:Okuduğum kadarıyla arkadaşlarım çoklu ortamın hep avantajlarından bahsetmişler, ancak dezavantajlarından söz eden olmadığı için ben internette dolaşırken dezavantajları içeren bir metin buldum ve sizlerle paylaşmak istiyorum:

    "Hiper Metin, Hiper Ortam ve Çoklu Ortamların Dezavantajları Nelerdir?
    Çoklu ortamların birçok avantaja sahip olduğunu söyleyen araştırmacılar olmasına karşın bazı araştırmacılar da bu ortamların birçok problemi de beraberinde getirdiğini vurgulamaktadırlar. Bunların içinde en önemlisi; çoklu ortamda gezime sırasında yaşanan kaybolma (disorientation) sorunudur.

    Çoklu ortam birçok düğüm ve bağlantı içermektedir. Kullanıcılar ise bu bilgi yığınında kolaylıkla kaybolabilmektedirler. Kullanıcılar, hangi yoldan bilgiye eriştiklerini, tüm ortam içerisinde nerede olduklarını ve ulaşmak istedikleri bilgiye gitmek için hangi bağlantıyı seçmeleri gerektiğini bilememektedirler. Ortam yapısının karmaşıklığı, ortamda sağlanan gezinme araçlarının yetersizliği veya kullanıcının bilgi yoğunluğu nedeni ile yaşadığı aşırı bilişsel yük, kaybolmanın nedenleri arasında sayılabilir. Kaybolmanın hiper metin, hiper ortam ve çoklu ortamların bir dezavantajı olarak gösterilmesinin nedeni ise kaybolan kullanıcın istediği bilgiye ulaşmak için daha fazla çaba ve zaman harcaması gerektiği için bazen umutsuzluğa kapılarak öğrenme sürecini bırakması, ortamda sunulan bilgi yapısını kavrayamaması nedeni ile öğrendiği bilgiler arasında bağlantılar oluşturamaması kısacası başarısının düşmesidir."


    Kaynak: http://efdergi.yyu.edu.tr Very Happy


    Aslında güzel bir tespit sayılabilir fakat yeterince doğru olduğunu düşünmüyorum,bence yazdıkların yalnızca istisnai durumlarda oluşabilir.Çünkü çoklu ortamlar yalnızca basit bir şekilde bilginin farklı yollar kullanılarak sunulması değildir,bu yolların planlanmış bir program olarak bütünleştirilip kullanılmasınıda kapsamaktadır.Dolayısıyla gerekli yol göstermeler yada ulaşmak istediğimiz bilgiye göre dogru yönlendirmeler araştırma sırasında mevcut olacaktır.Bahsettiğin şekilde ortam üzerinde gezinirken kaybolmak gibi sorunlar ancak hiper ortamların uygun tasarlanmaması ile söz konusu olabilir.. Yani bukonuda karamsar olmamak gerektiğine inanıyorum Cool
    yani senin söylediğine göre hiper ortamdaki karışıklıklar kaybolma durumu sadece hiperortamı tasarlayan kişiden kaynaklanıyor.Ben sadece bundan kaynaklanır demektense hiper ortamda dolaşan kişiden de kaynaklanır derdim. Kendimden biliyorum Karışık bi durumla karşılaşınca direkt kaçıştayım,insanlarda bu kaçış çoktur benim düşünceme göre tabiki ben etrafımdaki tanıdıgım kişilerden yola çıkıyorum.Sonuç olarak insanlar hiper ortamdaki karışıklıktan kaçmak yerine üstüne gitmeyi denerlerse,illaki hiperortamın faydalarını göreceklerdir
    neslihan kalaycı
    neslihan kalaycı


    Mesaj Sayısı : 14
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir? - Sayfa 2 Empty Geri: Çoklu Ortam (Hiperortam ve Hipermetin) uygulamaları BDÖ'nün amaçlarına nasıl hizmet edebilir?

    Mesaj  neslihan kalaycı Salı Mart 31, 2009 2:31 pm

    ihsan tunç demiş ki:hiper metin ve hiper ortam konusunda arkadaşlar her seyi yazmış..
    arkadaşlara katılıyorum..ekle
    yecek bir sey bulamadım başka..
    evet ya herkes herşeyi yazmış

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 5:41 am