Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+34
sümbül vatansever
Halit YILDIZ
rıdvankalkan
nadiye boz
vildan sofu
Hümeyra Özüduruk
gizem
tuba nur emek
Çisem Kanalan
Gökçe SINMAZ
nihal akman
Hacer Arslan
özgeuysal
oğuz othan
Esra GÜNAYDIN
Ayşe Güldoğan
ENES AKÇAY
Eren Yucel
nasırcan kılaç
Hakan ERCAN
damla tosun
zübeyde toptamur
Elif Dilmen
pınar karaboğa
FATMA ÇAVDAR
serkanulucay
Gökhan ÇALIŞKAN
Dilek Güzel
Meltem Ercan
sumeyye erdogan
hatice kalkan
Yeşim Gülboy
mukaddes ozen
Arş. Gör. Esad ESGİN
38 posters

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Arş. Gör. Esad ESGİN
    Admin


    Mesaj Sayısı : 71
    Kayıt tarihi : 23/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Arş. Gör. Esad ESGİN C.tesi Mart 14, 2009 4:18 pm

    Merhaba arkadaşlar,
    Bu konuda BDÖ'nün kuramsal temelleri olan Davranışçı, Bilişsel ve Oluşturmacı Kuramları göz önünde bulundurduğumuzda; "Zeki/Akıllı Öğretim Sistemleri" uygulamalarının bu kuramlar çerçevesinde nasıl kullanılabileceği üzerine tartışacağız. Tartışırken uygulamanın hangi yönünün hangi kuramsal temele dayandırıldığını net bir şekilde ifade edelim. Günümüzde BDÖ uygulamalarının "Akıllı" olması yönünde çalışmalar ağırlık kazandığı için önemli bir konu olduğunu düşünüyorum. 18 Mart Çarşamba saat 23:59'a kadar en az bir yazı girmenizi istiyorum.
    avatar
    mukaddes ozen


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  mukaddes ozen C.tesi Mart 14, 2009 11:07 pm

    Neyi öğreteceğini, kime öğreteceğini ve nasıl öğreteceğini bilen yapay zeka ortakoluşumunda yer alantekniklerden yararlanarak tasarlanmış bir bilgisayar sistemidir.bu sistemede bilgi yiginini ogrenciye gore ozellestirlimesi esas alinir ve boylece ogrenciler seviyelerine uygun konulari bu sekilde birebirlerde daha ii ogrenebilecekler.
    avatar
    Yeşim Gülboy


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Yeşim Gülboy Paz Mart 15, 2009 3:17 pm

    Zeki akıllı öğretim sistemlerini öğrenme sırasında öğrenciyi yönlendiren ve rehberlik eden bilgisayar yazılımı olarak düşünürsek oluşturmacı kurama dayandırılmış olabilir.
    hatice kalkan
    hatice kalkan


    Mesaj Sayısı : 41
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  hatice kalkan Paz Mart 15, 2009 9:51 pm

    Zeki öğretim sistemleri,neyi, nasıl, kime öğreteceğini bilen ve insanlar tarafından gerçekleştirildiğinde zeka gerektiren işlerin bilgisayarlara yaptırılmasıyla desteklenmiş bilgisayar yazılımlarıdır.Zeki öğretim sistemleri gelişime açık ve geleceğin öğretim sistemleridir.Bu yazılım öğrencinin seviyesine uygun öğrenme ortamı sunarak öğrencinin kolay,hızlı ve bi o kadar da kalıcı öğrenmesini sağlar.BDÖ için bir alternatiftir.ZÖ sisteminde kişi verilerin taşıdığı anlamı keşfettiği için bu yönüyle bilişsel kuram olur(çünkü bilişselde kişi verileri olduğu gibi alan değil verilerin anlamını keşfedendir).Başka bir yönü de öğrenciye yardım eden ve öğrenciyle iş birliği yaparak ona rehber olan bir sistem olduğu için de oluşturmacıdır denebilir. Bir soru=>Bu oynadığımz okey,satranç gibi oyunlar zeki öğretim sistemleirnin bir yazılımı mı Question saçma bir soru olabilir ama merak ettim.Çünkü bu oyunlarda bilgisayar bir sonraki adımı hızlı ve akıllıca bulabiliyor ondan Cool
    sumeyye erdogan
    sumeyye erdogan


    Mesaj Sayısı : 14
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  sumeyye erdogan Paz Mart 15, 2009 9:52 pm

    öncelikle zeki öğretim sistemleri ulaşılabilen belkide en iyi öğretim sistemi olduğu için günümüzde yaygın bir şekilde kullanılmaktadır. davranışçı,bilişsel ve oluşturmacı kuramları, öğencinin aktif şekilde uygulayıp kanıksaması gerekir öğretmene göre.
    bilişsel kuramda birey öğrendiklerini hafızasına kodlar ve ihtiyaç duydyğu anda bunu çağırır.
    davranışçı kuramda ise bireyin uyarıcılara karşı tepki geliştirmesi soncunda bir öğrenme oluşur..
    oluşturmacı kuramda ise bireyin çok daha aktif olarak kendisi bizzat yaşayarak öğrenmesi ve bunu bildikleriyle kıyaslayıp bağlantı kurması öndedir..bir müsibet bin nasihatten iyidir.. gibi.
    zeki öğretim sistemlerinde bireyin bilgisayar üzerinde bazı deneyleri yapabilme imkanı sağlanabilir.. daha önceden tecrübe edilmiş bazı durumlar animasyon şeklinde gösterilebilir.. ancak sadece bilgi birey için çekici olmadığı gibi itici bile olabilir..
    avatar
    Meltem Ercan


    Mesaj Sayısı : 34
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Meltem Ercan Paz Mart 15, 2009 10:07 pm

    BDÖ öğrencilerin kendi kendine öğrenmesini ,sadece öğretmenin değil öğrencinin de aktif olmasını,öğrencilerin düşünme yeteneğinin gelişmesini amaçlar.Öğretmen bilgiyi öğrencinin araştırarak bulmasını sağlar bu yönden oluşturmacı kurama dayanır.BDÖ öğrenciye ,öğretimin daha sağlıklı olması için materyal de sağlar.Yani öğrencinin verileni direkt almasını değil yorum yaparak hangisin kendisi için daha yararlı olduğuna karar vererek en doğru bilgiye ulaşır.Bu yönden bilişsel kurama dayanır. Davranışçi kurama dayandığını ise söyleyemeyiz.Çünkü davranışçı kurama göre ,öğretemen aktif olarak öğreticidir ve öğretim geleneksel koşullarda sınıf ortamında yapılabilir.
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Dilek Güzel Paz Mart 15, 2009 11:45 pm

    Zeki/akıllı öğretim sistemleri farklı özellikteki insanlara, farklı bilgileri, farklı yollarla öğreten yazılım sistemleridir.kişiye özgüdür, kişinin bilgi seviyesine göre öğretim sağlar. öğrenenin performansına, onun bilgi düzeyine göre kendini ayarlar.önce onun seviyesini belirler, sonra da seviyesine göre bilgi sunar.böylece de öğrenme kalitesini artırır.

    Z/AÖS önce öğrencinin seviyesini ölçmek için bir test uygulanır.Davranışçı kuramda da öğretmen öğrencinin başarı ve öğrenmesini değerlendirmek için sorular sorar. bu yönüyle Z/AÖS davranışçı kuram gibi özellik taşır

    Ayrıca Z/AÖS bilişsel kurama da dayanır. Bilişsel kuramda zihinsel süreçler vardır. Bu zihinsel süreçler şema vs içerir. aynen bunun gibi de Z/AÖS de şema, grafik,tablolar kişinin seviyesine göre şekillenir.Bu yüzden Z/AÖS bilişsel kurama bu yönüyle uyar..
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Dilek Güzel Paz Mart 15, 2009 11:54 pm

    Zeki/akıllı öğretim sistemleri oluşturmacı kuram çerçevesinde de değerlendirilmektedir. Oluşturmacı kuramda öğrenme gerçekleşirken öğrencilerin önceki bilgileri de önemli rol oynar. Öğrenme olması için önceki bilgilerle yeni bilgiler arasında bağlantı kurmak gerekir. Zeki/akılllı öğretim sisteminde de bu özellikten yararlanılır. Seviyeyi ölçen testler uygulanır. Bu ölçme sonrası herkes kendi seviyesine göre bir yerden başlar. Böylece zaman ve enerji tasarrufu da sağlanmış olur bence.Gelişen teknoloji ile bu sistem yaygınlaşacaktır
    Bence bu sistem özellikle dil derslerinde etkili olur. Öğrenciye öğretmen tarafından dil öğretimi sağlayan cd ler vs veriliyor. Öğrenci bundan çalışmaya başlarken en baştan başlıyordu. Bilse de bilmese de en basitten karmaşığa giden bir yolu izlemek zorunda idi. Bu yazılım bence harika herkes eksiğini görüp, kaldığı yerden, eksiği olan yerden devam edecektir. Başarının artmasını sağlamakla birlikte,zamandan da tasarruf olacaktır.Bildiğini tekrar edeceği zamanda bilmediğini öğrenerek gelişecektir. Bu örneği sadece dil dersleri değil, diğer bir çok derste de uygulayabiliriz. Ama dil için harika bi sistem olacaktır Exclamation
    Gökhan ÇALIŞKAN
    Gökhan ÇALIŞKAN


    Mesaj Sayısı : 25
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Gökhan ÇALIŞKAN Ptsi Mart 16, 2009 7:50 pm

    Zeki/Akıllı Öğretim Sisteminde; öğretmen öğrenciye seviyesine göre uygun öğretimi sunurak daha kolay, daha hızlı, ve kalıcı öğrenmesini amaçlar.Ancak bunu yaparkende sunudğu bilgiyi ve bu bilgiyi nasıl öğreteceğini bilmesi gerekir.Zeki/Akıllı öğretim sitemleri de bu kuramlara dayanır.Ancak her zaman öğretmen aktif olmayabilir bu sistemde, öğrenci de aktif olmalıdır.
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Dilek Güzel Salı Mart 17, 2009 11:50 pm

    bu uygulamalrın oluşturmacı kurama bazı yönleriyle dayandığını söylemiştim.Oluşturmacı kuramla ilgili okuduğum güzel bi sözü sizinle paylaşmak istiyorum.Brooks&brooks, a.g.e)'e göre "Yapısalcı öğretmen kuzey yıldızı gibidir.Öğrencinin nereye gideceğini söylemez; fakat yolunu bulmasına yardımcı olur."
    Aynı şekilde zeki akıllı öğretim sistemleri de bu sözde belirtilen öğretmen gibi, öğrencinin seviyesine, bilgi birikimine uygun yollar çizmiş.Öğrenciye yol çizmek yerine gerektiğinde yol gösteriyor...
    serkanulucay
    serkanulucay


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Nerden : İstanbul
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  serkanulucay Salı Mart 17, 2009 11:50 pm

    Gökhan ÇALIŞKAN demiş ki:Zeki/Akıllı Öğretim Sisteminde; öğretmen öğrenciye seviyesine göre uygun öğretimi sunurak daha kolay, daha hızlı, ve kalıcı öğrenmesini amaçlar.Ancak bunu yaparkende sunudğu bilgiyi ve bu bilgiyi nasıl öğreteceğini bilmesi gerekir.Zeki/Akıllı öğretim sitemleri de bu kuramlara dayanır.Ancak her zaman öğretmen aktif olmayabilir bu sistemde, öğrenci de aktif olmalıdır.

    Ama bu uygulama, dersin içeriği ve öğrencinin seviyesi göz önünde bulundurarak yapılırsa daha yararlı olacaktır. Ayrıca öğrencinin en az öğretmen kadar aktif olması öğrenim oranını arttıracaktır; bu bağlmada öğretmenin sunuş yolundan ziyade öğrencinin buluş yolunu kullanabilmesi de önemlidir.
    avatar
    FATMA ÇAVDAR


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  FATMA ÇAVDAR Çarş. Mart 18, 2009 8:58 am

    Zeki/akıllı öğretim sistemleri öğrencilerin kendi kişisel yeteneklerini baz alarak onlara bir öğrenme ortamı sağlıyor.Bilgisayar destekli öğretimin bundan sonraki gelişimi bu öğretim sistemi yönünde olacak gibi görünüyor.
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  pınar karaboğa Çarş. Mart 18, 2009 10:04 am

    zeki Öğretim Sistemleri kime neyi,nasıl öğreteceğini bilen(adı üstünde:Zeki Smile )bilgisayar yazılımlarıdır.Bu kadar hızlı gelişen dünyada kalıcı ve hızlı(yaşama ayak uydurmak adına)öğrenme imkanı tanıyan ZÖS davranışçı kuramların(etki-tepki)aksine işlemektedir.Teknoloji kullanımı açısından da ZÖS daha çok oluşturmacı ve bilişsel kuramla örtüşmektedir.Çünkü davranışçı kuramlar öğretimin geleneksel ortamlarda meydana gelebileceğini ileri sürüyorlar.Ama bilişsel ve oluşturmacı kuram BİREY AKTİF,TEKNOLOJİ GEREKLİ diyor.
    Elif Dilmen
    Elif Dilmen


    Mesaj Sayısı : 36
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Elif Dilmen Çarş. Mart 18, 2009 11:52 am

    BDÖ nün eğitimdeki yeri ve öneminden bahsetmişik,ancak kısıtlı bir etkileşim sağlaması açısından baktığımızda sınırlılıklarını görmemek mümkün değil.Bu noktada "zeki öğretim sistemi"gerekliliği ortaya çıkıyor çünkü ZÖS tek tip birey ve tek tip öğretim sistemi anlayışından kurtularak bireye göre eğitimi benimsiyor;yani kime,neyin ve neşekilde öğretileceği konusundaki teknikler kullanılıyor dolayısıyla zamandan tasarruf yapılabildiği gibi kalıcılığıda sağlıyor.
    Oluşturmacı kuramda,öğretmenin bilgi kaynağı olma rolü hafifletilerek bilgi kaynaklarına ulaşmayı sağlayan bir rehber olarak ön plana çıkarıldığı için ZÖS,oluşturmacı kuramla bağdaştırılabilir(NOKTA) Exclamation
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  zübeyde toptamur Çarş. Mart 18, 2009 12:16 pm

    zeki öğretim sistemi neyi öğreteceğini,kime öğreteceğini ve nasıl öğreteceğini bilen bilgisayar yazılımıdır.zeki öğretim sistemi ,öğrenciye bilgi düzeyine uygun öğrenme ortamı sunarak öğrencinin daha kolay,hızlı ve kalıcı öğrenmesini sağlamayı amaçlar.
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  damla tosun Çarş. Mart 18, 2009 12:18 pm

    Davranışçı kuramcılar uyarıcı tepki ilişkisi ne kadar güçlü olursa öğrenmeninde o kadar güçlü olacağını belirtmişlerdir.Bilişsel kuramcılar ise yeni bir bilgi öğrenebilmek için önceki bigilerin ve hazırbulunuşluk düzeyinin incelenmesi gerektiğini savunmuşlardır.Oluşturmacı kuramcılarda ise;adından da anlaşıldığı gibi bilgiyi öğrencinin kendince yorumlamasını ister yani bireyin daha aktif olmasını sağlar, yaparak yaşayarak öğrenmesi gerektiğini belirtir.Burda günümüz öğrenme sistemine en yakın olan bilişsel ve oluşturmacı kuramdır.zeki/akıllı öğretim sistemi bilgisayar destekli olduğundan öğrencinin derse olan ilgisini artırır ve kalıcı öğrenmeyi sağlar.Bizler de proje ödevimizde seçtiğimiz konuları bilgisayar yazılımları ile birleştirerek sıkıcı olan dersi hem öğretmen hem öğrenci açısından eğlenceli hale getirebiliriz.(önemli olan öğrencinin dersi anlayarak öğrenmesidir)
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  damla tosun Çarş. Mart 18, 2009 12:28 pm

    zeki/akıllı öğrenme sistemi gelecekte öğrenme açısından çok önemli bir yere sahip olacaktır.
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  zübeyde toptamur Çarş. Mart 18, 2009 1:19 pm

    davranışçı kuramın ZÖS ile bir ilgisi olduğunu düşünmüyorum.çünkü davranışçı kuram daha çok öğrenilmiş davranışlar üzerinde temellenmiştir.daha çok bilişsel ve oluşturmacı kuramlarla ilgilidir.bilişsel kurama göre öğrenci aktiftir.bilişsel kuramda zihinsel süreçler etkindir.
    Hakan ERCAN
    Hakan ERCAN


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Hakan ERCAN Çarş. Mart 18, 2009 1:35 pm

    ögrencinin ihtiyaçlarını karşılama çabası içinde olan zeki akıllı ögretim sistemleri egitime farklı bir boyut kazandırmaktadır. teknolojiye ayak uydurmamıza yardımcı olur ve bu konuda bizim neler yapmamız gerektigini aşılar...
    Hakan ERCAN
    Hakan ERCAN


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Hakan ERCAN Çarş. Mart 18, 2009 1:37 pm

    bu sistem bilgisayar destekli oldugu için ögrencinin öğrenim performansını artırır nitelikte olacaktır.. bu sayede ögrenci gereksinimleri giderilmiş olacaktır..
    avatar
    nasırcan kılaç


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  nasırcan kılaç Çarş. Mart 18, 2009 2:44 pm

    Zeki Öğretim Sistemi,öğrencinin bilgi düzeyine uygun öğrenme ortamı sunarak öğrencinin daha kolay,hızlı ve kalıcı öğrenmesini sağlamayı amaçlar.Bu yönüyle bilişsel kuramlarla bağdaşabilir.
    Eren Yucel
    Eren Yucel


    Mesaj Sayısı : 19
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Eren Yucel Çarş. Mart 18, 2009 5:41 pm

    Zeki Öğretim Sistemleri’nin (ZÖS ya da ZBDÖ) kısa ve açık bir tanımı “neyi öğreteceğini, kime öğreteceğini ve nasıl öğreteceğini bilen, yapay zeka ortak oluşumunda yer alan tekniklerden yararlanarak tasarlanmış bilgisayar programları” şeklinde yapılabilir.
    ENES AKÇAY
    ENES AKÇAY


    Mesaj Sayısı : 18
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  ENES AKÇAY Çarş. Mart 18, 2009 5:42 pm

    Gökhan ÇALIŞKAN demiş ki:Zeki/Akıllı Öğretim Sisteminde; öğretmen öğrenciye seviyesine göre uygun öğretimi sunurak daha kolay, daha hızlı, ve kalıcı öğrenmesini amaçlar.Ancak bunu yaparkende sunudğu bilgiyi ve bu bilgiyi nasıl öğreteceğini bilmesi gerekir.Zeki/Akıllı öğretim sitemleri de bu kuramlara dayanır.Ancak her zaman öğretmen aktif olmayabilir bu sistemde, öğrenci de aktif olmalıdır.
    Zaten artık günümüzde eğitimin öğrenci endeksli verilmesi gerekmektedir. Bu şekilde araştıran ve yorumlayan bir nesil doğacaktır
    Ayşe Güldoğan
    Ayşe Güldoğan


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Ayşe Güldoğan Çarş. Mart 18, 2009 5:46 pm

    zeki ogretim sistemleri neyi kime ve nasıl ogrtecegini bilen yapay zeka yazılımlarıyla desteklenmıs bilgisayar yazılımlarıdır. oğrencının blgı duzeyne uygn ogrnme otamı sunarak ogrncinn daha kolay hızlı ve kalıcı ogrenmesnı saglamayı amaclar
    avatar
    Esra GÜNAYDIN


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri Empty Geri: Zeki/Akıllı Öğretim Sistemlerinin Kuramsal Temelleri

    Mesaj  Esra GÜNAYDIN Çarş. Mart 18, 2009 7:01 pm

    hatice kalkan demiş ki:Zeki öğretim sistemleri,neyi, nasıl, kime öğreteceğini bilen ve insanlar tarafından gerçekleştirildiğinde zeka gerektiren işlerin bilgisayarlara yaptırılmasıyla desteklenmiş bilgisayar yazılımlarıdır.Zeki öğretim sistemleri gelişime açık ve geleceğin öğretim sistemleridir.Bu yazılım öğrencinin seviyesine uygun öğrenme ortamı sunarak öğrencinin kolay,hızlı ve bi o kadar da kalıcı öğrenmesini sağlar.BDÖ için bir alternatiftir.ZÖ sisteminde kişi verilerin taşıdığı anlamı keşfettiği için bu yönüyle bilişsel kuram olur(çünkü bilişselde kişi verileri olduğu gibi alan değil verilerin anlamını keşfedendir).Başka bir yönü de öğrenciye yardım eden ve öğrenciyle iş birliği yaparak ona rehber olan bir sistem olduğu için de oluşturmacıdır denebilir. Bir soru=>Bu oynadığımz okey,satranç gibi oyunlar zeki öğretim sistemleirnin bir yazılımı mı Question saçma bir soru olabilir ama merak ettim.Çünkü bu oyunlarda bilgisayar bir sonraki adımı hızlı ve akıllıca bulabiliyor ondan Cool

    Bende hatice gibi düşünüyorum çünkü davranışçı kuram öğretimin geleneksel ortamlarda meydana gelebileceğine dikkat çekerken,bilişsel kuram teknolojinin eğitim ortamlarına girmesi gerektiğini söyler.Oluşturmacı kuram ise eğitim ortamlarının etkileşimli olması için bilgisiyardan olabildiğince her amaç için faydalanılması gerektiğini belirtir.Bir de bilgisiyarda okey oynarken yapay bir zekayla karşıkarşıyayız.Bazen bizi yendiği de oluyor(daha doğrusu beni daha çok yeniyor:))Bu nedenle bence zeki öğretim sisteminin bir yazılımı.

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 4:50 am