Arkadaşarıma bu konuda katılıyorum hiçbir şey kağıt ve kalemin yerini tutmaz tabi kağıtla kalem arasındaki ilşki yani düşüncelerimiz önemli bunu unutmayalım Bence teknoloji gerektiği yerde kullanılırsa amacına ulaşır...Elif Dilmen demiş ki:Esra GÜNAYDIN demiş ki:Elif Dilmen demiş ki:Ayrıca Hümeyra'nında söylediği gibi teknoloji herzaman bir problem çıkarmaya müsait olduğu için alternatifleri mutlaka düşünülmeli.Heleki bugün sunum öncesi yaşadığım bilgisayarla projeksiyon bağlantısı şokundan sonra yeni sloganım "Eğitimde BDÖ'ye hayır!"
Elifcim sana bu konuda kesinlikle katılıyorum.Sunumun bir mağduru da bendim.BDÖ uygulamasının dersi desteklediğini ve gerekli olduğunu düşünüyorum fakat alt yapısı iyi olmayan okullarda(örneğin bizim okul) uygulanmamalı.Öncelikle zaman kaybına ve öğrencinin motivasyonunun bozulmasına sebep oluyor.Bunun örneğini bizzat yaşadık.Bu olaydan şunu çıkarmak lazım.BDÖ uygulaması özel donanım ve beceri gerektiriyor.Ancak şartlar sağlandığında teknolojinin nimetlerinden yararlanabiliriz.
Aslında savunduğumuz düşünceye bir delilde bugünkü biyoloji dersini gösterebiliriz.Teknolojiden yararlanacağız diye bir ders saatimizi sadece fakülte fakülte dolaşıp tepegöz aramakla geçirdik.ve sonuç olarakta tepegözde yalnızca konunun akışını görebildik -ki elimizde konu anlatım notları bulunsaydıda aynı amaca ulaşabilecektik.Dolayısıyla Esranında söylediği gibi uygun şartlar sağlanmadıkça,dünyanın en gelişmiş teknolojik aletleri dahi ne bir öğretmenin ne de kağıt-kalemin yerini tutamaz
+36
vildan sofu
ihsan tunç
nadiye boz
nihal akman
serkanulucay
FATMA ÇAVDAR
tuba nur emek
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Hacer Arslan
Yeşim Gülboy
nasırcan kılaç
Halit YILDIZ
oğuz othan
elifyuce
Çisem Kanalan
hatice kalkan
sümbül vatansever
mustafa TURGUT
Yasin ERDOĞAN
duygudemiray
Gökçe SINMAZ
mukaddes ozen
Esra GÜNAYDIN
Nese Senturk
Eren Yucel
Dilek Güzel
sumeyye erdogan
Elif Dilmen
Gökhan ÇALIŞKAN
merve tekin
özge yıldız
Hümeyra Özüduruk
damla tosun
pınar karaboğa
Arş. Gör. Esad ESGİN
40 posters
BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Gökçe SINMAZ- Mesaj Sayısı : 48
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°26
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
duygudemiray- Mesaj Sayısı : 6
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°27
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
bence bilgisayar destekli öğretim eğer öğrenci bilgisayar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahipse daha çok yararınadır.tabi bilinçli bir öğrenci için bilgisayarın derslerde kullanımında ise yarar ve sınırlılık açısından belirleyici faktör öğretmen.hangi konularda sunumlar öğrencinin yararına hangi konularda çaşitli deneyler, bazı şeylerin yaparak dokunarak öğrenilmesi öğrencinin yararına öğretmenin bu ayrımı iyi yapması lazım.Ayrıca son olarak şnu söyleyebilirim ki internetten çok kolay bir şekilde öğrenilen bilgiler kimi zaman o kadar da kalıcı olmuyor.evdeki ansiklopedilerin sayfalarını bakarak yapılan araştırma farklı konulara olan ilgiyi de arttırabilir.
pınar karaboğa- Mesaj Sayısı : 58
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°28
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Gerçekte yapamayacaklarımızı sanal ortamlarda yapmışız gibi hissetmek güzel bir fikir aslındaGökçe SINMAZ demiş ki:Bilgisayar destekli öğretim similasyonlar açısından çok faydalı çünkü fen ve teknoloji dersinde yapma imkanımız olmayan ya da tehlikeli deneyleri similasyonlar aracılığıyla öğrencilere gösterebiliriz.
Yasin ERDOĞAN- Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°29
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
bilgisayar destekli öğretimin tamamen yararlarından bahsetmek anlamsız olduğu gibi, tamamen sınırlılıklarından bahsetmek de anlamsızdır.Çünkü BDÖ hayatımıza getirdiği bi çok kolaylığın yanı sıra bize bazı sınırlılıklar da getirmiştir.Yararları: biçok kaynağa, dökümana ulaşabilme kolaylığı sağlar, bir çok konu hakkında araştırma yapabilme, gözlem yapabilme bunlardan bazıları.Hatırlıyorum ilk okulda(bilgisayar henüz bu kadar yaygın değildi) bi ödev için evimizdeki ansiklopediler çoğu zaman yetersiz oluyordu. Sonra yakınlardan, komşulardan ansiklopedi, kitap vs arıyordum.Böylece zaman kaybı çok oluyordu.Geçen bu zaman kaybı ile de (özellikle bulamayınca) konuya olan ilgi azalıyordu.Bu açıdan BDÖ nün bu niteliğini göz ardı edemeyiz.
pınar karaboğa- Mesaj Sayısı : 58
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°30
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
BDÖ bedensel ve zihinsel engelli öğrenciler için her türlü konuyu öğretimin gerçekleştiği ortamlardan (okul,kurslar)alıp evlere taşımakta,bu da zor durumda bulunan bu arkadaşlarımıza hem gelişme imkanı sunmakta,hem de kendilerini diğer insanlardan eksik görme anlayışını ortadan kaldırmaya destek olmakta.
Zaten engelli arkadaşlarımıza sunulan imkanlar çok sınırlı( ),özellikle bazı bölgelerde(memleketim de mesela).Bilgisayar bu sınırları genişlet adına önemli aslında.
Zaten engelli arkadaşlarımıza sunulan imkanlar çok sınırlı( ),özellikle bazı bölgelerde(memleketim de mesela).Bilgisayar bu sınırları genişlet adına önemli aslında.
damla tosun- Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°31
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
duygu arkadaşıma katılıyorum her görsel deneylerde kalıcı olmuyor.Çünkü öğrenci artık kitaplardan yararlanmayı bir köşeye bıraktı..bu da kütüphanelerin önemini yitirmesine yol açtı.duygudemiray demiş ki:bence bilgisayar destekli öğretim eğer öğrenci bilgisayar hakkında yeterli bilgi ve beceriye sahipse daha çok yararınadır.tabi bilinçli bir öğrenci için bilgisayarın derslerde kullanımında ise yarar ve sınırlılık açısından belirleyici faktör öğretmen.hangi konularda sunumlar öğrencinin yararına hangi konularda çaşitli deneyler, bazı şeylerin yaparak dokunarak öğrenilmesi öğrencinin yararına öğretmenin bu ayrımı iyi yapması lazım.Ayrıca son olarak şnu söyleyebilirim ki internetten çok kolay bir şekilde öğrenilen bilgiler kimi zaman o kadar da kalıcı olmuyor.evdeki ansiklopedilerin sayfalarını bakarak yapılan araştırma farklı konulara olan ilgiyi de arttırabilir.
mustafa TURGUT- Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°32
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
uzakan eğitim sarmal sistemin neticesidir
Hümeyra Özüduruk- Mesaj Sayısı : 28
Yaş : 36
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°33
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
gerçekten canım ogün sizin yerinizde olmayı hiç istemezdim (bilgisayar sorunu için diyorum)Elif Dilmen demiş ki:Ayrıca Hümeyra'nında söylediği gibi teknoloji herzaman bir problem çıkarmaya müsait olduğu için alternatifleri mutlaka düşünülmeli.Heleki bugün sunum öncesi yaşadığım bilgisayarla projeksiyon bağlantısı şokundan sonra yeni sloganım "Eğitimde BDÖ'ye hayır!"
sümbül vatansever- Mesaj Sayısı : 26
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°34
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
ulaşamayacağımız konu ve konulara bu eğitim sayesinde çabuk ulaşmamız ve tüm görselliği ile görmemiz mümkün olabilir.fakat sınırlılıkları olarakta göz önüne getirmemiz gereken bir kaç unsur var.bunlardan biride bilgisayar kullanmayı öğrenmek gerekli.önce bu eğitimi vermeli daha sonra bdö ye geçilmeli diye düşünüyorum.daha sonrada hatlardan kaynaklanan sorunlar, elektrik vs...
Elif Dilmen- Mesaj Sayısı : 36
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°35
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Yasin ERDOĞAN demiş ki:bilgisayar destekli öğretimin tamamen yararlarından bahsetmek anlamsız olduğu gibi, tamamen sınırlılıklarından bahsetmek de anlamsızdır.Çünkü BDÖ hayatımıza getirdiği bi çok kolaylığın yanı sıra bize bazı sınırlılıklar da getirmiştir.Yararları: biçok kaynağa, dökümana ulaşabilme kolaylığı sağlar, bir çok konu hakkında araştırma yapabilme, gözlem yapabilme bunlardan bazıları.Hatırlıyorum ilk okulda(bilgisayar henüz bu kadar yaygın değildi) bi ödev için evimizdeki ansiklopediler çoğu zaman yetersiz oluyordu. Sonra yakınlardan, komşulardan ansiklopedi, kitap vs arıyordum.Böylece zaman kaybı çok oluyordu.Geçen bu zaman kaybı ile de (özellikle bulamayınca) konuya olan ilgi azalıyordu.Bu açıdan BDÖ nün bu niteliğini göz ardı edemeyiz.
Bu yorum biraz tanıdık geldi ama nerden acaba
Dilek Güzel- Mesaj Sayısı : 61
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°36
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
lütfen kes lopyala yapıştır yapmayalım.benim sözlerimin aynısını yazmayın.bi benimkini okuyup bi de buna bakıyorum.birebir aynı.kendi sözleriniz yoksa bile bari sözleri olanlarınkine saygı gösterin.fikriniz yoksa da sırf yazmış olmak için yazmayınYasin ERDOĞAN demiş ki:bilgisayar destekli öğretimin tamamen yararlarından bahsetmek anlamsız olduğu gibi, tamamen sınırlılıklarından bahsetmek de anlamsızdır.Çünkü BDÖ hayatımıza getirdiği bi çok kolaylığın yanı sıra bize bazı sınırlılıklar da getirmiştir.Yararları: biçok kaynağa, dökümana ulaşabilme kolaylığı sağlar, bir çok konu hakkında araştırma yapabilme, gözlem yapabilme bunlardan bazıları.Hatırlıyorum ilk okulda(bilgisayar henüz bu kadar yaygın değildi) bi ödev için evimizdeki ansiklopediler çoğu zaman yetersiz oluyordu. Sonra yakınlardan, komşulardan ansiklopedi, kitap vs arıyordum.Böylece zaman kaybı çok oluyordu.Geçen bu zaman kaybı ile de (özellikle bulamayınca) konuya olan ilgi azalıyordu.Bu açıdan BDÖ nün bu niteliğini göz ardı edemeyiz.
hatice kalkan- Mesaj Sayısı : 41
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°37
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
evet bana da... Dilek Güzel 24 mart 2009 saat:12:28 Yasin Erdoğan 25 mart 2009 saat:11:44 Sınıfın akıllısı...Elif Dilmen demiş ki:Yasin ERDOĞAN demiş ki:bilgisayar destekli öğretimin tamamen yararlarından bahsetmek anlamsız olduğu gibi, tamamen sınırlılıklarından bahsetmek de anlamsızdır.Çünkü BDÖ hayatımıza getirdiği bi çok kolaylığın yanı sıra bize bazı sınırlılıklar da getirmiştir.Yararları: biçok kaynağa, dökümana ulaşabilme kolaylığı sağlar, bir çok konu hakkında araştırma yapabilme, gözlem yapabilme bunlardan bazıları.Hatırlıyorum ilk okulda(bilgisayar henüz bu kadar yaygın değildi) bi ödev için evimizdeki ansiklopediler çoğu zaman yetersiz oluyordu. Sonra yakınlardan, komşulardan ansiklopedi, kitap vs arıyordum.Böylece zaman kaybı çok oluyordu.Geçen bu zaman kaybı ile de (özellikle bulamayınca) konuya olan ilgi azalıyordu.Bu açıdan BDÖ nün bu niteliğini göz ardı edemeyiz.
Bu yorum biraz tanıdık geldi ama nerden acaba
Çisem Kanalan- Mesaj Sayısı : 27
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°38
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
kesinlikle pınarcım sana katılıyorum bazen öğretmen öğrencinin bir bakışından anlayıp anlamadığını mimiklerinden takıldığı noktayı kavrarken bilgisayarda bunun olması nası bişi olurdu:)pınar karaboğa demiş ki:mesela özel ğretici yazılımlarda yazılıma öğretmen görevi yükleniyormuş.Yani öğretmenin yapabileceklerini bilgisayar yapıyor,ne kadar yapabilir ki Kesinlikle sana katılıyorum.Bir bilgisayar bir sürü fırsat sunsa da asla bir öğretmenin yerini tutamaz.insanlar arasındaki etkileşimi bi alet ve insan arsında oluşturmak...Tuhaf olsa gerek( )Elif Dilmen demiş ki:BDÖ nün genelde yararlarından bahsederiz ama sınırlılıklarınında gözardı edilmeyecek kadar çok olduğunu düşünüyorum.Örneğin çocuklar için eğitici bilgisayar oyunları var,bunlar eğitim anlamında amacına ulaşıyor olabilir fakat henüz kendi iradesini kontrol edebilecek yaşta olmayan çocukların saatlerce oyun başında kalması sebebiyle sosyo-psikolojik gelişimini olumsuz yönde etkiliyor -ki günümüzde örneklerine rastlamak çokta zor değil.Ayrıca bilgisayar hernekadar eğitim adına geri dönütler verebilsede,bunun kesinlikle bir öğretmenin verdiği birebir eğitimle kıyaslanabilecek kadar yararlı olamayacağı kanaatindeyim..
Çisem Kanalan- Mesaj Sayısı : 27
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°39
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
canım haklısın asılında sadece sorun interneti nasıl kullanacağımız konusundaki yetersizliğimizde değil bence internette öyle çok kaynak var ki tabi kaynak diyebilirsek önüne gelen herkes aklına göre ödev siteleri kuruyor bilgi paylaşıyor yanlış mı doğru mu bilmeden...eee pc başına oturup ayıklamaya kalkınca da saçma sapan bilgiler içeren siteler dahil bir sürü site buluyoruz ve hevesimiz kırılıyorpınar karaboğa demiş ki:Ödev hazırlama konusunda sana katılıyorum.Gerçekten zor oluyor.Aslında zaman olsa çok eğlenceli.Örneğin ben.Bir ödev araştırayım diye internet kafeye gidiyorum,akşama kadar oturuyorum bilgisayar başında.Akşam elde ettiğim sonuç hüsran.Çünkü hem yavaşım,hem de tam olarak nerelere bakabilirim bilmiyorum.Tabi moralim bozuluyoözge yıldız demiş ki:bdö biçok konuda kolaylık sağlıyo tabi ama aynı zamanda pek işe yaramadığı zamanlarda oluyo.özellikle bilgisayrdan pek anlamayan arkadaşlar için tam bi kabus.yani bilgisayrda hazırlanması gereken bi ödev olduğunda eğer doğru düzgün bişey anlamıyolarsa ödev hazırlamak tam bi işkence oluyo.ama bunun yanında çok işe yaradığı zamanlarda var.bazı derslerde sadece hocanın anlatması yeterli olmuyo.çünkü görsel ifadelere ihtiyaç duyuyluyo konunun kavranabilmesi için.işte o anda bilgisayarlar hemen yardıma yetişiyor diye düşünüyorum.
hatice kalkan- Mesaj Sayısı : 41
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°40
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Ben BDÖ'yü görselliğe hitap edip derslerde hava da kalan bazı soyut bilgileri somutlaştırıp öğrencinin daha kolay algılamasını sağladığı için destekliyorum ki bence bilgisayarın en büyük faydası da görselliğe hitap edip öğrencinin algısını arttırmış olmasıdır.Şu an bende bir öğrenci olduğum için benim için en büyük yararı birçok kaynağı bilgiyi bir tuşla bulabiliyor olmam.Ayrıca Pınar arkadaşım da belirtmiş derslerde anlmadığımız yerler olduğunda hocamıza ancak 1 ya da 2 kez tekrarlatabiliyoruz ,fakat bilgisayar ortamında bilgiyi sürekli elde edebiliyoruz.Bilgisayarın faydasında sınır yoktur ama zararı da yok diye bişey yok.En büyük zararı bilgisayarda yapılan ödevler(slayt hazırlamak gibi) çok vakit alıyor , öğrenciyi kalem kağıttan uzaklaştırıyor.En çok kızdığım nokta güzel dilimiz Türkçe'yi bizlere unutturuyor olması.(msn konuşmalrında yaptığımz kısaltmalar gb aslında bu da bizim elimizde ama ,şu güzel icat bilgisayar bizi tembelleştiriyor galiba) bi başka örnek önceden mektup atarken (güzel,renkli,süslü,kokulu ) şimdi mektup yerine mail atılıyor gerçi bu her ne kadar gelişmişliğin bir ölçüsü de olsa mektuplaşma kültürünü yok ediyor aslında...(mektuplaşmayı seviyorum da )Bunlar benim açımdan olumsuz yanlarından...
Çisem Kanalan- Mesaj Sayısı : 27
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°41
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
sürekli tekrar olanağı,bireysel öğrenmeyi etkin kılması,görsel,işitsel duyulara hitap etmesi nedeniyle kalıcı olması sayabileceğimiz yaralarından birkaçı...sınırlılıkları konusuna gelince teknoloji konusunda yetersiz öğrenciler yararlanamıyor ve bence kendilerini kötü hissetmelerine sebep oluyor bi de esra arkadaşımız ilgi problemi yaratacığından bahsetmişti bdö nedir konusunda kesinlikle katılıyorum alışıldık hale gelen herşey ilgi çekiciliğini yitiyor bence tamamen bilgisayar merkezli olmak yerine ek bir materyal olarak kullandığı bir eğitim verilmeli
elifyuce- Mesaj Sayısı : 17
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°42
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
bilgisayar destekli öğreniminde,zamandan kazanç,daha hızlı biligiye ulaşma ,ve bu bilgiyi herkesle paylaşma imakını sundugu halde,insanı araştırma yapma acısından pasifleştiren,bazı konularda kolaya kaçmak gibide geliyor ..
Dilek Güzel- Mesaj Sayısı : 61
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°43
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
araştırma yapma açısından gerçekten de pasifleştiriyor.BU konuda katılıyorum.Ama hızlı bilgiye de ulaşılıyor.Ama nitelikli bi bilgiye ulaşmak hiç de kolay olmuyor ne yazık ki!!!!! Fen ve toplum için araştırma yapıyoruz hocamızın verdiği standartlarda bilgi bulmak oldukça zor.çünkü var olan bilgilerin çoğu bilimsel nitelik taşımıyor.Çoğu kaynak belirtmiyor.internet çok bilgi içeriyor.zira bilimsel mi anlamlı bilgiler mi bunu bulmak zorelifyuce demiş ki:bilgisayar destekli öğreniminde,zamandan kazanç,daha hızlı biligiye ulaşma ,ve bu bilgiyi herkesle paylaşma imakını sundugu halde,insanı araştırma yapma acısından pasifleştiren,bazı konularda kolaya kaçmak gibide geliyor ..
Esra GÜNAYDIN- Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°44
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Bazı arkadaşlarım bir bilgisiyar bir öğretmenin yerini tutamaz demiş, doğru demişler.Bilgisiyar tek başına bir eğitimci olamaz.Öğretmenler,öğrencilerine sevgi ile ders anlatır.Onlara sadece teorik bilgi vermez,onlara yol gösterir.Öğretmen tek başına bir eğitimcidir.Bir de BDÖ'yü kullanırsa yeniliklere açık,anlatımı zengin,farklı alternatifleri olan donanımlı bir eğitimci olur.
oğuz othan- Mesaj Sayısı : 20
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°45
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
bdö nün,özellikle sayısal ağırlıklı derslerde pek etkili olmadığını düşünüyorum.gerektiği yerlerde kullanımı çok etkili olmakla beraber,sürekli kullanmak öğrencinin derse olan ilgisini ister istemez azaltıyor...mesela geçen dönem musa hocanın yaptığı.allahtan föyde konu sonundaki soruların cevabı yoktu.eğer yazsa tahtayı hiç kullanmayıp derse öylesine gidip gelecektik...ilknur hoca da iki haftadır tahtaya bişeyler yansıtıyor ama ; anlayana...
damla tosun- Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°46
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
oğuz arkadaşıma kesinlikle katılıyorum.sosyal derslerde etkili oluyor.insanın belirli bir noktadan sonra şu "ders bıtse" diyesi geliyor bence hoca bilgisayardan yararlansın ama lütfen tahtayıda kullansın. slaytların birinden birine hızlıca geçildimi insanın aklı karışıyor.bu nedenle sayısal derslerde slayttan anlatılmasa daha iyi olur.oğuz othan demiş ki:bdö nün,özellikle sayısal ağırlıklı derslerde pek etkili olmadığını düşünüyorum.gerektiği yerlerde kullanımı çok etkili olmakla beraber,sürekli kullanmak öğrencinin derse olan ilgisini ister istemez azaltıyor...mesela geçen dönem musa hocanın yaptığı.allahtan föyde konu sonundaki soruların cevabı yoktu.eğer yazsa tahtayı hiç kullanmayıp derse öylesine gidip gelecektik...ilknur hoca da iki haftadır tahtaya bişeyler yansıtıyor ama ; anlayana...
damla tosun- Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°47
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
artık öğrenciler ödevleri oldumu direk internete koşuyor.oturduğu yerden ödevin adını yazıp bütün dökümanları elınde buluyor.AMA HİÇ kitaptan yaralanmak aklına bile gelmiyor.boyle oluncada internetteki doğru yada yanlış bilgiyi öğrenmiş oluyor.önemli olan doğru bilgiye ulaşmaksa bu da araştırma yapmaktan geçer.elifyuce demiş ki:bilgisayar destekli öğreniminde,zamandan kazanç,daha hızlı biligiye ulaşma ,ve bu bilgiyi herkesle paylaşma imakını sundugu halde,insanı araştırma yapma acısından pasifleştiren,bazı konularda kolaya kaçmak gibide geliyor ..
damla tosun- Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°48
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
bilgisayar öğrenmek hem yetenek hemde donanım gerektiriyor.böyle oluncada öğrencilerin bilgisayarı iyi kullanmaları gerekecektir çünkü uygulamalı derslerde ona yardımcı olacaktır.bu nedenle sümbül arkadaşıma katılıyorum. (önce teknik bilgi sonra BDÖ )sümbül vatansever demiş ki:ulaşamayacağımız konu ve konulara bu eğitim sayesinde çabuk ulaşmamız ve tüm görselliği ile görmemiz mümkün olabilir.fakat sınırlılıkları olarakta göz önüne getirmemiz gereken bir kaç unsur var.bunlardan biride bilgisayar kullanmayı öğrenmek gerekli.önce bu eğitimi vermeli daha sonra bdö ye geçilmeli diye düşünüyorum.daha sonrada hatlardan kaynaklanan sorunlar, elektrik vs...
Halit YILDIZ- Mesaj Sayısı : 22
Yaş : 38
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°49
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
BDÖ de tek alternatif durumuna getirirsek bize yardımcı olacağına tam tersi bizi temleştirir ve bizi toplumsalmadan uzak tutabilir. Ama genel olarak her an ulaşılabilirliği açısından öğren ve öğretmen hayatında çok faydalı bir tekniknir.
Yasin ERDOĞAN- Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°50
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Şu kadar söyleyebilirim ki BDÖ bir fen bilgisi öğretmeni için çok büyük bir nimettir. Örneğin biyoloji konularının ergenliğe yeni giren ve dolayısıyla dikkatleri hemen kayan, sıkılgan gençlere anlatmak bir öğretmen için çok büyük bir sıkıntıdır. Öğrencinin dikkatini toplamak için parande atmak dahil çeşitli şekillere girmek gerekir. Ancak BDÖ ile öğrencilerin dikkatleri tek bir noktaya çok rahat bir biçimde toparlanabilir.
Ancak BDÖ ile bazı öğretmenlerin -derslerine- iyi çalışmadıklarını söylemek çok fazla yanlış olmaz. Sadece bir slayt hazırlayarak 5-6 yıl boyunca bu slayt üzerinden ve ya bir video gösterimi üzerinden anlatım yapmak, öğretmeni zamanla öğrenciden gelecek sorulara karşı zorlamaya başlayacaktır. Bu da işin diğer yüzüdür...
Ancak BDÖ ile bazı öğretmenlerin -derslerine- iyi çalışmadıklarını söylemek çok fazla yanlış olmaz. Sadece bir slayt hazırlayarak 5-6 yıl boyunca bu slayt üzerinden ve ya bir video gösterimi üzerinden anlatım yapmak, öğretmeni zamanla öğrenciden gelecek sorulara karşı zorlamaya başlayacaktır. Bu da işin diğer yüzüdür...