Sınavda (SBS) da artık etkinlik ağırlıklı sorular ön planda.(şekiller,etkinlikler,yaratıcı düşünmeye yönelik yani).Yani eski sistem biraz olsun değişti.Öğrencileri sınava hazırlamaya yönelik konuları işliyoruz,bu yüzden geleneksel yöntemleri kullanmak zorundayız demek bahane bence.İSTERSEN BİLGİSAYAR VE KENDİ TASARLADIĞIN ETKİNLİKLERİ BİRLEŞTİRİP ÖĞRENCİYE KONUYU ÖĞRETİRSİN(Zaten konuyu öğrenen sınava da hazırlanmış olur.)damla tosun demiş ki:Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.
gokçe arkadaşım şimdi bilgisayar var diyor ama ben çoğu okullarda göremiyorum.tamam eğitim sistemi değişti ama çoğu öğretmen derste etkinlik yerine SBS sınavına yönelik ders anlatıyor.böyle oluncada yine geneneksel eğitime dönülmüş oluyor.kısacası günümüzde hersey öğrencinin sınavı kazanmasına yönelik oluyor böylece etkinliklerde geride kalıyor.buda öğrenciyi ister istemez ikilem arasında bırakıyor.
+36
vildan sofu
ihsan tunç
nadiye boz
nihal akman
serkanulucay
FATMA ÇAVDAR
tuba nur emek
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Hacer Arslan
Yeşim Gülboy
nasırcan kılaç
Halit YILDIZ
oğuz othan
elifyuce
Çisem Kanalan
hatice kalkan
sümbül vatansever
mustafa TURGUT
Yasin ERDOĞAN
duygudemiray
Gökçe SINMAZ
mukaddes ozen
Esra GÜNAYDIN
Nese Senturk
Eren Yucel
Dilek Güzel
sumeyye erdogan
Elif Dilmen
Gökhan ÇALIŞKAN
merve tekin
özge yıldız
Hümeyra Özüduruk
damla tosun
pınar karaboğa
Arş. Gör. Esad ESGİN
40 posters
BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
pınar karaboğa- Mesaj Sayısı : 58
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°76
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
pınar karaboğa- Mesaj Sayısı : 58
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°77
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
mimikler falan deyince aklıma beden dili geldi( .Hatırlıyorsunuzdur Türkçe dersinde beden dilinin ne kadar önemli olduğunu vurgulamıştık(Hatırlamamanız mümkün değil bir dönem boyunca konuşup,uygulamalar yapmıştık)bilgisayarın beden dili( ).Öğretmenin hal ve hareketleri o kadar önemli ki öğrenciler için .Senin de dediğin gibi etkili dönüt sağlar beden dili.Bilgisayar bunu yapamaz(İŞTE Bİ SINIRLILIK )Çisem Kanalan demiş ki:kesinlikle pınarcım sana katılıyorum bazen öğretmen öğrencinin bir bakışından anlayıp anlamadığını mimiklerinden takıldığı noktayı kavrarken bilgisayarda bunun olması nası bişi olurdu:)pınar karaboğa demiş ki:mesela özel ğretici yazılımlarda yazılıma öğretmen görevi yükleniyormuş.Yani öğretmenin yapabileceklerini bilgisayar yapıyor,ne kadar yapabilir ki Kesinlikle sana katılıyorum.Bir bilgisayar bir sürü fırsat sunsa da asla bir öğretmenin yerini tutamaz.insanlar arasındaki etkileşimi bi alet ve insan arsında oluşturmak...Tuhaf olsa gerek( )Elif Dilmen demiş ki:BDÖ nün genelde yararlarından bahsederiz ama sınırlılıklarınında gözardı edilmeyecek kadar çok olduğunu düşünüyorum.Örneğin çocuklar için eğitici bilgisayar oyunları var,bunlar eğitim anlamında amacına ulaşıyor olabilir fakat henüz kendi iradesini kontrol edebilecek yaşta olmayan çocukların saatlerce oyun başında kalması sebebiyle sosyo-psikolojik gelişimini olumsuz yönde etkiliyor -ki günümüzde örneklerine rastlamak çokta zor değil.Ayrıca bilgisayar hernekadar eğitim adına geri dönütler verebilsede,bunun kesinlikle bir öğretmenin verdiği birebir eğitimle kıyaslanabilecek kadar yararlı olamayacağı kanaatindeyim..
Elif Dilmen- Mesaj Sayısı : 36
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°78
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.
Evet ama değişen yalnızca SİSTEM İstanbul gibi metropol bir şehirde bile hala bilgisayar sıkıntısı çeken okulların çoğunlukta olduğu ve henüz bilgisayarla tanışmamış çocukların varlığı kaçınılmaz gerçeklerimiz ve bu gerçeklerin arasında değişen sistemden bahsetmek açıkçası çokta mantıklı gelmiyor bana. Sözde sistem değişimi kolaydır,yapılması gerekenleri sıralarsınız ve teknolojiden yararlanan,gelişmiş insan moduna giriverirsiniz ama uygulamaya geçirilmediği sürece değişen her sistem çökmeye mahkumdur.Bilgisayar destekli eğitimden bahsediyoruz,peki ya bunu hayata geçirebilecek ortamlara,okullara ve en önemlisi beyinlere sahipmiyiz???Bence olayları değerlendirirken Polyannacılık oynamayı bırakıp,şartlara gerçekçi yaklaşmalıyız ki, öğretmen olup gerçeklerle karşılaştığımızda hayal kırıklığı yaşamayalım...
zübeyde toptamur- Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°79
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
.hangi dersten bahsettiğini tahmin edebiliyorum.bu konuda sana katılıyorum ama yapabilecek birşey yok.o hocanın dersi işleyişi ile ilgili.hocamız o sıkıcı slaytları eğlenceli hale getirebilir diye düşünüyorumpınar karaboğa demiş ki:Bir çok sıkıcı çalışmayı cazip hale getirdiği gibi eğlenceli konuları da sıkıcı hale getirebiliyor.Bilhassa derslerde bilgileri projeksiyonla yansıtmak...yani gerçekten bu dönem dersler sıkıcı,aslında konular daha eğlenceli olmuş.Ama malesef sürekli bilgisayar kullanılıyor,kullanılıyor da amaçsız bir şekilde kullanılıyor.Sürekli not tutmaya çalışmak,bir yandan hocayı dinlemeye çalışmak tabi ekrandaki yazıyı okuyamamak da cabası.Görsellik gerektiren derslerde kullanımı faydalı olan bilgisayar malesef kullanımına hiç gerek olmayan alanlarda da kullanılıyor.Hasret kaldım ya hocanın tahtaya yazı yazmasına.Gerçekten MARMARA HİÇ YAKIŞMIYOR SANA...( )zübeyde toptamur demiş ki:bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının ya da öğretimde bilgisayar kullanmanın sağladığı yararları gözardı edemeyiz tabi.birçok sıkıcı çalışmayı daha cazip hale getiriyor.tek tek yararlarını sayamayacağım.bu konu başlığını görünce aklıma ilk gökçe'nin yazdığı hikaye geldi.bilgisayar hilal'in hayatını gerçekten kolaylaştırmış,onu yaşama bağlamıştı.hayatını oturduğu yerden devam etmek zorunda olan birine büyük bir yarar sağlamıştı.
Meltem Ercan- Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°80
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Aynen katılıyorum Elif'e .Tamam eğitimde teknoloji kullanılması çok güzel tabiki ancak bunu nekadar ve nasıl kullanabildiğimize bağlı.Türkiye'nin önemli üniversitelerinden birinde okuyoruz ancak hocalarımız pc kullnınca dersi çok güsel anlattıklarını sanıyolar olsa gerek:DÖnemli olan teknoloji kullanmış olmak değil ki.Gerektiği yerde BDÖ den yararlanmak lazım.Öğretmenler artık teknoloji kullanıyorum diye kolaya kaçıyorlar .Pınar'ın da dediği gbi artık tebeşir tutup da tahtaya yazı yazmak zor geliyor galiba :DAnlaşılması zor konularda sunumlardan yararlanmak animasyon yada etkinlik göstermek yerinde olur ancak BDÖ sınıf içinde öğretmeni monotonluğa götürüyor.Heralde hazırladıkları slaytları değitirmeden bi 5 sene kullanıyorlardır
Meltem Ercan- Mesaj Sayısı : 34
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°81
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
pınar karaboğa demiş ki:Sınavda (SBS) da artık etkinlik ağırlıklı sorular ön planda.(şekiller,etkinlikler,yaratıcı düşünmeye yönelik yani).Yani eski sistem biraz olsun değişti.Öğrencileri sınava hazırlamaya yönelik konuları işliyoruz,bu yüzden geleneksel yöntemleri kullanmak zorundayız demek bahane bence.İSTERSEN BİLGİSAYAR VE KENDİ TASARLADIĞIN ETKİNLİKLERİ BİRLEŞTİRİP ÖĞRENCİYE KONUYU ÖĞRETİRSİN(Zaten konuyu öğrenen sınava da hazırlanmış olur.)damla tosun demiş ki:Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.
gokçe arkadaşım şimdi bilgisayar var diyor ama ben çoğu okullarda göremiyorum.tamam eğitim sistemi değişti ama çoğu öğretmen derste etkinlik yerine SBS sınavına yönelik ders anlatıyor.böyle oluncada yine geneneksel eğitime dönülmüş oluyor.kısacası günümüzde hersey öğrencinin sınavı kazanmasına yönelik oluyor böylece etkinliklerde geride kalıyor.buda öğrenciyi ister istemez ikilem arasında bırakıyor.
Evet.öğretmen konuya hakimse teknoloji kullanmadan da onu öğretebilir.Öğrenciye yararlı olmak sadece bilgisayardaki etkinlik göstermeye bağlı değildir.Bilgisayar sadece yardımcı olabilir öğrencilerin iyi yetişebilmesi için düşünme gücünü geliştirmeye ihtiyaçları var bu da iyi yetişmiş öğretmenlerle olabilir.İyi hazırlanmış teknolojik bir çalışmada öğrenci için yeterli gelemeyebilir.Ayrıca öğretmenler internetteki sitelerden alıntı yapıyırlarmış bu ne öğretemeni ne öğrenciyi geliştirir zaten tabi bnları Fen ve Teknoloji dersi için söylüyorum .Öğretmen -öğrenci iletişimin de yakınlığı kaybolabilir BDÖ nün sürekli kullanılmasıyla diye düşünüyorum
esra suvari- Mesaj Sayısı : 6
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°82
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Bence BDÖnün yararlandırdığı öncelikle öğretmendir çünkü bazı öğretmenler kendisi de fazla birşey katmadan hazır bir şekilde kendini hiç yormadan dersi öğrencilerine sunuyor öğrencilerinse böyle bir durumda dersi fazla anlayamadığı da oluyor..Öğrenciler içinse başlangıçta bilmediğinden dolayı zorlayıcı gelebilir ama her zaman karşısına çıkan birşey olduğu için gereklilik taşır
damla tosun- Mesaj Sayısı : 66
Yaş : 33
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°83
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
esra arkadaşıma katılıyorum.öğretmen istediği gibi dersi anlatıyor öğrencinin anlayıp anlamadığını bile sormuyor böyle oluncada öğrenci ister istemez dersten uzaklaşıyor.ama ben öğrencinin bilgisayarla ders anlatılmasına alışacağının uzun zaman alacağı düşünüyorumesra suvari demiş ki:Bence BDÖnün yararlandırdığı öncelikle öğretmendir çünkü bazı öğretmenler kendisi de fazla birşey katmadan hazır bir şekilde kendini hiç yormadan dersi öğrencilerine sunuyor öğrencilerinse böyle bir durumda dersi fazla anlayamadığı da oluyor..Öğrenciler içinse başlangıçta bilmediğinden dolayı zorlayıcı gelebilir ama her zaman karşısına çıkan birşey olduğu için gereklilik taşır
Gökçe SINMAZ- Mesaj Sayısı : 48
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°84
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
Canım Polyannacılık falan değil bu zorluklar karşısında neler yapabildiğimiz önemlidir zaten amaan şu okulda bilgisayar da yokmuş dersimi bu şekilde işleyemem diyemeyiz.Tabiki her zaman olaylar istediğimiz gibi gerçekleşmeyecek ama teknolojik imkanlar olan okullarda da teknolojiyi kullanmayarak amaan eskiden bilgisayar mı varmış diyerek işin kolayına kaçmak bizlere yakışmaz...Elif Dilmen demiş ki:Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.
Evet ama değişen yalnızca SİSTEM İstanbul gibi metropol bir şehirde bile hala bilgisayar sıkıntısı çeken okulların çoğunlukta olduğu ve henüz bilgisayarla tanışmamış çocukların varlığı kaçınılmaz gerçeklerimiz ve bu gerçeklerin arasında değişen sistemden bahsetmek açıkçası çokta mantıklı gelmiyor bana. Sözde sistem değişimi kolaydır,yapılması gerekenleri sıralarsınız ve teknolojiden yararlanan,gelişmiş insan moduna giriverirsiniz ama uygulamaya geçirilmediği sürece değişen her sistem çökmeye mahkumdur.Bilgisayar destekli eğitimden bahsediyoruz,peki ya bunu hayata geçirebilecek ortamlara,okullara ve en önemlisi beyinlere sahipmiyiz???Bence olayları değerlendirirken Polyannacılık oynamayı bırakıp,şartlara gerçekçi yaklaşmalıyız ki, öğretmen olup gerçeklerle karşılaştığımızda hayal kırıklığı yaşamayalım...
rıdvankalkan- Mesaj Sayısı : 17
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°85
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
öğretmen olarak bdö ye başvuranlar iki türlü olduğunu düşünüyorum
1.samimi olarak öğrencilere farklı bir formatla karşılarına çıkıp görsel öğe destekli öğretme amacı
2.kendisini yormama adına bu işe başvurma ihtimali..
bence kitaplar bdö den çok daha etkilidir. [/b]kitaplarda farklı bir esrariyet mündemiçtir.[b]
eğer öğrenci internetten dersi tek başına çalışırsa dikkatini toplama ihtimali çok zayıf olur, çünkü facebook, hotmail, oyunlar ve sair zevk kaynakları yanı başında durmaktadır.
1.samimi olarak öğrencilere farklı bir formatla karşılarına çıkıp görsel öğe destekli öğretme amacı
2.kendisini yormama adına bu işe başvurma ihtimali..
bence kitaplar bdö den çok daha etkilidir. [/b]kitaplarda farklı bir esrariyet mündemiçtir.[b]
eğer öğrenci internetten dersi tek başına çalışırsa dikkatini toplama ihtimali çok zayıf olur, çünkü facebook, hotmail, oyunlar ve sair zevk kaynakları yanı başında durmaktadır.
Ayşe Güldoğan- Mesaj Sayısı : 17
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
- Post n°86
Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları
BDÖ'nün öğrenci hayatındaki yerini yabana atmak elbette ki mümkün değil araştırma, tekrar, eğitici ve geliştirici etkisi var. Ama bir yandan da nasıl olsa aradığım her bilgiyi internetten edinebilirim nasıl olsa BDÖ var diyerek insan bir yerden sonra ilerleme değil gerileme evresine girer BDÖ'nün esas amacı eğitim olursa insana işte ozaman yarar sağlar.