Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+36
vildan sofu
ihsan tunç
nadiye boz
nihal akman
serkanulucay
FATMA ÇAVDAR
tuba nur emek
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Hacer Arslan
Yeşim Gülboy
nasırcan kılaç
Halit YILDIZ
oğuz othan
elifyuce
Çisem Kanalan
hatice kalkan
sümbül vatansever
mustafa TURGUT
Yasin ERDOĞAN
duygudemiray
Gökçe SINMAZ
mukaddes ozen
Esra GÜNAYDIN
Nese Senturk
Eren Yucel
Dilek Güzel
sumeyye erdogan
Elif Dilmen
Gökhan ÇALIŞKAN
merve tekin
özge yıldız
Hümeyra Özüduruk
damla tosun
pınar karaboğa
Arş. Gör. Esad ESGİN
40 posters

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  pınar karaboğa Paz Mart 29, 2009 12:38 pm

    damla tosun demiş ki:
    Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.

    gokçe arkadaşım şimdi bilgisayar var diyor ama ben çoğu okullarda göremiyorum.tamam eğitim sistemi değişti ama çoğu öğretmen derste etkinlik yerine SBS sınavına yönelik ders anlatıyor.böyle oluncada yine geneneksel eğitime dönülmüş oluyor.kısacası günümüzde hersey öğrencinin sınavı kazanmasına yönelik oluyor böylece etkinliklerde geride kalıyor.buda öğrenciyi ister istemez ikilem arasında bırakıyor.
    Sınavda (SBS) da artık etkinlik ağırlıklı sorular ön planda.(şekiller,etkinlikler,yaratıcı düşünmeye yönelik yani).Yani eski sistem biraz olsun değişti.Öğrencileri sınava hazırlamaya yönelik konuları işliyoruz,bu yüzden geleneksel yöntemleri kullanmak zorundayız demek bahane bence.İSTERSEN BİLGİSAYAR VE KENDİ TASARLADIĞIN ETKİNLİKLERİ BİRLEŞTİRİP ÖĞRENCİYE KONUYU ÖĞRETİRSİN(Zaten konuyu öğrenen sınava da hazırlanmış olur.)
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  pınar karaboğa Paz Mart 29, 2009 12:55 pm

    Çisem Kanalan demiş ki:
    pınar karaboğa demiş ki:
    Elif Dilmen demiş ki:BDÖ nün genelde yararlarından bahsederiz ama sınırlılıklarınında gözardı edilmeyecek kadar çok olduğunu düşünüyorum.Örneğin çocuklar için eğitici bilgisayar oyunları var,bunlar eğitim anlamında amacına ulaşıyor olabilir fakat henüz kendi iradesini kontrol edebilecek yaşta olmayan çocukların saatlerce oyun başında kalması sebebiyle sosyo-psikolojik gelişimini olumsuz yönde etkiliyor -ki günümüzde örneklerine rastlamak çokta zor değil.Ayrıca bilgisayar hernekadar eğitim adına geri dönütler verebilsede,bunun kesinlikle bir öğretmenin verdiği birebir eğitimle kıyaslanabilecek kadar yararlı olamayacağı kanaatindeyim..
    mesela özel ğretici yazılımlarda yazılıma öğretmen görevi yükleniyormuş.Yani öğretmenin yapabileceklerini bilgisayar yapıyor,ne kadar yapabilir ki Question Kesinlikle sana katılıyorum.Bir bilgisayar bir sürü fırsat sunsa da asla bir öğretmenin yerini tutamaz.insanlar arasındaki etkileşimi bi alet ve insan arsında oluşturmak...Tuhaf olsa gerek( Question )
    kesinlikle pınarcım sana katılıyorum bazen öğretmen öğrencinin bir bakışından anlayıp anlamadığını mimiklerinden takıldığı noktayı kavrarken bilgisayarda bunun olması nası bişi olurdu:)
    mimikler falan deyince aklıma beden dili geldi( bom Smile.Hatırlıyorsunuzdur Türkçe dersinde beden dilinin ne kadar önemli olduğunu vurgulamıştık(Hatırlamamanız mümkün değil Exclamation bir dönem boyunca konuşup,uygulamalar yapmıştık)bilgisayarın beden dili( Question ).Öğretmenin hal ve hareketleri o kadar önemli ki öğrenciler için .Senin de dediğin gibi etkili dönüt sağlar beden dili.Bilgisayar bunu yapamaz(İŞTE Bİ SINIRLILIK Exclamation )
    Elif Dilmen
    Elif Dilmen


    Mesaj Sayısı : 36
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Elif Dilmen Paz Mart 29, 2009 10:22 pm

    Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.

    Evet ama değişen yalnızca SİSTEM Exclamation İstanbul gibi metropol bir şehirde bile hala bilgisayar sıkıntısı çeken okulların çoğunlukta olduğu ve henüz bilgisayarla tanışmamış çocukların varlığı kaçınılmaz gerçeklerimiz ve bu gerçeklerin arasında değişen sistemden bahsetmek açıkçası çokta mantıklı gelmiyor bana. Sözde sistem değişimi kolaydır,yapılması gerekenleri sıralarsınız ve teknolojiden yararlanan,gelişmiş insan moduna giriverirsiniz ama uygulamaya geçirilmediği sürece değişen her sistem çökmeye mahkumdur.Bilgisayar destekli eğitimden bahsediyoruz,peki ya bunu hayata geçirebilecek ortamlara,okullara ve en önemlisi beyinlere sahipmiyiz???Bence olayları değerlendirirken Polyannacılık oynamayı bırakıp,şartlara gerçekçi yaklaşmalıyız ki, öğretmen olup gerçeklerle karşılaştığımızda hayal kırıklığı yaşamayalım...
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  zübeyde toptamur Ptsi Mart 30, 2009 11:10 am

    pınar karaboğa demiş ki:
    zübeyde toptamur demiş ki:bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının ya da öğretimde bilgisayar kullanmanın sağladığı yararları gözardı edemeyiz tabi.birçok sıkıcı çalışmayı daha cazip hale getiriyor.tek tek yararlarını sayamayacağım.bu konu başlığını görünce aklıma ilk gökçe'nin yazdığı hikaye geldi.bilgisayar hilal'in hayatını gerçekten kolaylaştırmış,onu yaşama bağlamıştı.hayatını oturduğu yerden devam etmek zorunda olan birine büyük bir yarar sağlamıştı. king
    Bir çok sıkıcı çalışmayı cazip hale getirdiği gibi eğlenceli konuları da sıkıcı hale getirebiliyor.Bilhassa derslerde bilgileri projeksiyonla yansıtmak...yani gerçekten bu dönem dersler sıkıcı,aslında konular daha eğlenceli olmuş.Ama malesef sürekli bilgisayar kullanılıyor,kullanılıyor da amaçsız bir şekilde kullanılıyor.Sürekli not tutmaya çalışmak,bir yandan hocayı dinlemeye çalışmak tabi ekrandaki yazıyı okuyamamak da cabası.Görsellik gerektiren derslerde kullanımı faydalı olan bilgisayar malesef kullanımına hiç gerek olmayan alanlarda da kullanılıyor.Hasret kaldım ya hocanın tahtaya yazı yazmasına.Gerçekten MARMARA HİÇ YAKIŞMIYOR SANA...( Evil or Very Mad )
    .hangi dersten bahsettiğini tahmin edebiliyorum.bu konuda sana katılıyorum ama yapabilecek birşey yok.o hocanın dersi işleyişi ile ilgili.hocamız o sıkıcı slaytları eğlenceli hale getirebilir diye düşünüyorum alien
    avatar
    Meltem Ercan


    Mesaj Sayısı : 34
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Meltem Ercan Ptsi Mart 30, 2009 8:38 pm

    Aynen katılıyorum Elif'e .Tamam eğitimde teknoloji kullanılması çok güzel tabiki ancak bunu nekadar ve nasıl kullanabildiğimize bağlı.Türkiye'nin önemli üniversitelerinden birinde okuyoruz ancak hocalarımız pc kullnınca dersi çok güsel anlattıklarını sanıyolar olsa gerek:DÖnemli olan teknoloji kullanmış olmak değil ki.Gerektiği yerde BDÖ den yararlanmak lazım.Öğretmenler artık teknoloji kullanıyorum diye kolaya kaçıyorlar .Pınar'ın da dediği gbi artık tebeşir tutup da tahtaya yazı yazmak zor geliyor galiba :DAnlaşılması zor konularda sunumlardan yararlanmak animasyon yada etkinlik göstermek yerinde olur ancak BDÖ sınıf içinde öğretmeni monotonluğa götürüyor.Heralde hazırladıkları slaytları değitirmeden bi 5 sene kullanıyorlardır
    avatar
    Meltem Ercan


    Mesaj Sayısı : 34
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Meltem Ercan Ptsi Mart 30, 2009 8:47 pm

    pınar karaboğa demiş ki:
    damla tosun demiş ki:
    Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.

    gokçe arkadaşım şimdi bilgisayar var diyor ama ben çoğu okullarda göremiyorum.tamam eğitim sistemi değişti ama çoğu öğretmen derste etkinlik yerine SBS sınavına yönelik ders anlatıyor.böyle oluncada yine geneneksel eğitime dönülmüş oluyor.kısacası günümüzde hersey öğrencinin sınavı kazanmasına yönelik oluyor böylece etkinliklerde geride kalıyor.buda öğrenciyi ister istemez ikilem arasında bırakıyor.
    Sınavda (SBS) da artık etkinlik ağırlıklı sorular ön planda.(şekiller,etkinlikler,yaratıcı düşünmeye yönelik yani).Yani eski sistem biraz olsun değişti.Öğrencileri sınava hazırlamaya yönelik konuları işliyoruz,bu yüzden geleneksel yöntemleri kullanmak zorundayız demek bahane bence.İSTERSEN BİLGİSAYAR VE KENDİ TASARLADIĞIN ETKİNLİKLERİ BİRLEŞTİRİP ÖĞRENCİYE KONUYU ÖĞRETİRSİN(Zaten konuyu öğrenen sınava da hazırlanmış olur.)

    Evet.öğretmen konuya hakimse teknoloji kullanmadan da onu öğretebilir.Öğrenciye yararlı olmak sadece bilgisayardaki etkinlik göstermeye bağlı değildir.Bilgisayar sadece yardımcı olabilir öğrencilerin iyi yetişebilmesi için düşünme gücünü geliştirmeye ihtiyaçları var bu da iyi yetişmiş öğretmenlerle olabilir.İyi hazırlanmış teknolojik bir çalışmada öğrenci için yeterli gelemeyebilir.Ayrıca öğretmenler internetteki sitelerden alıntı yapıyırlarmış Very Happy bu ne öğretemeni ne öğrenciyi geliştirir zaten tabi bnları Fen ve Teknoloji dersi için söylüyorum .Öğretmen -öğrenci iletişimin de yakınlığı kaybolabilir BDÖ nün sürekli kullanılmasıyla diye düşünüyorum
    avatar
    esra suvari


    Mesaj Sayısı : 6
    Yaş : 37
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  esra suvari Salı Mart 31, 2009 4:47 pm

    Bence BDÖnün yararlandırdığı öncelikle öğretmendir çünkü bazı öğretmenler kendisi de fazla birşey katmadan hazır bir şekilde kendini hiç yormadan dersi öğrencilerine sunuyor öğrencilerinse böyle bir durumda dersi fazla anlayamadığı da oluyor..Öğrenciler içinse başlangıçta bilmediğinden dolayı zorlayıcı gelebilir ama her zaman karşısına çıkan birşey olduğu için gereklilik taşır Smile
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  damla tosun Çarş. Nis. 01, 2009 11:27 am

    esra suvari demiş ki:Bence BDÖnün yararlandırdığı öncelikle öğretmendir çünkü bazı öğretmenler kendisi de fazla birşey katmadan hazır bir şekilde kendini hiç yormadan dersi öğrencilerine sunuyor öğrencilerinse böyle bir durumda dersi fazla anlayamadığı da oluyor..Öğrenciler içinse başlangıçta bilmediğinden dolayı zorlayıcı gelebilir ama her zaman karşısına çıkan birşey olduğu için gereklilik taşır Smile
    esra arkadaşıma katılıyorum.öğretmen istediği gibi dersi anlatıyor öğrencinin anlayıp anlamadığını bile sormuyor böyle oluncada öğrenci ister istemez dersten uzaklaşıyor.ama ben öğrencinin bilgisayarla ders anlatılmasına alışacağının uzun zaman alacağı düşünüyorum
    avatar
    Gökçe SINMAZ


    Mesaj Sayısı : 48
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Gökçe SINMAZ Perş. Nis. 02, 2009 8:57 pm

    Elif Dilmen demiş ki:
    Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.

    Evet ama değişen yalnızca SİSTEM Exclamation İstanbul gibi metropol bir şehirde bile hala bilgisayar sıkıntısı çeken okulların çoğunlukta olduğu ve henüz bilgisayarla tanışmamış çocukların varlığı kaçınılmaz gerçeklerimiz ve bu gerçeklerin arasında değişen sistemden bahsetmek açıkçası çokta mantıklı gelmiyor bana. Sözde sistem değişimi kolaydır,yapılması gerekenleri sıralarsınız ve teknolojiden yararlanan,gelişmiş insan moduna giriverirsiniz ama uygulamaya geçirilmediği sürece değişen her sistem çökmeye mahkumdur.Bilgisayar destekli eğitimden bahsediyoruz,peki ya bunu hayata geçirebilecek ortamlara,okullara ve en önemlisi beyinlere sahipmiyiz???Bence olayları değerlendirirken Polyannacılık oynamayı bırakıp,şartlara gerçekçi yaklaşmalıyız ki, öğretmen olup gerçeklerle karşılaştığımızda hayal kırıklığı yaşamayalım...
    Canım Polyannacılık falan değil bu zorluklar karşısında neler yapabildiğimiz önemlidir zaten amaan şu okulda bilgisayar da yokmuş dersimi bu şekilde işleyemem diyemeyiz.Tabiki her zaman olaylar istediğimiz gibi gerçekleşmeyecek ama teknolojik imkanlar olan okullarda da teknolojiyi kullanmayarak amaan eskiden bilgisayar mı varmış diyerek işin kolayına kaçmak bizlere yakışmaz...
    avatar
    rıdvankalkan


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  rıdvankalkan Salı Haz. 02, 2009 10:37 am

    öğretmen olarak bdö ye başvuranlar iki türlü olduğunu düşünüyorum
    1.samimi olarak öğrencilere farklı bir formatla karşılarına çıkıp görsel öğe destekli öğretme amacı
    2.kendisini yormama adına bu işe başvurma ihtimali..
    bence kitaplar bdö den çok daha etkilidir. [/b]kitaplarda farklı bir esrariyet mündemiçtir.[b]
    eğer öğrenci internetten dersi tek başına çalışırsa dikkatini toplama ihtimali çok zayıf olur, çünkü facebook, hotmail, oyunlar ve sair zevk kaynakları yanı başında durmaktadır. Twisted Evil
    Ayşe Güldoğan
    Ayşe Güldoğan


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 4 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Ayşe Güldoğan Çarş. Haz. 10, 2009 10:12 pm

    BDÖ'nün öğrenci hayatındaki yerini yabana atmak elbette ki mümkün değil araştırma, tekrar, eğitici ve geliştirici etkisi var. Ama bir yandan da nasıl olsa aradığım her bilgiyi internetten edinebilirim nasıl olsa BDÖ var diyerek insan bir yerden sonra ilerleme değil gerileme evresine girer BDÖ'nün esas amacı eğitim olursa insana işte ozaman yarar sağlar.

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 5:41 am