Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+36
vildan sofu
ihsan tunç
nadiye boz
nihal akman
serkanulucay
FATMA ÇAVDAR
tuba nur emek
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
Hacer Arslan
Yeşim Gülboy
nasırcan kılaç
Halit YILDIZ
oğuz othan
elifyuce
Çisem Kanalan
hatice kalkan
sümbül vatansever
mustafa TURGUT
Yasin ERDOĞAN
duygudemiray
Gökçe SINMAZ
mukaddes ozen
Esra GÜNAYDIN
Nese Senturk
Eren Yucel
Dilek Güzel
sumeyye erdogan
Elif Dilmen
Gökhan ÇALIŞKAN
merve tekin
özge yıldız
Hümeyra Özüduruk
damla tosun
pınar karaboğa
Arş. Gör. Esad ESGİN
40 posters

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    avatar
    nasırcan kılaç


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  nasırcan kılaç Perş. Mart 26, 2009 3:21 pm

    Herkesin bildiği gibi çağımız teknoloji çağı ve yeni nesil teknolojiyle fazlasıyla haşır neşir.Bunu göz önüne aldığımızda zamane gençliğinin dikkatini derslere çekebilmek için BDÖ gayet faydalı olur.Fakat her zaman sınırlı olacaktır;çünkü her öğrencinin bundan eşit derecede yararlanamayacaktır.Şunu da unutmamak gerekir ki bu teknoloji öğretmenleri tembelliğe sevk edebilir.
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Dilek Güzel Perş. Mart 26, 2009 5:16 pm

    merve arkadaşımıza bi noktada katılıyorum. o da şu bilgisayarı iyi bir şekilde öğrenmemiz gerekiyor.çünkü gelişen teknoloji, gelişen bilim bize bunu gerektiriyor.Fakat en son bilgisayarda hazırladığım slayta göre de zamandan tasarruf sağlayacağı husuna katılmıyorum.çünkü çok zaman harcadım çok sıkıntılı oldu.zira ben bunu elimde hazırlamış olsaydım eminim ki daha daha kısa sürede bunu halletmiş olurdum. Wink öğretmen için zaman kaybı fakat bazı konuları görselleştirmek için, daha etkili anlatabilmek için,öğrencilere beyin fırtınası yaptırmak için anlamlı bi yöntem.ama öğretmenin yetersizliği Crying or Very sad de BDÖ'yü sınırlı hale getirebiliyor
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Dilek Güzel Perş. Mart 26, 2009 5:21 pm

    Halit YILDIZ demiş ki:BDÖ de tek alternatif durumuna getirirsek bize yardımcı olacağına tam tersi bizi temleştirir ve bizi toplumsalmadan uzak tutabilir. Ama genel olarak her an ulaşılabilirliği açısından öğren ve arkadaşımızın da dediği gibi öğretmen hayatında çok faydalı bir tekniknir.
    bilgisayarın faydalı olduğu kaçınılmaz tabi.Bilgisayar alternatif değil, tamamlayıcı unsur olarak kullanılmalıdır.Çünkü sürekli bilgisayarla yapılan dersler de sıkıcı oluyor.Bir çok görsel öge içerdiği için öğrencinin zihnini de dağıtıyor.Bununn için yeri geldikçe bilgisayardan,yeri geldikçe diğer tekniklerden yararlanılmalıdır.Bu ayarı doğru bi şekilde gerçekleştirmeliyiz.
    avatar
    Yeşim Gülboy


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Yeşim Gülboy Perş. Mart 26, 2009 7:18 pm

    BDÖde bilgisayar bir yardımcı olarak kullanıldığında birçok yararı vardır zaman kazanmak,dikkat çekmek,tekrarı sağlamak,tehlikeli ve pahalı uygulamaları yapmak gibi fakat fizik dersini düşünürsek sadece zararını gördüğümüzü düşünüyorum çünkü bilgisayar merkez olmuş durumda belki zaman kazandırıyor olabilir fakat dikkat çekmek yerine uyku getiriyor ve ilgiyi dağıtıyor.
    avatar
    Hacer Arslan


    Mesaj Sayısı : 24
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Hacer Arslan Perş. Mart 26, 2009 9:48 pm

    Bdö'nün kullanılmasına karşı değilim ama ille de olacak diye bişey yok bence.Yararlarını tabiki de göz ardı edemem ama (klasik olacak belki) önceden bilgisayar mı vardı.Daha yeni yaşadık kabus gibi bi olayı.Koca üniversitede projeksiyon kumandasını vermiyolar.Böyle bi durumda bekliyip durucak değiliz.Klasik yöntemlerle mecbur anlatılcak.
    avatar
    Gökçe SINMAZ


    Mesaj Sayısı : 48
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Gökçe SINMAZ Perş. Mart 26, 2009 10:13 pm

    Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.
    hatice kalkan
    hatice kalkan


    Mesaj Sayısı : 41
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  hatice kalkan Perş. Mart 26, 2009 10:55 pm

    Bilgisayardan ders ortamında yaralanmak gerçekten de öğretmenin öğretici kalitesinden kaynaklanıyor.Bazı arkadaşalrım bu yıl aldığımız derslerde projeksiyonla perdeye yansıtılarak işlenen derslerin verimsiz olduğunu söylemişler.Gerçektende vasat dersler işliyoruz,hiç bir verimi olmayan dersler en azından benim için,Fizikçi yansıtıyor okuyo,ne anlamana ne yazmana fırsat veriyor,kimyacı yansıtıp kem küm okuyodu kafa kazan oluyodu,hele bioloji dersi birgün o perdeye bakıp yazcam takip etcem diye gözlerimden olcam görüntünün bılanıklığından...Tek temennim inş.bizler (ben de)böyle kolaya kaçan öğretmenler olmayız da gerçekten de öğretici olacak şekilde bilgisayardan öğrencilerimizi yararlandıracak vasıflı öğretmenler oluruz yoksa bizlerin de arkasından böyle ben gibi konuşan öğrenciler olur..Ama bende napıyım böyle marmara üniversitesinde okuyup bu şekilde eğitim almak sinirlerimi bozuyor...(lisemde daha kaliteli eğitim vardı )Kıssadan hisse =>>Bilgisayar yararlı görsel öğrenci öğreniyor diye yararlı olcak derken zararlı oluyor.Görsellikten görselliğe de bilgisayarın faydası değişir...
    Dilek Güzel
    Dilek Güzel


    Mesaj Sayısı : 61
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Dilek Güzel Cuma Mart 27, 2009 12:44 am

    Yeşim Gülboy demiş ki:BDÖde bilgisayar bir yardımcı olarak kullanıldığında birçok yararı vardır zaman kazanmak,dikkat çekmek,tekrarı sağlamak,tehlikeli ve pahalı uygulamaları yapmak gibi fakat fizik dersini düşünürsek sadece zararını gördüğümüzü düşünüyorum çünkü bilgisayar merkez olmuş durumda belki zaman kazandırıyor olabilir fakat dikkat çekmek yerine uyku getiriyor ve ilgiyi dağıtıyor.
    kesinlikle buna katılıyorum.projeksiyon eşliğinde bilgisayarda uzun süre ders dinlenmiyor.Çünkü perdeye yansıtılanları görebilmek için ışıkları kapatıyoruz anfide.Sadece bir oratmdan gelen ışık insanın gözünü alıyor bi süre sonra da zihnini dağıtıyor.Bu da BDÖ'nün bir sınırlılığı Exclamation
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  zübeyde toptamur Cuma Mart 27, 2009 9:50 am

    bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının ya da öğretimde bilgisayar kullanmanın sağladığı yararları gözardı edemeyiz tabi.birçok sıkıcı çalışmayı daha cazip hale getiriyor.tek tek yararlarını sayamayacağım.bu konu başlığını görünce aklıma ilk gökçe'nin yazdığı hikaye geldi.bilgisayar hilal'in hayatını gerçekten kolaylaştırmış,onu yaşama bağlamıştı.hayatını oturduğu yerden devam etmek zorunda olan birine büyük bir yarar sağlamıştı. king
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  damla tosun Cuma Mart 27, 2009 10:56 am

    Gökçe SINMAZ demiş ki:Önceden bilgisayar yokmuş tamam da artık var eğitim sistemi çok değişti.İlköğretimde dersler artık etkinliklerle anlatıyor ve böyle bir zamanda klasik öğretmenler gibi teknolojiyi göz ardı edemeyiz ve bizim alanımız bu unutmayalım arkadaşlar.

    gokçe arkadaşım şimdi bilgisayar var diyor ama ben çoğu okullarda göremiyorum.tamam eğitim sistemi değişti ama çoğu öğretmen derste etkinlik yerine SBS sınavına yönelik ders anlatıyor.böyle oluncada yine geneneksel eğitime dönülmüş oluyor.kısacası günümüzde hersey öğrencinin sınavı kazanmasına yönelik oluyor böylece etkinliklerde geride kalıyor.buda öğrenciyi ister istemez ikilem arasında bırakıyor.
    Hakan ERCAN
    Hakan ERCAN


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Hakan ERCAN Cuma Mart 27, 2009 11:30 am

    teknolojiyi kullanmak biz ögretmen adayları için çok önemlidir... bdö sayesinde daha kalıcı ve kaliteli egitim imkanı saglamak mümkün olabilir...
    bdö nün tüm okullarda yapılması gelecegin gençleri açısından yararlı olacaktır.
    bizlerde bdö yü en yararlı olacak şekilde kullanmalıyız..
    tabiki sınırlılıklarıda olabilir..her şeyi bilgisayarda yapmaya çalışmak olumlu olmayabilir.. belli bir statüde bdö yü kullanmak lazım....
    avatar
    tuba nur emek


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  tuba nur emek Cuma Mart 27, 2009 12:52 pm

    bdö'den kasıt slayt hazırlayıp öğrenciye sunmaktan ibaretse bunun öğrencinin uykusunu getirmekten başka bir işe yarayacağını sanmıyorum.yazılı kısım değil de görsel olarak oluşturulan slaytlar öğrenciler için faydalı olabilir.bana göre bilgisayar sadece doğru kaynağa ulaşmak için kullanılan bir araçtır.hayatımızın olmazsa olmazı değildir Evil or Very Mad
    Hakan ERCAN
    Hakan ERCAN


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Hakan ERCAN Cuma Mart 27, 2009 7:05 pm

    bdö nün egitimde kullanılması günümüzün gerekliligi haline gelmiştir... bilgisayar destekli egitim yarar saglamaktadır elbet..
    avatar
    FATMA ÇAVDAR


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  FATMA ÇAVDAR Cuma Mart 27, 2009 7:34 pm

    Dilek Güzel demiş ki:
    Halit YILDIZ demiş ki:BDÖ de tek alternatif durumuna getirirsek bize yardımcı olacağına tam tersi bizi temleştirir ve bizi toplumsalmadan uzak tutabilir. Ama genel olarak her an ulaşılabilirliği açısından öğren ve arkadaşımızın da dediği gibi öğretmen hayatında çok faydalı bir tekniknir.
    bilgisayarın faydalı olduğu kaçınılmaz tabi.Bilgisayar alternatif değil, tamamlayıcı unsur olarak kullanılmalıdır.Çünkü sürekli bilgisayarla yapılan dersler de sıkıcı oluyor.Bir çok görsel öge içerdiği için öğrencinin zihnini de dağıtıyor.Bununn için yeri geldikçe bilgisayardan,yeri geldikçe diğer tekniklerden yararlanılmalıdır.Bu ayarı doğru bi şekilde gerçekleştirmeliyiz.
    Dilek arkadaşıma kesinlikle katılıyorum.Artık bir çok hoca bilgisayar kullanıyor ders anlatmak için.Ders boyunca öğrenciler aynı yere bakıyorlar.Bundan dolayı dikkatlerinin dağılması çok normal.Arada ders için tahtayı kullanmak da gerekir.Teknoloji ilerledi ve onun nimetlerinden tabi ki yararlanmalıyız;ama her şey kararında olursa çok güzel oluyor.Eğitimde "tahta ,tebeşir,öğretmen, öğrenci" bir bütün oluşturuyor.Tahtayı, tebeşiri bütünden çıkarırsak olmaz sanırım.Dilek'in de belirttiği gibi bilgisayar derse yardımcı nitelikte olmalı,tamamlayıcı olmalı.
    avatar
    FATMA ÇAVDAR


    Mesaj Sayısı : 17
    Yaş : 36
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  FATMA ÇAVDAR Cuma Mart 27, 2009 7:55 pm

    Bdö yararları için bilgisayar dersinden örnek vermek istiyorum.Sınıftaki uygulamaları yapmak için istediğimiz zaman foruma girip ders tekrarı yapabiliyoruz.Konulara yaptığımız yorumlar sayesinde de birbirimizin fikirlerini öğrenmiş oluyoruz.Şunu biliyoruz ki birçoğumuz ders için ya da başka konularla ilgili olsun sınıf ortamında kendi düşüncelerimizi paylaşmıyoruz.Forum bu konuda bize yardımcı oluyor.İşte Bdö nün yararı arkadaşlar ayan beyan ortada de mi:)Tabi her şeyin bir sınırı olması gerektiği gibi bilgisayar kullanmanın da bir sınırı olmalı.Ders dışındaki kullanımlarımızda zamanı iyi ayarlamak gerekir.Bütün günü bilgisayar başında geçirip boş şeyler yaparak bir günü çöpe atmak ne kötü değil mi?
    serkanulucay
    serkanulucay


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Nerden : İstanbul
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  serkanulucay Cuma Mart 27, 2009 8:33 pm

    Bedensel ve zihinsel engelliler konusunda Pınar'a katılıyorum. Böylece eğitimde fırsat eşitliği sağlanmış olacaktır. Bizler nasıl eğitimimiz rahatlıkla alabiliyorsak onlar da alabilmeli diye düşünüyorum.
    serkanulucay
    serkanulucay


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Nerden : İstanbul
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  serkanulucay Cuma Mart 27, 2009 8:41 pm

    FATMA ÇAVDAR demiş ki:
    Dilek Güzel demiş ki:
    Halit YILDIZ demiş ki:BDÖ de tek alternatif durumuna getirirsek bize yardımcı olacağına tam tersi bizi temleştirir ve bizi toplumsalmadan uzak tutabilir. Ama genel olarak her an ulaşılabilirliği açısından öğren ve arkadaşımızın da dediği gibi öğretmen hayatında çok faydalı bir tekniknir.
    bilgisayarın faydalı olduğu kaçınılmaz tabi.Bilgisayar alternatif değil, tamamlayıcı unsur olarak kullanılmalıdır.Çünkü sürekli bilgisayarla yapılan dersler de sıkıcı oluyor.Bir çok görsel öge içerdiği için öğrencinin zihnini de dağıtıyor.Bununn için yeri geldikçe bilgisayardan,yeri geldikçe diğer tekniklerden yararlanılmalıdır.Bu ayarı doğru bi şekilde gerçekleştirmeliyiz.
    Dilek arkadaşıma kesinlikle katılıyorum.Artık bir çok hoca bilgisayar kullanıyor ders anlatmak için.Ders boyunca öğrenciler aynı yere bakıyorlar.Bundan dolayı dikkatlerinin dağılması çok normal.Arada ders için tahtayı kullanmak da gerekir.Teknoloji ilerledi ve onun nimetlerinden tabi ki yararlanmalıyız;ama her şey kararında olursa çok güzel oluyor.Eğitimde "tahta ,tebeşir,öğretmen, öğrenci" bir bütün oluşturuyor.Tahtayı, tebeşiri bütünden çıkarırsak olmaz sanırım.Dilek'in de belirttiği gibi bilgisayar derse yardımcı nitelikte olmalı,tamamlayıcı olmalı.

    Aynı zamanda eğitimde öğretmen etkinliği, bilgisayar, sunum, slayt, projeksiyon vb. terimlerden daha ön planda da olmalıdır. Çünkü bir müddet sonra, teknolojik araçlar öğrencilerin sıkılmalarına neden olup, derse konsantrasyonunu bozabilirler. Ancak öğretmen etkinliğinde ders işlenirse, öğretmen öğrencinin dikkat dağınıklığını anlayabilir ve bir şekilde dikkatini tekrar derse odaklaması için müdahalede bulunabilir. Bu da Fatma'nın dediği gibi BDÖ bütünleştirici bir konumda olursa daha yararlı olacaktır. Yani sonuçta bir öğretmen dersi oturduğu yerden sırf slayt gibi gösteri ürünleri kullanarak, hiç katkıda bulunmayarak ders anlatmamalıdır.

    Uzaktan eğitim alan yada zihinsel veya bedensel engelliler için bu tam tersi de olabilir. Yani BDÖ destekli eğitim, engelli bir öğrenciye öğretmenin tek başına vermek istediğinden daha çok şey katabilir. drunken
    nihal akman
    nihal akman


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  nihal akman Cuma Mart 27, 2009 9:08 pm

    bazı ögretmenler bdö yü kolaylık olarak görüp sadece slayt sunu vs.üzerinden gitmeyi tercih ediyorlar.çünkü hem daha az yorucu oluyor hem de soruldugunda "ben bdö den yararlanıyorum" cevabını vermek havalı duruyor:)Fakat iyi bir ögretmen 'bu konuyu nasıl daha anlaşılabilir yaparım?'sorusunu kendisine sorabilen öğretmendir.öyle konular vardır ki öğretmenin tahtaya cizip anlatması daha anlaşılır olur ya da öğrencilerle göz teması kurarak soru cevap şeklinde anlatması daha yararlı olur.ozaman bu ögretmen bdö yü kullanmadıgı için kötü öğretmendir diyebilirmiyiz?hayır.demekki bdö yü kullanan her ögretmen iyidir diyemeyiz.önemli olan bdö nün yerinde ve zamanında kullanılmasıdır.
    avatar
    nadiye boz


    Mesaj Sayısı : 22
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  nadiye boz Cuma Mart 27, 2009 10:22 pm

    bende arkadaşlarıma şu konuda katılıyorum.sadece bilgisayardan ders vermek değil önemli olan konuyu herhengi bi yolla da olsa etkili, anlamlı olarak öğrencilere sunmaktır. Exclamation
    avatar
    nadiye boz


    Mesaj Sayısı : 22
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  nadiye boz Cuma Mart 27, 2009 10:24 pm

    Dilek Güzel demiş ki:
    Halit YILDIZ demiş ki:BDÖ de tek alternatif durumuna getirirsek bize yardımcı olacağına tam tersi bizi temleştirir ve bizi toplumsalmadan uzak tutabilir. Ama genel olarak her an ulaşılabilirliği açısından öğren ve arkadaşımızın da dediği gibi öğretmen hayatında çok faydalı bir tekniknir.
    bilgisayarın faydalı olduğu kaçınılmaz tabi.Bilgisayar alternatif değil, tamamlayıcı unsur olarak kullanılmalıdır.Çünkü sürekli bilgisayarla yapılan dersler de sıkıcı oluyor.Bir çok görsel öge içerdiği için öğrencinin zihnini de dağıtıyor.Bununn için yeri geldikçe bilgisayardan,yeri geldikçe diğer tekniklerden yararlanılmalıdır.Bu ayarı doğru bi şekilde gerçekleştirmeliyiz.
    gerçekten dilek arkadaşımıza katılıyorum.çünkü gerekli olduğu zamanda ve yerlerde BDÖ den faydalanılmalı.sürekli olduğu zaman sıkıyor.
    avatar
    ihsan tunç


    Mesaj Sayısı : 7
    Yaş : 38
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  ihsan tunç Cuma Mart 27, 2009 10:30 pm

    bdö,bilgiye daha kısa sürede ulaşma imkanı sağladığından önemli bir yere sahiptir.sınıfta kullanımı ise profesyonelce olmalıdır.yani her zaman değil sadece geretiğinde kullanılması gerekir.bence 40 dakikalık bir derste(ilk öğretim için) bu materyaller en fazla 10 dakika kadar kullanılmalıdır.
    Elif Dilmen
    Elif Dilmen


    Mesaj Sayısı : 36
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  Elif Dilmen Cuma Mart 27, 2009 11:02 pm

    Bence bukonudaki problemimiz öğretmenlerimizin BDÖ yü doğru algılayamamasından kaynaklanıyor.Çünkü aslında teknoloji eğitimde nezaman,neşekilde ve ne ölçüde kullanılması gerektiğinin bilincinde olan insanlar için pozitif sonuçlara ulaşmaya yardımcıdır.Yani şöyleki,bir öğretmen bilgisayarın öğretmenin yerine geçen değil,yalnızca öğretmene yardımcı bir -araç- olduğunun farkında olduğunda ve bu dengeyi kurabildiğinde istenilen başarı elde edilmiş olur.Teknoloji öğretmenlere kolaylık olarak algılandığında ise,asıl amaç olan daha verimli eğitim anlayışı,yerini konulara hakim olamayan,kolaycı ve pasif öğretmenlere ve teknolojinin yalnızca sınırlılıklarını yaşayan öğrencilere bırakmaya mahkumdur.. Exclamation
    avatar
    vildan sofu


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  vildan sofu C.tesi Mart 28, 2009 9:33 pm

    Elif Dilmen demiş ki:BDÖ nün genelde yararlarından bahsederiz ama sınırlılıklarınında gözardı edilmeyecek kadar çok olduğunu düşünüyorum.Örneğin çocuklar için eğitici bilgisayar oyunları var,bunlar eğitim anlamında amacına ulaşıyor olabilir fakat henüz kendi iradesini kontrol edebilecek yaşta olmayan çocukların saatlerce oyun başında kalması sebebiyle sosyo-psikolojik gelişimini olumsuz yönde etkiliyor -ki günümüzde örneklerine rastlamak çokta zor değil.Ayrıca bilgisayar hernekadar eğitim adına geri dönütler verebilsede,bunun kesinlikle bir öğretmenin verdiği birebir eğitimle kıyaslanabilecek kadar yararlı olamayacağı kanaatindeyim..

    elif arkadaşımın yazısıyla aynı düşüncedeyim. ayrıca sınırlılıkları da gerçekten bi o kadar önemli, örneğin benim bu yazıyı geç yazmam gibi. cuma sabahı lab.a gelip sınıfın kapalı olması ve bende akşama kadar zaman var akşama yazarım deyip geçe bıraktım ama akşam da sayfanın açılmaması ve benim cevabımı verememin bu sınırlılıklara örnek olduğunu düşünüyorum. bu o kadar önemli bi mesele olmasa da çoğu insan ani süprizlerle karşılaşıp hayal kırıklığına uğrayabiliyor. ama genede insan hayatını kolaylaştırdığı kesin.
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  pınar karaboğa Paz Mart 29, 2009 12:19 pm

    zübeyde toptamur demiş ki:bilgisayar destekli öğretim yazılımlarının ya da öğretimde bilgisayar kullanmanın sağladığı yararları gözardı edemeyiz tabi.birçok sıkıcı çalışmayı daha cazip hale getiriyor.tek tek yararlarını sayamayacağım.bu konu başlığını görünce aklıma ilk gökçe'nin yazdığı hikaye geldi.bilgisayar hilal'in hayatını gerçekten kolaylaştırmış,onu yaşama bağlamıştı.hayatını oturduğu yerden devam etmek zorunda olan birine büyük bir yarar sağlamıştı. king
    Bir çok sıkıcı çalışmayı cazip hale getirdiği gibi eğlenceli konuları da sıkıcı hale getirebiliyor.Bilhassa derslerde bilgileri projeksiyonla yansıtmak...yani gerçekten bu dönem dersler sıkıcı,aslında konular daha eğlenceli olmuş.Ama malesef sürekli bilgisayar kullanılıyor,kullanılıyor da amaçsız bir şekilde kullanılıyor.Sürekli not tutmaya çalışmak,bir yandan hocayı dinlemeye çalışmak tabi ekrandaki yazıyı okuyamamak da cabası.Görsellik gerektiren derslerde kullanımı faydalı olan bilgisayar malesef kullanımına hiç gerek olmayan alanlarda da kullanılıyor.Hasret kaldım ya hocanın tahtaya yazı yazmasına.Gerçekten MARMARA HİÇ YAKIŞMIYOR SANA...( Evil or Very Mad )
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'nün Yarar ve Sınırlılıkları

    Mesaj  pınar karaboğa Paz Mart 29, 2009 12:29 pm

    Yasin ERDOĞAN demiş ki:Şu kadar söyleyebilirim ki BDÖ bir fen bilgisi öğretmeni için çok büyük bir nimettir. Örneğin biyoloji konularının ergenliğe yeni giren ve dolayısıyla dikkatleri hemen kayan, sıkılgan gençlere anlatmak bir öğretmen için çok büyük bir sıkıntıdır. Öğrencinin dikkatini toplamak için parande atmak dahil çeşitli şekillere girmek gerekir. Ancak BDÖ ile öğrencilerin dikkatleri tek bir noktaya çok rahat bir biçimde toparlanabilir.
    Ancak BDÖ ile bazı öğretmenlerin -derslerine- iyi çalışmadıklarını söylemek çok fazla yanlış olmaz. Sadece bir slayt hazırlayarak 5-6 yıl boyunca bu slayt üzerinden ve ya bir video gösterimi üzerinden anlatım yapmak, öğretmeni zamanla öğrenciden gelecek sorulara karşı zorlamaya başlayacaktır. Bu da işin diğer yüzüdür...
    Bizim gelecekte(nasip olursa) hitap edeceğimiz kesim için yasinin dediği gibi bilgisayar kullanmak çok yararlı olabilir.Kesinlikle öğrenciler kadar öğretmenlerin de çalışmaları gerektiğine inanıyorum.Sadece tembel öğrenci yoktur,tembel öğretmen de vardır.Üstelik tembel öğrencinin tembelliği belki sadece kendi geleceğini etkiler;ancak tembel öğretmen bir neslin geleceğini etkiler.

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 6:27 am