Bilgisayar II

Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.
Bilgisayar II

Marmara Üniversitesi İlköğretim Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilgisayar II Dersinin Forumu


+35
ihsan tunç
seçil ateş
esra suvari
FATMA ÇAVDAR
Çisem Kanalan
gizem
tuba nur emek
Hakan ERCAN
zübeyde toptamur
oğuz othan
Yeşim Gülboy
Hacer Arslan
Esra GÜNAYDIN
nasırcan kılaç
nadiye boz
nihal akman
Meltem Ercan
vildan sofu
Yasin ERDOĞAN
Halit YILDIZ
damla tosun
Dilek Güzel
Hümeyra Özüduruk
sümbül vatansever
Gökçe SINMAZ
pınar karaboğa
duygudemiray
hatice kalkan
mukaddes ozen
sumeyye erdogan
Gökhan ÇALIŞKAN
Elif Dilmen
merve tekin
özge yıldız
Arş. Gör. Esad ESGİN
39 posters

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    avatar
    Esra GÜNAYDIN


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Esra GÜNAYDIN Paz Mart 29, 2009 5:18 pm

    Bana göre böyle bir durumda uygulanması gereken öğretmen rolleri:
    -Ham veriler ve birincil kaynakların yanısıra manipüle edilmiş,etkileşimli ve fiziksel materyaller kullanır.
    -Görevler tasarlarken,"sınıflandırma","çözümleme","tahmin" ve "yaratma" gibi bilişsel terminolojiyi kullanır.
    - Kavramlarla ilgili kendi anlamlarını paylaşmadan önce öğrencilerin bu kavramlarla ilgili düşüncelerini sorgular.
    -Öğrencileri hem kendileri ile hemde diğer öğrencilerle karşılıklı konuşma ve tartışmalara girmeleri konusunda ceratlendirir.
    -Öğrencilereaçık-uçlu sorular yönelterek onları araştırmaları ve sorgulamaları için cesaretlendirir.
    avatar
    Esra GÜNAYDIN


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Esra GÜNAYDIN Paz Mart 29, 2009 5:34 pm

    Hümeyra Özüduruk demiş ki:
    sümbül vatansever demiş ki:yeni öğretmen olmanın hevesiyle öğrencilerime bilgilerimi aktarmk için uğraş veririm.okuldaki bilgisayarlardan bir tanesini alıp projeksiyon yardımı ile konuların anlatılmasını sağlarım.her hafta grup halinde konuları öğrencilere veririm ve konuları araştırmaları için istedikleri gün bir satlik bilgisayar temin edebilirim.buda çözüm olmazsa haftanın belli bir günü okul yanında bulunan internet le ilgili cafede bir saatlik kiralama ücreti ödeyerek okul bütçesinden bu eğitimi sağlamış olurum.
    sümbülcüm inan o öğrencilerin bir saat erken gelmesi mümkün olabilir ama okul bütcesinden bu kiralama ücretini almak nerdeyse imkansız gibidir.çünkü sözkonusu para olunca özellikle müdürler para vermemek için ellerinden geleni ardına koymuyorlar Very Happy

    Ben bunların ikisine de gerek olmadığını düşünüyorum.Bunun yerine bilişim laboratuvarını bilgisiyar ögretmeni eşliğinde bütün sınıflara haftanın bir günü belli saat aralıklarında kullanıma açılabilir.Ayrıca hafta sonları okullar açıktır yine bu zamanlarda faydalı bir biçimde değerlendirilebilir.Very Happy
    avatar
    Hacer Arslan


    Mesaj Sayısı : 24
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Hacer Arslan Paz Mart 29, 2009 7:51 pm

    ben konuyu kendi imkanlarımla bilgisayar sırası falan beklemeden anlatırım sonuçta ben de ne ilkokolda ne lisede bilgisayarla falan ders görmedim ama öğrendim bilgisayar sırası gelince de konularla ilgili görsel şeyleri göstermeye çalışırım hem konu tekrar edilmiş olur
    avatar
    Hacer Arslan


    Mesaj Sayısı : 24
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Hacer Arslan Paz Mart 29, 2009 7:55 pm

    Esra'ya katılıyorum okul haftasonu açılırsa rahat çalışılabilir ama öğrenciler kabul ederse tabi
    avatar
    Yeşim Gülboy


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Yeşim Gülboy Paz Mart 29, 2009 9:08 pm

    Hep bilgisayar ile ders işlemeyeceğime göre haftada 1 saat bilgisayar sırasının gelmesi çok problem olmaz.Tek problem istediğim zaman bilgisyar kullanamamam olur onuda kendime bir dizüstü bilgisayar almakla çözebilirim.Ayrıca öğretmen maaşıyla dizüstü bilgisayar alınabilir fiyatlar eskisi gibi pahalı değil hemde çok fazla taksit imkanı sunuluyor.
    Elif Dilmen
    Elif Dilmen


    Mesaj Sayısı : 36
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Elif Dilmen Paz Mart 29, 2009 9:59 pm

    Hacer Arslan demiş ki:ben konuyu kendi imkanlarımla bilgisayar sırası falan beklemeden anlatırım sonuçta ben de ne ilkokolda ne lisede bilgisayarla falan ders görmedim ama öğrendim bilgisayar sırası gelince de konularla ilgili görsel şeyleri göstermeye çalışırım hem konu tekrar edilmiş olur

    Kesinlikle katılıyorum Idea Bence okadarda büyütülecek bir problem değil,istisnalar olsada, sonuçta büyük bir çoğunluğumuz ilköğretim döneminde her dersi ne bilgisayarla yaptık,ne de projeksiyonla..Mis gibi tahtamız,tebeşirimiz,kağıdımız,kalemimiz ve söylediğimizi anlayabilen etten kemikten bir öğretmenimiz vardı Very Happy
    Bir öğretmen verimli bilgi aktaramamasına sebep olarak,okulda yeterli bilgisayar bulunmamasını,teknolojiden istediği gibi yararlanamamasını gösteriyorsa bence bunlar geçerli sebep değil yalnızca tembelliği kapatıcı bahanelerdir.Kesinlikle teknoloji eğitime çok şey katar ama şartların uygun olmamasıda eğitimin aksamasındaki geçerli sebepler arasında sayılmamalıdır...
    avatar
    oğuz othan


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  oğuz othan Paz Mart 29, 2009 11:05 pm

    McKeinze ye göre tekno oluşturmacı öğretmenin özellikleri ;
    1-öğrencilere eğitim programına kolaylıkla entegre edebilecek gerçek- yaşam deneyimlerine ait sanal benzetimler sağlar.
    2-öğrenciler için evrende sanal yolculuklar gerçekleştirir.
    bana göre olaydaki sınıfa uygulanması gereken,öğrencilerin bu ders hakkındaki düşüncelerini belirlemektir.şartlar fazla elverişli olmadığı için dersi bdö materyallerine bağlı kalmadan yürütmek gerekir...sınıfın bu materyalleri kullanma zamanı geldiğinde ise en iyi şekilde kullanarak verim sağlanmalıdır.ayrıca sınıfta her öğrencinin de bilgisayarı olmadığı için bilgisayara bağlı ödevlerde biraz öğretmenin anlayışlı olması gerekir.
    burada öğretmene düşen en önemli görev,kısıtlı imkan olduğu için materyallerden en iyi şekilde yararlanmayı hedef almaktır.bunlardan başka McKeinz yukarıdaki maddelerini önemseyen öğretmen bu sınıfta daha verimli olur...
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  damla tosun Ptsi Mart 30, 2009 8:58 am

    Gökçe SINMAZ demiş ki:Sınıfta bir tane projeksiyon olması yeterli çünkü ben de Hatice'nin dediği gibi kendi laptopumu kullanırım sorun kalmaz.Öğrencilere gelince Merve'nin dediği gibi gruplar oluştursak mesela 3 kişilik gruplar şeklinde 2 kişi bilgisayarı olmayan 1 kişi bilgisayarı olan şeklinde yapsak hem işbirlikli öğrenmeye katkımız olur hem de öğrencilerin yardımlaşma,arkadaşlık bağları güçlenir ve sosyalleşmelerine katkı sağlar.
    gökçe arkadaşımın çözüm önerisine katılıyorum.ama derste bilgisayarı kullanmak o kadar da önemli değil.görsel içerikli derslerde kullanılabilir bu öğrencinin öğrenmesini etkiler ama sayısal derslerde böyle bir sonuca varılamayacağını düşünüyorum.ayrıca oluşturmacı öğretmenin yapacağı olumsuz durumları olumlu hale getirebilmektir.bu nedenle bilgisayarda anlatacağı dersi öğretmen isterse başka türlü etkinliklerle anlatabilir.böyle olunca da öğrenci öğrenmez mi?( öğrenir)


    En son damla tosun tarafından Ptsi Mart 30, 2009 9:25 am tarihinde değiştirildi, toplamda 2 kere değiştirildi
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  damla tosun Ptsi Mart 30, 2009 9:05 am

    Yeşim Gülboy demiş ki:Hep bilgisayar ile ders işlemeyeceğime göre haftada 1 saat bilgisayar sırasının gelmesi çok problem olmaz.Tek problem istediğim zaman bilgisyar kullanamamam olur onuda kendime bir dizüstü bilgisayar almakla çözebilirim.Ayrıca öğretmen maaşıyla dizüstü bilgisayar alınabilir fiyatlar eskisi gibi pahalı değil hemde çok fazla taksit imkanı sunuluyor.

    istanbul şartlarıda öğretmenin bilgisayar alması zor olabilir.bu nedenle bu çözüm yoluna katılmıyorum.yeşim arkadaşımın bilgisayar sırası geldiğinde dersi tekrar niteliğinde anlatmasının önemli olacağını düşünüyorum.böylece öğrenci oluşturmacı öğretim tekniklerinde yer alan görsel öğrenmenin boşluğunu doldurur.Böylece öğrenci teorikte gördüğü bilgiyi daha iyi anlamış olur.
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  damla tosun Ptsi Mart 30, 2009 9:10 am

    oğuz othan demiş ki:McKeinze ye göre tekno oluşturmacı öğretmenin özellikleri ;
    1-öğrencilere eğitim programına kolaylıkla entegre edebilecek gerçek- yaşam deneyimlerine ait sanal benzetimler sağlar.
    2-öğrenciler için evrende sanal yolculuklar gerçekleştirir.
    bana göre olaydaki sınıfa uygulanması gereken,öğrencilerin bu ders hakkındaki düşüncelerini belirlemektir.şartlar fazla elverişli olmadığı için dersi bdö materyallerine bağlı kalmadan yürütmek gerekir...sınıfın bu materyalleri kullanma zamanı geldiğinde ise en iyi şekilde kullanarak verim sağlanmalıdır.ayrıca sınıfta her öğrencinin de bilgisayarı olmadığı için bilgisayara bağlı ödevlerde biraz öğretmenin anlayışlı olması gerekir.
    burada öğretmene düşen en önemli görev,kısıtlı imkan olduğu için materyallerden en iyi şekilde yararlanmayı hedef almaktır.bunlardan başka McKeinz yukarıdaki maddelerini önemseyen öğretmen bu sınıfta daha verimli olur...
    oğuz arkadaşım McKeinze ye göre tekno oluşturmacı öğretim tekniklerini çok iyi belirtmiş.öğretmen McKeinze 'nin öğretim ilkelerini kullanırsa öğrencilerin sanal kütüpahalarden yararlanma olanağı artar.Ayrıca öğrencinin önüne başka bilgi geldiğinde kolayca uygular.


    En son damla tosun tarafından Ptsi Mart 30, 2009 9:36 am tarihinde değiştirildi, toplamda 1 kere değiştirildi
    avatar
    damla tosun


    Mesaj Sayısı : 66
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  damla tosun Ptsi Mart 30, 2009 9:23 am

    Hacer Arslan demiş ki:ben konuyu kendi imkanlarımla bilgisayar sırası falan beklemeden anlatırım sonuçta ben de ne ilkokolda ne lisede bilgisayarla falan ders görmedim ama öğrendim bilgisayar sırası gelince de konularla ilgili görsel şeyleri göstermeye çalışırım hem konu tekrar edilmiş olur
    hacer arkadaşımın düşüncelerine katılıyorum.günümüzde bilgisayar destekli öğrenmeden bahsediyoruz ama çoğu yerlerde yok.burda ki öğrencilerde öğretmenleri ve kaynak kitapları sayesinde öğreniyorlar.(içlerinden çok iyi olanlar bile çıkıyor demek ki herşey bilgisayarla, materyallerle olmuyor istese öğretmen bütün bilgilerini öğrenciye aşılayabilir.)örneğin;öğretmen fen laboratuarı yok diye sitem etmeyip tehlikeli olmayan deneyleri sınıf ortamında yapabilir.eğer öğretmen oluşturmacı öğretim ilkelerini benimsemişse her yer onun için laboratuar alabilir.öğretmen dersin durumuna göre stratejisini değiştirerek zor durumlarda karlı çıkabilir.
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  pınar karaboğa Ptsi Mart 30, 2009 10:25 am

    Kavramlar ile ilgili kendi düşüncelerimi paylaşmadan onların düşüncelerini öğrenmeye çalışma çok önemli bir nokta bence.Çünkü öğrenciler kendilerini kimseden etkilenmeden,korkusuzca ifade edebilmeli.Ve ben onların düşüncelerini öğrenirken o konu hakkındaki ön bilgilerini de öğrenmiş olurum.Bu nokta da öyle sorular sormalıyım ki bu sorular öğrencinin ilgisini çekip onu konuşmaya yöneltmeli.sorduğum sorular onları konuşturtmalı,tartışma ortamı oluşturmalı,farklı bakış açıları sunmalarına olanak tanımalı.Ve kim bilir belki ben de bir forum oluştururum( Laughing ) ve o forum üzerinden tartışmalarını genişletmelerini isterim.Tabi bu sunduğunuz ortamda başvurabileceğim yöntemler olabilir.Dediğim gibi mesleğimi icra etmek istediğim yer için bu imkanlar ço...k kısıtlı.( Sad )
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  zübeyde toptamur Ptsi Mart 30, 2009 10:27 am

    dersimi bilgisayarla anlatma zorunluluğum yok heralde.yapılan araştırmalarda konuyu kavramada görselliğin çok önemli olduğu ortaya çıkmıştır.görsellik sadece bilgisayarda slayt yapmakla olmuyor.bilgisayarımız yoksa ne yapalım .biz de farklı yollarla görselliği ön plana çıkartırız.mesela elişi kağıtları,oyun hamurları,renkli kartonlar vs.bu malzemeleri kullanarak da öğrencilerin daha verimli öğrenmelerini sağlayabiliriz.hem de slayttan daha eğlenceli olabilir.(kartonları kullanarak bir dersin ne kadar güzel anlatılabileceğini Dilek arkadaşımız bize yaptığı sunumda gösterdi.)
    avatar
    pınar karaboğa


    Mesaj Sayısı : 58
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  pınar karaboğa Ptsi Mart 30, 2009 10:32 am

    oluştumacı bir öğretmen olumsuz şartlarda bile sayılan tüm maddeleri yerine getirebilir.sadece biraz daha zaman ve uğraş gerekir.tabi teknolojinin beraberinde getirdiği esneklikten yararlanma fırsatı var ve biz yararlanmıyorsak mantıksızlık olur
    Hakan ERCAN
    Hakan ERCAN


    Mesaj Sayısı : 23
    Yaş : 33
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Hakan ERCAN Ptsi Mart 30, 2009 10:50 am

    BDÖ’de öğretmen rollerinden biri de Önce mevcut varsayımları ile çelişebilecek deneyimler yaratır ve daha sonra varsayımlar ve bakış açılarını tartışmaları konusunda öğrencileri cesaretlendirir...
    avatar
    zübeyde toptamur


    Mesaj Sayısı : 33
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  zübeyde toptamur Ptsi Mart 30, 2009 11:00 am

    yeni ya da eski öğretmen olmak farketmez.bence bir öğretmen herzaman için imkanlarını sonuna kadar kullanmalıdır.bu ve bunun gibi okullar maalesef ülkemizde çok sayıda bulunmakta.bunun gibi bir okulda tabi öğretmenlik yapabiliriz.arkadaşlarım dediği gibi kendi laptopumu(olmayan laptop Laughing )kullanmak yerine farklı yöntemler bulmaya çalışırım.öğrencileri araştırmaya yönlendiririm.dersi soru cevap şeklinde işlemeye çalışırım.tartışma ortamı oluştururum.yani bilgisayar şart değil diyenlerdenim.(ben de okul hayatım boyunca bilgisayarla eğitim görmedim) cheers
    avatar
    oğuz othan


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  oğuz othan Ptsi Mart 30, 2009 4:50 pm

    nasırcan kılaç demiş ki:Ayrıca bazı arkadaşlar öğrencilerden dolayı;bilgisayarı olmayan bilgisayarı olana gidip çalışır demiş.Bu,o yaştaki öğrenciler için gayet rencide edici bir durumdur ve bundan ailesi de mahcup olur.Unutmayalım ki,öğretmenin tek işi BDÖ yapmak değil.
    burada nasırcana katılmamak elde değil. o yaştaki öğrenci ders için bilgisayarı ortak kullansa bile pek verim alacağını sanmıyorum...
    iki kişilik gruplar halinde çalışmak bile bilgisayarı olmayan öğrencide bir nevi pasiflik getirir.burada en önemli görev öğretmene düşüyor... her şeyden önce dersi, her öğrencinin rahatlıkla anlayabileceği ve rahatlıkla uygulayabileceği düzeye indirgemelidir.
    avatar
    tuba nur emek


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  tuba nur emek Ptsi Mart 30, 2009 6:56 pm

    arkadaşlar bu konuya maaşımla laptop alırım gibi bir çözüm üretmişler.bence çözüm bu olamaz.galiba bütün maddi imkansızlkları göz önüne alarak düşünmemiz gerekir.okul imkanlarını da yeterince kullamıyorsak o zaman fen ve teknoloji dersinde aldığımız eğitimi kullanmaıyız bence.etkinlik yaparak dersimi anlatmaya çalışırım. mesela dilek arkadaşımız o gün hem slayt hazırlamıstı hem de renkli kartonlarla etkinlik yapmıştı.kartonlarla yaptığı çiçek slaytı gölgede bıraktı.ogün her güzel şeyin bilgisayarla olmadığını anlamış olduk
    hatice kalkan
    hatice kalkan


    Mesaj Sayısı : 41
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  hatice kalkan Ptsi Mart 30, 2009 6:57 pm

    Genel olarak BDÖ'de öğretmen rollerine değincek olursak; öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci etkileşimi kaliteli öğretim için vazgeçilmezdir.Bireyin aktif katılımının olduğu,problem çözümlü ve arkadaşlarıyla iş birliği içinde öğrenme öğrenci için daha çok fayda sağlar.Gerçekten de bu böyle.Bilgisayar gelişimin bir ölçüsü,teknoloji için vazgeçilmez bir nimet olsa da gerekli yerlerde gerektiği şekilde kullanılmalı.Bilgisayarla yapılan her ders verim sağlamıyor bunu şu an bizler de yaşayarak görüyoruz.Sınıf içi etkileşimle yapılan dersler (tahta ve tebeşir kullanarak,sözlü yapacağını söyleyip öğrenciyi konu çalışması için gözünü korkutmak Very Happy ,soru sorup öğrenciyi hazırlıksız yakalayarak Cool yani bu gibi etkileşimlerle öğrenciyi öğretimin ortasına çekmek (siz daha farklı yollar kullanabilirsiniz.) daha iyi bir eğitim oluyor.(kendimden biliyorum Sad bu şekilde öğrendiklerimi inanın hiç unutmadım)Yani bilgisayar kullanılınca daha iyi eğitim verilcek gibi bir kaide yok bence.Böyle bir sınıfım olursa bilgisayar her gün her saat sınıfta ders verirken olmasa da olur,bana ayrılan süreyi en iyi şekilde kullanırım.Dert etmem yani eski yöntemlere devam... pirat Ayrıca bir arkadaşım istanbul şartlarında laptop almanın zor olduğunu söylemiş bir arkadaşımda öğretmenler grev yapıyor siz laptop alıyorsunuz demiş.Nerdeyse laptopları bedava dağıtcaklar ucuzlukları gezin işinize yarayacak bir laptop alabilirsiniz.Bu arada öğretmen maaşları çok düşük değil bazıları ayakalarını çok uzattığından şehir efsanesi okuyor.
    avatar
    tuba nur emek


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 11/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  tuba nur emek Ptsi Mart 30, 2009 7:06 pm

    tabi ki etkinlik yapılarakta ders en güzel şekilde anlatılabilir fakat hem zamandan hem de paradan tasarruf için bilgisayar daha avantajlıdır.sponsor bulmaya çalışırım okul müdürüyle görüşürüm arkadaşlarımın bilgisayarını almaya çalısırım.galiba bu çözümlerin biri sonuç verir.
    avatar
    Yeşim Gülboy


    Mesaj Sayısı : 20
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Yeşim Gülboy Ptsi Mart 30, 2009 7:35 pm

    -Kavramlar ile ilgili kendi anlamlarını paylaşmadan önce öğrencilerin bu kavramlar hakkında düşüncelerini sorgular.
    -Öğrencileri hem kendileri ile hem de diğer öğrencilerle karşılıklı konuşma ve tartışmalar girmeleri konusunda cesaretlendirir.
    -Öğrenciler açık uçlu sorular yönlendirerek onları araştırma ve sorgulamaları için cesaretlendirir.
    -Soruları yönelttikten sonra bekleme süresi verir.
    -Öğrenciler için önce mevcut varsayımları ile çelişebilecek deneyimler yaratır ve sonra varsayımlar ile bakış açılarını tartışmaları konusunda onları cesaretlendirir gibi maddeler sınıf içinde öğretmen tarafından uygulanabilir ve gerekli olan teorik bilgide verilebilir.Farklı materyaller ile etkinlikler düzünlenebilir.En son bilgisayar sırası geldiğinde bdö yapılabilir.(Birçok arkadaşım gibi mutlaka bilgisayar kullanmak zorunda olduğumu düşünmüyorum.)
    gizem
    gizem


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  gizem Ptsi Mart 30, 2009 8:26 pm

    nesnell olarak yani gözle görülebilir şeyleri ben öğrenciye kazandırabilirim ama elimizdeki teknolojik yetersizliklerden dolayı teknolojik olarakk bazı şeyleri kavramalarında %100 yardımcı olamam
    gizem
    gizem


    Mesaj Sayısı : 21
    Yaş : 34
    Kayıt tarihi : 05/03/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  gizem Ptsi Mart 30, 2009 8:31 pm

    cesaretlendirme zaten teknolojiyle yapılacak birşey değil yada tartışma ortamı yaratmak.ben o durumda bir öğretmen olsam yani öğrencilerim birtakım yetersizliklerden dolayı sanal ortama sahip değilse gerekli olan bütün bilgileri kendim tararım daha sonra sınıfta elimden gelen bütün yaratıcılığı kullanarak onlar için herşeyi en basite indirgemeye çalışırım.ve öğrenmelerini sağlarım.gerçek bir ortamda.bu sayede kendi becerilwerini görürüler ve kendilerini sorgulama ortamı bulurlar
    Çisem Kanalan
    Çisem Kanalan


    Mesaj Sayısı : 27
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Çisem Kanalan Ptsi Mart 30, 2009 8:54 pm

    arkadaşlarımın çoğu yorumlarında bilgisayar kullanımını bilgisayar eğitimi vermek üzerine yapmış internet kafe kiralanması öğrencilerin erkenden okula getirilmesi öğrencilerin internet kafeye yönledirilmesi fikirlerine katılmıyorum bu düşüncelere karşı çıkan çoğu arkadaşımızın da dediği gibi o yaşta çocuklar erken gelmez okula ve internet kafeye yönlendirdiğimizde aamacından sapabilir internet kafe kiralamaya gelince kısacası yüzü astarından pahalıya gelir diye düşünüyorum
    Çisem Kanalan
    Çisem Kanalan


    Mesaj Sayısı : 27
    Yaş : 35
    Kayıt tarihi : 27/02/09

    BDÖ'de Öğretmen Rolleri - Sayfa 3 Empty Geri: BDÖ'de Öğretmen Rolleri

    Mesaj  Çisem Kanalan Ptsi Mart 30, 2009 9:01 pm

    böyle bi okulda öğretmenlik yapıyorsam öncelikle öğrencilerimi işleyeceğim konular hakkında bilgilendiririm ve onların fikirlerini almamı sağlayacak sorular yöneltir öğrenci merkezli etkinlikler tasarlamaya çalışırm kalıcılık ve görselliği artırmak için ille de teknoloji diye diretmem laptop sırası geldiğinde ise güncel örnekler,ilginç sunular ile öğrencileri düşünmeye teşvik ederim ve araştırmaya yönlendirmeye çalışırım, laboratuar sırası geldiğinde ise pc kullanmayı iyi bilen öğrencinin yanına 2 arkadaş ekleyerek grup oluşturur ve araştırma yapmalarına olanak sağlarım ve ufak çapta kısa süreli projeler sunmalarını isterim bazı arkadaşlarımız laptopu olan getirsin derim demiş evet istanbulun uzak köşelerinde laptpuyla dolaşan 6. sınıf öğrencisi güzel bir açık hedef oluşturuyor olsa gerek hırsızlar için...

      Forum Saati Cuma Mayıs 17, 2024 8:40 am