hatice kalkan Ptsi Mart 30, 2009 6:57 pm
Genel olarak BDÖ'de öğretmen rollerine değincek olursak; öğrenci-öğrenci ve öğretmen-öğrenci etkileşimi kaliteli öğretim için vazgeçilmezdir.Bireyin aktif katılımının olduğu,problem çözümlü ve arkadaşlarıyla iş birliği içinde öğrenme öğrenci için daha çok fayda sağlar.Gerçekten de bu böyle.Bilgisayar gelişimin bir ölçüsü,teknoloji için vazgeçilmez bir nimet olsa da gerekli yerlerde gerektiği şekilde kullanılmalı.Bilgisayarla yapılan her ders verim sağlamıyor bunu şu an bizler de yaşayarak görüyoruz.Sınıf içi etkileşimle yapılan dersler (tahta ve tebeşir kullanarak,sözlü yapacağını söyleyip öğrenciyi konu çalışması için gözünü korkutmak
,soru sorup öğrenciyi hazırlıksız yakalayarak
yani bu gibi etkileşimlerle öğrenciyi öğretimin ortasına çekmek (siz daha farklı yollar kullanabilirsiniz.) daha iyi bir eğitim oluyor.(kendimden biliyorum
bu şekilde öğrendiklerimi inanın hiç unutmadım)Yani bilgisayar kullanılınca daha iyi eğitim verilcek gibi bir kaide yok bence.Böyle bir sınıfım olursa bilgisayar her gün her saat sınıfta ders verirken olmasa da olur,bana ayrılan süreyi en iyi şekilde kullanırım.Dert etmem yani eski yöntemlere devam...
Ayrıca bir arkadaşım istanbul şartlarında laptop almanın zor olduğunu söylemiş bir arkadaşımda öğretmenler grev yapıyor siz laptop alıyorsunuz demiş.Nerdeyse laptopları bedava dağıtcaklar ucuzlukları gezin işinize yarayacak bir laptop alabilirsiniz.Bu arada öğretmen maaşları çok düşük değil bazıları ayakalarını çok uzattığından şehir efsanesi okuyor.