+50
vildan sofu
sinem gümüş
TUĞBA KALKAN
Ayşe Güldoğan
nadiye boz
fikret.türksever
Hakan ERCAN
ihsan tunç
tuba nur emek
rıdvankalkan
buket sarıova
FATMA ÇAVDAR
mustafaalpgirayhan
seçil ateş
oğuz othan
duygudemiray
sümbül vatansever
Serap Özçelik
esra suvari
nasırcan kılaç
zübeyde toptamur
Halit YILDIZ
damla tosun
gizem
Elif Dilmen
özgeuysal
Çisem Kanalan
Hacer Arslan
mefkure demirbaş
Hümeyra Özüduruk
elifyuce
Gökçe SINMAZ
Esra GÜNAYDIN
sumeyye erdogan
nihal akman
Eren Yucel
pınar karaboğa
mukaddes ozen
serkanulucay
Dilek Güzel
Hale Nur Top
merve tekin
ENES AKÇAY
tuğçe petek
Gökhan ÇALIŞKAN
Meltem Ercan
hatice kalkan
Yeşim Gülboy
HALİT UÇAN
Arş. Gör. Esad ESGİN
54 posters
"Bilgisayar Destekli Öğretim (BDÖ)" deyince aklınıza neler geliyor?
mustafa TURGUT- Mesaj Sayısı : 5
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 27/02/09
ogretımın daha etkılı olabılmesı ıcın onu gorsel hale gtırır bdö.
pınar karaboğa- Mesaj Sayısı : 58
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
Derste sürekli bilgisayar kullanımını(ki bence normal yaşam süreci için de geçerli bu)doğru bulmayan esra arkadaşıma kesinlikle katılıyorum.karşılıklı etkileşim,işbirlikli ortam son derece önemli.Unutmamalıyız ki desteklememiz gereken bilgisayarlı öğretim değil,bilgisayar destekli öğretim.
Elshad MAMMADOV- Mesaj Sayısı : 2
Yaş : 37
Kayıt tarihi : 05/03/09
- Post n°103
BDÖ. hk.
(BDÖ) Dünya çapında insanlar arasında bir kullanım aracı olarak toplu bilgiye ulaşmak için çok önemli yeri vardır. Bu yüzden (bdö)'nün hayatımızda çok önemli rolü olduğunu biliyoruz
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM (BDÖ)
Bilgisayarların öğretimde kullanılmasının en zor fakat en çok ümit vadedeni olarak kabul edilen Bilgisayar Destekli Öğretim kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemi olup öğretim sürecinde bilgisayarın seçenek olarak değil, sistemi tamamlayıcı, sistemi güçlendirici bir öğe olarak kullanılmasıdır, Bilgisayar Destekli Öğretim’de bilgisayar, öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı öğretim sürecini ve öğrenme motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisiyle birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir. Bu yöntemin öğrenme öğretme süreçlerindeki başarısı çeşitli değişkenlere bağlı olmakla birlikte, yöntemin başarısında öğretim hedef ve davranışlarına uygun ders yazılımlarının sağlanması oldukça önemlidir. Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminde, bilgisayar teknolojisi öğretim sürecine değil de, geleneksel öğretim yöntemlerine bir seçenek olarak girmekte nitelik ve nicelik açılarından eğitimde verimi yükseltmede önemli bir rol oynamaktadır.
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM (BDÖ)
Bilgisayarların öğretimde kullanılmasının en zor fakat en çok ümit vadedeni olarak kabul edilen Bilgisayar Destekli Öğretim kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemi olup öğretim sürecinde bilgisayarın seçenek olarak değil, sistemi tamamlayıcı, sistemi güçlendirici bir öğe olarak kullanılmasıdır, Bilgisayar Destekli Öğretim’de bilgisayar, öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı öğretim sürecini ve öğrenme motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisiyle birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir. Bu yöntemin öğrenme öğretme süreçlerindeki başarısı çeşitli değişkenlere bağlı olmakla birlikte, yöntemin başarısında öğretim hedef ve davranışlarına uygun ders yazılımlarının sağlanması oldukça önemlidir. Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminde, bilgisayar teknolojisi öğretim sürecine değil de, geleneksel öğretim yöntemlerine bir seçenek olarak girmekte nitelik ve nicelik açılarından eğitimde verimi yükseltmede önemli bir rol oynamaktadır.
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
serkanulucay demiş ki:Dilek Güzel demiş ki:kesinlikle katılıyorum.birçok okulda bilgisayar destekli eğitim yapılamıyor.çünkü henüz bilgisayarları yok.bunun yanında okulunda bilgisayarı olup da evinde olmayanlar da var.öğretmenler okulda bilgisayardan çalışabilecekleri ödevi veriyor.Evinde bilgisayarı olmayan çocuklar mecbur internet kafelerden yararlanmaya çalışıyorlar.Birçok internet kafede güvenli olmadığı için sorunlar yaşanabiliyor.bu da işin ayrı bi boyutu.kısaca bilgisayar tam olarak yaygınlaşmalı ki bilgisayar destekli öğretimden istenen verim elde edilebilsi.BU arada şunu da belirteyim ki arkadaşlarımın dediği gibi bilgisayar araç olarak kullanılmalı.hatice kalkan demiş ki:Yapılan araştırmalara göre birey okuduğunun %10'unu duyduğunun %20'sini,gördüklerinini de %30'unu,duyup ve gördüklerinin %50'sini,söylediklerinin ve yaptıklarının da %90'ını hatırlayabiliyormuş.Bu nedenle öğretim, öğrenmeyi kolaylaştırcı görsel, işitsel araç ve gereçlerle desteklenmeli.Bilgisayar dikkat çeken,hatırlamayı kolaylaştıran ve soyut şeyleri somutlaştırdığından sınıf içinde kullanılabilinecek en güzel teknolojik bir araç...(keşke ülkemizin şartları da tüm eğitim kurumlarında bilgisayarlı öğretime elverişli olabilse )
Benim Dilek arkadaşımıza katılmadığım nokta, ülkemizde yapılan araştırmalar, evlerin %80'inde bilgisayar bulunduğunu ortaya koyuyor. Muhtemelen %20lik kısmı da doğu illerinde bulunmaktadır. Ülkemizde bazı üniversitelerin yaptığı gibi devlet de ufak bir fon ayırarak her eve bir bilgisayar getirebilir. Bunun örnekleri de var (Bknz: Kadir Has Üniversitesi). Bu bağlamda gerekli kurum istedikten sonra BDÖ yapabilir ve kaldı ki BDÖ ile uzakta eğitim arasındaki bağı da tamamlamış olur. Biliyoruz ki köy yolları kardan kapanan çocukların çilesi çok ülkemizde. Bir İzlanda kadar olamıyor muyuz yani?
Türkiye'de evlerde bilgisayar sahiplik oranının %80 olduğuna dair araştırmanın kaynağı nedir Serkan? Benim son okuduğum araştırmaya göre TÜİK 2008 raporunda evlerde bilgisayar sahiplik oranı yaklaşık %35, İnternete erişim imkanı ise yaklaşık %25.
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Elshad MAMMADOV demiş ki:(BDÖ) Dünya çapında insanlar arasında bir kullanım aracı olarak toplu bilgiye ulaşmak için çok önemli yeri vardır. Bu yüzden (bdö)'nün hayatımızda çok önemli rolü olduğunu biliyoruz
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÖĞRETİM (BDÖ)
Bilgisayarların öğretimde kullanılmasının en zor fakat en çok ümit vadedeni olarak kabul edilen Bilgisayar Destekli Öğretim kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisi ile birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemi olup öğretim sürecinde bilgisayarın seçenek olarak değil, sistemi tamamlayıcı, sistemi güçlendirici bir öğe olarak kullanılmasıdır, Bilgisayar Destekli Öğretim’de bilgisayar, öğrenmenin meydana geldiği bir ortam olarak kullanıldığı öğretim sürecini ve öğrenme motivasyonunu güçlendiren, öğrencinin kendi öğrenme hızına göre yararlanabileceği, kendi kendine öğrenme ilkelerinin bilgisayar teknolojisiyle birleşmesinden oluşmuş bir öğretim yöntemidir. Bu yöntemin öğrenme öğretme süreçlerindeki başarısı çeşitli değişkenlere bağlı olmakla birlikte, yöntemin başarısında öğretim hedef ve davranışlarına uygun ders yazılımlarının sağlanması oldukça önemlidir. Bilgisayar Destekli Öğretim yönteminde, bilgisayar teknolojisi öğretim sürecine değil de, geleneksel öğretim yöntemlerine bir seçenek olarak girmekte nitelik ve nicelik açılarından eğitimde verimi yükseltmede önemli bir rol oynamaktadır.
Alıntı yaparken kaynak göstermeyi unutmayalım!!
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
HALİT UÇAN demiş ki:bilgi çağında olduğumuz için her türlü öğretimde öğretimin daha verimli daha hızlı daha planlı programlı olması için bilgisayar destekli çğretimin desteklenmesi gerekir.
"Daha verimli, daha hızlı ve daha planlı programlı" bir eğitim için BDÖ'den yararlanılabilir. İyi bir paylaşım Halit. Teşekkürler..
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Yeşim Gülboy demiş ki:Öğretimde bilgisayarı yardımcı bir araç olarak kullanmaktır.Öğretmene kolaylık sağlamakla birlikte öğrencilerinde derse ilgisini attırır.
Genelde teknoloji ve özellikle bilgisayar kullanımının öğretmenin işin kolaylaştırdığı yönünde bir algı var. Bu derste uyguladığım öğretim yaklaşımı ve yöntemleri ele alındığında bilgisayardan mümkün olduğunca yararlanmaya çalışıyorum. Fakat işimi zaman ve çaba gerekliliği açısından kolaylaştırmaktan ziyade zorlaştırdığını rahatlıkla söyleyebilirim. Siz ne dersiniz arkadaşlar; öğretmenin işi bilgisayar kullanarak kolaylaşır mı?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
tuğçe petek demiş ki:eğitimde bigisayarı amaca ulaşmak için bir araç olarak kullanmaktır.
Amaç nedir peki? Ve bu amaca nasıl "alet"(araç) olunur?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Hale Nur Top demiş ki:Bilgisayar destekli eğitide öğrenciler derse karşı daha ilgili oluyorlar. Eğer gerçekten doğru şekilde kullanılırsa öğrenme açısından da çok faydalıdır. Fakat BDÖ de kişiler birbirleriyle daha az iletişim kurduklarından sosyalleşme açısından zararlı olabilir ayrıca internette insanın dikkati çok çabuk başka yönlere kayabilir ve maalesef herzaman faydalı bilgiler bulunmuyor..
Farklı açılardan BDÖ'yü değerlendirdiğin için tebrikler Hale. Burada herkese sormak istediğim bir şey var. Büyük bir ittifakla diyorsunuz ki BDÖ derste kullanıldığında öğrenciler daha ilgili oluyorlar. Neden? Nasıl?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Meltem Ercan demiş ki:BDÖ , örencilerin sürekli aktif olmasını sağlar .Zaten önemli olan öğretmenin anlatması değildir öğrencinin anlatılandan ne alıp bunun ne kadarını kullanabilr hale getirebildiğidir bence.BDÖ ile öğrenci merkezli eğitim sağlanmış ve eğitim amacına ulaşmasında başarı artırılmış olur
Sizce BDÖ öğrencilerin sürekli aktif olmasını nasıl sağlar? Veya bunu sağlar mı?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Esra GÜNAYDIN demiş ki:Ben Mukaddes arkadasıma katılıyorum fakat ağırlıklı olarak derste bilgisiyarın kullanılması öğrencinin dersten kopmasına neden olabilir.Çünkü öğretmenle-öğrenci birebir etkileşim içinde olmalıdır.İşbirlikli öğrenme ortamı oluşturulmalıdır.Bir de yazarak öğrenmenin önemi gözardı edilmemelidir.mukaddes ozen demiş ki:ogrencilerin dikkatini ceken birseyler olmasi gerekir konu anlatimlarinda buda en ii hepsinin de sevdigi olan bilgisayar ile saglanir ve boylece ogrencinin dikkatini cekererk onun daha ii ogrenmesi gerceklesir bilgisayar kullanildi diye siradan anlatim olmamalidir bigisayrda daha degisik daha anlayisli daha eglenceli durum olusturulmalidirki ogrenciyi konuya cekelim
Yazarak öğrenmeye değindiğin için teşekkürler Esra. Bilgisayarın öğrencinin dersten kopmasında etkisi nedir?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Gökçe SINMAZ demiş ki:Bilgisayar destekli öğretim bilgiye kısa zamanda ulaşmak açısından gerçekten çok yararlı ama ben bunun çoğu zaman öğrencileri tembelleştirdiğini düşünüyorum.Çünkü ilköğretim 7. sınıfta okuyan kardeşim var ve öğretmenleri araştırma falan verince hemen internetten araştırıyor ve kötü yanı maalesef internetteki her bilgi doğru değil ve bu da çocukların yanlış bilgiler öğrenmesine neden oluyor.
Güzel bir paylaşım Gökçe. Sizce öğretmenler öğrencileri İnternetin tembelleştirme etkisinden korumak için ne yapabilirler?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Dilek Güzel demiş ki:bilgisayarın birçok yararı olduğunu inkar edemeyiz.Ama gökçe arkadaşımızın da dediği gibi internetteki birçok site bilgi verirken bi yandan da gereksiz birçok şey vererek adeta ZİHİN KİRLİLİĞİne yol açıyor.Kirli zihin, gereksiz bilgiler,öğrenmeyi güçleştirdiği gibi öğrenmenin de kalitesini düşürüyor.Öğretim ilke ve yöntemleri dersinde de gördüğümüz gibi beyin herşeyi adeta bir sünger gibi çekiyor.Gerekli gereksiz ayrımı yapamadığı için görülen duyulan her şeyi bilinç altına alıyor.Gereksiz bilgi yığınları da öğrencinin beyin kapasitesini düşürüyor.bunun için öğretmen ve ailelerin bu konuda daha dikkatli olması gerekiyor.Gerekli önlemler alınmalı.sınırlamalar getirilmelidir.
**Beyin Pırıltısı**
"Zihin Kirliliği" güzel bir kavram. "Web spamming" olgusu yani İnternetin bilgi çöplüğü haline geldiği düşünülürse bunun zihinlerimizdeki etkisini de incelemeli ve olumsuz etkilere karşı önlem almalıyız. Ne gibi önlemler düşünülebilir?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Dilek Güzel demiş ki:Bilgisayar destekli öğretimin bir dezavantajı olduğu kanısındayım.o da şu: öğrencilerin kes kopyala yapıştır mantığı ile ödevlerini hazırlamaları.çevremdeki yakınlarımdan görüyorum bi konuyu yazıyor arama motoruna, sonra bulduğu ilk siteye girip hiç okumadan kes yapıştır yazıyor.bu bilgi benim konumla alakalı mı?,acaba yanlışlık payı var mı vs demeden.çıktı alıp ödev yaptığını zannediyor.bunun için de öğretmenlerin bu konuda daha bilinçli olup,öğrencilerini interneti anlamlı ve yararlı kullanma konusunda uyarmaları gerektiği kanısındayım.ancak böyle üreten,bilgileri sorgulayan nesiller oluşur.biz de öğretmen adayı olduğumuz için bu konuda hassas davranmalıyız!!!
**Beyin Pırıltısı**
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Gökhan ÇALIŞKAN demiş ki:Bilgisyar destekli Öğretim sayesinde öğrenciler etkileşim olanaklarından yararlanabilir..İşbirlikli ve dayanışmalı öğrenmeyi artırır.
Sizce BDÖ işbirlikli ve dayanışmalı öğrenmeyi nasıl arttırır?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
elifyuce demiş ki:eğitimi sadece okulda verme anlayısını bozan,her an ,(bılgısayar ve net buldugun )her yerde,ögretmen ögrenci iletişimini sağlayan,daha hızlı öğrenmeyi sağlayan bir yöntem geliyor aklıma...
**Beyin Pırıltısı**
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
sinem gümüş demiş ki:Eğer bilgisayar destekli öğretim tam olarak sağlandığında hayatımızdaki bazı şeylerin daha iyi bir şekilde değiştiğni görebiliriz.Çünkü bence öğrenmede en önemli şeylerden biri görerek ve yaparak öğrenmektir.Bu da bilgisayar,tepegöz,akıllı tahta gibi teknolojik araçlarla mümkündür.
BDÖ'de yaparak öğrenme nasıl gerçekleşir?
Dilek Güzel- Mesaj Sayısı : 61
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
bilgisayar öğretmenin işini bence zorlaştırır. Örneğin bize ödevler projeler vs veriliyor.Bunlar verilirken de isteyen bilgisayarda slayt hazırlasın isteyense diğer yolları kullansın deniliyor.Şunu farkettim ki bilgisayarla hazırladığım ödevler daha bi vaktimi almış.oysa ben onu daha kısa zamanda yazı veya kendi anlatımlarımla daha çabuk hazırlardım diyorum.çünkü bilgisayar daha bi özen istiyor.daha çok dikkat istiyor.Ortaya konulacak şeyler görsel, duyusal bir çok öge içermesi gerekiyor. Çünkü normal bi yazıda anlatacağımız şeyleri direkt bilgisayara yazıp onu sunamayız.Normal yazıda ifade ettiğimiz şeyler bilgisayar ortamında açık ve net oamayabiliyor. Anlatacaklarımıza bazen efekt vermek gerekiyor, renkllendirmek gerekiyor, arka fon vs vs. oysaki anlatırken bunları yapmak daha kolay jest ve mimiklerle de bunları ifade edebiliyoruz çoğu zaman. bu ve bu gibi nedenlerden dolayı bilgisayar öğretmen için bence kolaylıktan öte çoğu zaman zorluk olabiliyor. Daha fazla emek, daha fazla zaman,daha fazla özen, daha fazla dikkat gerektiriyor...Arş. Gör. Esad ESGİN demiş ki:Yeşim Gülboy demiş ki:Öğretimde bilgisayarı yardımcı bir araç olarak kullanmaktır.Öğretmene kolaylık sağlamakla birlikte öğrencilerinde derse ilgisini attırır.
Genelde teknoloji ve özellikle bilgisayar kullanımının öğretmenin işin kolaylaştırdığı yönünde bir algı var. Bu derste uyguladığım öğretim yaklaşımı ve yöntemleri ele alındığında bilgisayardan mümkün olduğunca yararlanmaya çalışıyorum. Fakat işimi zaman ve çaba gerekliliği açısından kolaylaştırmaktan ziyade zorlaştırdığını rahatlıkla söyleyebilirim. Siz ne dersiniz arkadaşlar; öğretmenin işi bilgisayar kullanarak kolaylaşır mı?
Arş. Gör. Esad ESGİN- Admin
- Mesaj Sayısı : 71
Kayıt tarihi : 23/02/09
Son yıllarda Web 2.0 olgusunun hayatımıza girmesi ile birlikte Facebook, LinkedIn, Twitter gibi sosyal ağ, haberleşme ve paylaşım siteleri hemen her yaştan kullanıcıyı cezbetmekte ve kendi ağına dahil etmektedir. Bu sayede bir ileti yüzlerce insanla paylaşılmakta, beğenilen bir video arkadaş çevresinin de beğenisine sunulabilmektedir. Bu tür gelişmeler de göz önünde bulundurulduğunda bilgisayar ve İnternetin insanları sosyalleştirdiği mi yoksa asosyalleştirdiği mi söylenebilir? Değerli düşüncelerinizi bekliyorum.
nihal akman- Mesaj Sayısı : 20
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
Arş. Gör. Esad ESGİN demiş ki:Son yıllarda Web 2.0 olgusunun hayatımıza girmesi ile birlikte Facebook, LinkedIn, Twitter gibi sosyal ağ, haberleşme ve paylaşım siteleri hemen her yaştan kullanıcıyı cezbetmekte ve kendi ağına dahil etmektedir. Bu sayede bir ileti yüzlerce insanla paylaşılmakta, beğenilen bir video arkadaş çevresinin de beğenisine sunulabilmektedir. Bu tür gelişmeler de göz önünde bulundurulduğunda bilgisayar ve İnternetin insanları sosyalleştirdiği mi yoksa asosyalleştirdiği mi söylenebilir? Değerli düşüncelerinizi bekliyorum.
ilk bakışta çok cazip gelen ve insanın hoşuna giden bir iletişim olarak geliyor fakat daha sonra bu insanı korkutuyor.şöyle ki geçmişte bıraktığımız dostluklar ,anılar, paylaşımlar şuanda karşımıza çıktığında daha farklı oluyor. biz de eskisiyle karşılaşacagımız hevesiyle çıktığımız bu yola elimize hayal kırıklıkları ile dönebiliyoruz.bir süre sonrada msnde oldugumuz halde'çevrimdışı görün' mek, facebookta 'offline' olmak istiyoruz ister istemez çünkü bu sosyalleşme bizi kokutuyor.yani sosyalleşmek isterken ürkek ve asosyal olabiliyoruz. bence geçmiş geçmişte ve tadında kalmalı...zaten sevdiklerimiz geçmişten günümüze bizimle beraber geliyor.
Dilek Güzel- Mesaj Sayısı : 61
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
bu sosyal ağ, haberleşme ve paylaşım siteleri kullanıldığı amaca göre faydalı ve zararlı yönlerinin olduğunu düşünüyorum. öncelikle herşeyde olduğu gibi bu ve benzeri siteler kullanıcılar tarafından dengeli bi şekilde kullanılmalıdır. Tabi ki de bir çok insanla paylaşımlar olmatadır.Ama ben be sitelerle tamamen sosyalleşebileceğimiz kanısında değilim. Sosyal olmak sadece bilgisayar başında değil;gezerek, görerek, okuyarak da olmalıdır.Eğer böyle bi yaklaşımı kabul edersek bilgisayarı daha az kullanan arkadaşlarımızın asosyal olduğunu kabul etmiş olabiliriz. bu açıdan da yanlış olur. bu siteler bi anlamda sosyalleşmeye katkıda bulunabişlir ama kişi direkt olarak sosyal ya da asosyal yapmaz. Dediğim gibi bu konuda kişinin dengeli olması gerekmektedir. Yoksa bilgisayar kişinin hayatını işgal ederse, bu seferde bilgisayar başında olan dış görünüşte sosyal gibi olup,aslında hiç de öyle olmayan insanlar karşımıza çıkar.BUnunn için bilgisayarı haberleşme- paylaşım noktasında dengeli ve dikkatli kullanmalıyız...Arş. Gör. Esad ESGİN demiş ki:Son yıllarda Web 2.0 olgusunun hayatımıza girmesi ile birlikte Facebook, LinkedIn, Twitter gibi sosyal ağ, haberleşme ve paylaşım siteleri hemen her yaştan kullanıcıyı cezbetmekte ve kendi ağına dahil etmektedir. Bu sayede bir ileti yüzlerce insanla paylaşılmakta, beğenilen bir video arkadaş çevresinin de beğenisine sunulabilmektedir. Bu tür gelişmeler de göz önünde bulundurulduğunda bilgisayar ve İnternetin insanları sosyalleştirdiği mi yoksa asosyalleştirdiği mi söylenebilir? Değerli düşüncelerinizi bekliyorum.
Gökçe SINMAZ- Mesaj Sayısı : 48
Yaş : 34
Kayıt tarihi : 27/02/09
Ben bu konuda Nihal'e katılıyorum.Özellikle facebooktan eski arkadaşlarımızı bulmak çok saçma.O kadar yıl geçtikten sonra birbirimizde telefon numaramız bile yoksa facebooktaki konuşmalarımız çok yapmacık olur.Böyle sitelerdeki kişilerin eski arkadaşımız bile olsa samimi olmadıklarını düşünüyorum.Bence bu siteler vakit kaybından başka birşey değil.
serkanulucay- Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 35
Nerden : İstanbul
Kayıt tarihi : 27/02/09
Gökçe SINMAZ demiş ki:Ben bu konuda Nihal'e katılıyorum.Özellikle facebooktan eski arkadaşlarımızı bulmak çok saçma.O kadar yıl geçtikten sonra birbirimizde telefon numaramız bile yoksa facebooktaki konuşmalarımız çok yapmacık olur.Böyle sitelerdeki kişilerin eski arkadaşımız bile olsa samimi olmadıklarını düşünüyorum.Bence bu siteler vakit kaybından başka birşey değil.
Ancak Gökçe şunu da bir kenara atmayalım, bir şekilde çocukluk arkadaşlarınla aranıza herhangibir şekilde mesafe girmişse ve de yıllar sonra tekrar görebilme fırsatın oluyorsa bu da artı bir durumdur. Ama senin dediklerinin de doğruluk payı var
Gökhan ÇALIŞKAN- Mesaj Sayısı : 25
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 27/02/09
Arş. Gör. Esad ESGİN demiş ki:Son yıllarda Web 2.0 olgusunun hayatımıza girmesi ile birlikte Facebook, LinkedIn, Twitter gibi sosyal ağ, haberleşme ve paylaşım siteleri hemen her yaştan kullanıcıyı cezbetmekte ve kendi ağına dahil etmektedir. Bu sayede bir ileti yüzlerce insanla paylaşılmakta, beğenilen bir video arkadaş çevresinin de beğenisine sunulabilmektedir. Bu tür gelişmeler de göz önünde bulundurulduğunda bilgisayar ve İnternetin insanları sosyalleştirdiği mi yoksa asosyalleştirdiği mi söylenebilir? Değerli düşüncelerinizi bekliyorum.
Aslında insanlara bu gibi siteler çok cazip geliyor ve sosyal bi durum olduğunu düüşünüyolar.Bence bu tür siteler insanları asosyalleştiriyor.Çünkü insanlar bu sitelerde iletişim kurmayı sadece yazarak yapıyolar.Yani karşılıklı etkileşim olmuyor.Bu yüzden insanlar belli bir zamandan sonra karşılıklı biriyle konuştuğunda iletişim kurmakta zorluk çekiyolar..
zübeyde toptamur- Mesaj Sayısı : 33
Yaş : 35
Kayıt tarihi : 05/03/09
kesinlikle size katılıyorum ama bazı hocalarımızın da işini kolaylaştırdığını göz ardı edemeyiz(mesela fizik hocasının ) 2 saatlik dersi 1 saatte bitirebiliyor bilgisayar yardımıyla.arkadaşlarımın da bu konuda bana katılacağını düşünüyorum.Arş. Gör. Esad ESGİN demiş ki:Yeşim Gülboy demiş ki:Öğretimde bilgisayarı yardımcı bir araç olarak kullanmaktır.Öğretmene kolaylık sağlamakla birlikte öğrencilerinde derse ilgisini attırır.
Genelde teknoloji ve özellikle bilgisayar kullanımının öğretmenin işin kolaylaştırdığı yönünde bir algı var. Bu derste uyguladığım öğretim yaklaşımı ve yöntemleri ele alındığında bilgisayardan mümkün olduğunca yararlanmaya çalışıyorum. Fakat işimi zaman ve çaba gerekliliği açısından kolaylaştırmaktan ziyade zorlaştırdığını rahatlıkla söyleyebilirim. Siz ne dersiniz arkadaşlar; öğretmenin işi bilgisayar kullanarak kolaylaşır mı?